Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere baby 4mnd?

Anbefalte innlegg

Gutten min vil ikke ha oftere enn hver 4. time, og en lengre ( 5-6 t) periode på natten.

Det er jo litt sjeldent kanskje?

Han er litt tynn også, men han vil ikke ha mer. Er glad og fornøyd, altså :)

Hvordan er det med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143967441-hvor-ofte-ammer-dere-baby-4mnd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det syns jeg var sjeldent, men sikkert normalt det også. Jeg ammer mellom 11-14 ganger. For to uker siden ammet jeg mellom 15-20... Min er stor, var 65 cm og 7 kg på 3mndrs kontroll. Ammer ca 0.00, 2.00, 4.00 og 6.00 på natta.

Vesla er litt over 4 mnd og får pupp ca hver fjerde time +- da selvfølgelig, men ikke mer enn 6 ganger i døgnet. Ho er og litt go og rund, var på 4 1/2 mnd kontroll i dag og da var hun 7kg og 64 cm.

Så lenge gutten din er fornøyd så er det ikke noe å tenke på, med mindre han er veldig underærnert, men tror det går bra med ammingen din!

Annonse

Min er også tynn, og ca 4 mnd (3mai).

Han spiser kanskje litt oftere, men vil kun ha halve puppen - og så er han ferdig og glad og fornøyd. Så jeg må pumpe ut resten for å holde opp litt produksjon innimellom og få ut klumpene som raskt kan bli betennelse.

Prøver alt jeg kan å få i ham mer mat - for han har blitt temmelig tynn synes jeg - var det spesielt da han var 3 mnd. Har heldigvis helsestasjonen med på laget som rådgiver her når vi veier, og de er optimister.

startet med velling til ham på 2,5 mnd for å se om han ville ha, og nå spiser han graut som en helt! Blitt rundere i kinnene av den grunn også. Prøver å gi ham mme for å feite ham opp litt siden han bare drikker tynnmelka som kommer først av meg - men det vil han sjelden ha.

Men han spiser tynn graut, pærepure, sviskepure og div fruktpureer - og liker det godt.

Prøv det kanskje?

Da vår var 4 mnd drakk ammet jeg 1 gang i timen på dagtid og hver 3 t på natten, (på 5 mnd kontroll fikk jeg klarsignal om å begynne med fast føde av helsesøster pga. for lite melk ved bare amming, derfor så hyppige amminger. Nå er vi oppe i 1grønsaksmåltid og 1 grøtmåltid om dagen, og ammer nå med ca. 2 1/2 t mellomrom. nå er han 5 1/2 mnd snart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...