Gå til innhold

barnesete!!!! hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann...

her er det slik at me prøver å kjøpe det meste brukt eller få låne ting av familien...

har fått ett barnesete av min svoger og svigerinne som er 5år gammelt...

skulle ta av trekket på setet for å vaske det idag, så låg det masse drit i bunnen av setet..

det var ekkelt...

isoporen som er i setet var knekt på 2 steder...

mannen min seier me kan fint bruke det.. men eg er litt mer skeptisk..

har hørt at du skal ikke bruke barnesete visst det er litt knekt på isoporen..

her er det mye som ikke er bra.......

men er redd for å såre min svoger visst eg kjøper nytt eller finner et annet brukt sete....

hva hadde dere gjordt......

hva barnesete har dere kjøpt!!!!

dette var maxi cosi...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnesete er vel en av de viktigste tingene man kjøper!! Og hadde jeg oppdaget noe som helst feil så hadde jeg absolutt ikke brukt dette.. hadde vært skeptisk til at det allerede var 5 år gammelt også..

Dette er en av tingene dere bør satse noe penger på:)

Vi har kjøpt en Maxicosi nå.. de har kommet godt ut i tester.. men som nevnt.. da må det ikke være noen skader:)

Skrevet

har kjøpt be safe izi go med isofix=) fikk høre d kom best ut i test nå, men maxi cosi er kjempe bra d oxo=)

Skrevet

Du får forklare for svogeren din at dere setter sikkerheten høyt å ønsker heller å kjøpe et nytt sete som ikke er skadet. Skal IKKE være skader å isoporen.

Skrevet

takk damer!!!!

men eg fikk med isofix til setet, men den kan eg vel bruke for det om eg kjøpe nytt sete eller...

det er vel ikke noe forskjell på de....

Skrevet

Det skal ikke være skader på isoporen.

Å erstatte isoporen går an! Men det kan fort bli like dyrt som å kjøpe et nytt bruktsete som er i stand....

Vi har brukt sete, et maxi cosi. Jeg er ikke skeptisk til at det er nrukt, for det er i god stand, og det er vi og noen andre ci stoler på som har brukt det.

Men det må jo være i god stand!

Skrevet

eg trudde jo hele tiden at det var en godt sete.. for eg vet at de har brukt det fint, men i sommer så gikk de fra hverandre, min svoger og svigerinne.. da vet eg at setet blei sendt litt fram og tilbake mellom dem.. så eg vet ikke hva som har skjedd...

men eg sa at eg ville ikke bruke setet visst eg fant ut at det kunne være noe galt med det....

mannen min mener at me fint kan bruke det....

sikkert bare du som har knekt det for å få nytt......

Skrevet

Selvfølgelig skal dere ikke bruke det når det ser sånn ut! Sikkerhet er det viktigste av alt. Ikke noe galt det er brukt, men dere må kunne være 100% sikre på hvordan det er brukt og at det er i god stand. Og at det er et merke som kommer bra ut i test.

Du får be mannen din google litt om sikkerhet og bilseter ;-)

Skrevet

følte meg veldig usikker på hva eg skulle gjøre...

men hadde ikke mye lyst å bruke setet når eg såg tydelig at det var knekt på 2 plasser.. den ene delen i øverste delen av setet og det andre var i nedre delen av ryggen...

er det mulig-...

Skrevet

kjøp nytt! Det skal være helt! :) kan ikke ta hensyn til svogerens følelser ifht sikkerheten for barnet ;)

Skrevet

hei igjen...

var inne på barnashus idag med setet og de sa at eg fint kunne bruke setet for det om det var sprukket i isoporen i setet...

det var jo bare å teipe det sammen så var det like fint...

kunne fint bruke det....

hæææ... tenkte eg da... hva med alle som har sagt at visst det er litt skader eller sprukket i isoporen kan du ikke bruke det....

hadde dere brukt det

Gjest Mammantil2prinser
Skrevet (endret)

hei igjen...

var inne på barnashus idag med setet og de sa at eg fint kunne bruke setet for det om det var sprukket i isoporen i setet...

kunne fint bruke det....

hæææ... tenkte eg da... hva med alle som har sagt at visst det er litt skader eller sprukket i isoporen kan du ikke bruke det....

hadde dere brukt det

Kan kanskje virke litt kvass nå. Men dette er for meg ikke et spørsmål engang! Jeg hadde ALDRI brukt det setet uansett om jeg hadde fått grønt lys. Du kan helt sikkert bruke isofixen på et nytt sete. Ring vertfall å hør om det :)

Endret av SnartMammaTil2:)
Skrevet

nei det går helt fint....

eg vil høre deres meininger.....

for eg vet bare ikke.....

eg kan fint bruke isofixen på nytt....

Skrevet

hei igjen...

kunne fint bruke det....

hadde dere brukt det

Tafor all del kontakt med trygg trafikk el.

De på barnas hus har ingen spesiell kompetanse på bilsikring.

Skrevet

eg kan jo kjøpe ny isopor til setet til 300kr så få det montert på til 100kr... så blir det som nytt.....

eller kjøpe nytt til 1800kr....

hmmmm.....

Skrevet

hadde ikke brukt det sete, hadde heller kjøpt nytt (brukt?).. for meg er sikkerhet Alt når det kommer til sikring av barn i bil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...