Gå til innhold

Da er jentene mine kommet! :)

b_a_b_y_

Anbefalte innlegg

Har på en måte hatt et langt svangerskap som startet først med panikk for at jeg var gravid, sorg over at det var tvillinger, fikk så høre at det hadde inntruffet et syndrom som kunne føre til at jeg mistet tvillingene, tur til Tyskland for å gjøre det nødvendige inngrepet for å redde dem og i denne tiden gikk sorgen over til panikk for å miste dem og resten av svangerskapet fylt med tette kontroller for å se at alt gikk bra. Men svangerskapet har i tillegg gått kjempefort og jeg har gledet meg så til å bli kjent med disse to :)

15august gikk vannet, dro til sykehuset og fikk da beskjed om at jeg skulle være der til jentene hadde kommet. Ventet og ventet på at riene skulle komme/ta seg opp, men det skjede ikke. satt jeg eller lå så kom det masrier hvert 10 min, men rørte jeg meg stoppet det opp. Morgenen etter fikk jeg innført tablett og etterhvert klyster, men dette fungerte heller ikke. Ble så satt på drypp og da ble det fart i sakene. Riene kom fort, ble tettere og sterkere. Da så man fort at den ene tvillingen ikke tålte riene så godt så da endte det med ks og det ble jeg lykkelig for, hadde komplikasjonene i starten i bakhodet og var redd for at de skulle tvinge fram vanlig fødsel og da risikere noe. Jeg var 36+4, så jentene ble av definisjon prematurfødte.

Hadde fått hørt hele tiden på slutten, at jentene var like store og det var de jaggu. Den ene var 2600g og 46cm, den andre 2700 og 47cm. Begge to fine og raske, nyyydelige jenter og de er så rolige at jeg nesten ikke kan tro at det er sant.

Nå vet jeg helt sikkert at de kom seg gjennom perioden med ttts helt fint og at de vil vokse opp og bli flotte og fine :)

Har to gutter på 6 og 2 år fra før av og de har tatt dette så fint, ikke noe sjalusi å spore enda :)

Lykkelig 4 barnsmor! :D

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!!! Jeg blir så glad hver gang jeg hører om TTTS historier som har gått bra. Vi har unngått Hamburg-tur og i øyeblikket ser det ok ut for jentene våre, men vi følges opp ukentlig fremover. Da er det betryggende å høre at det kan ende så godt!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...