Gå til innhold

Tusenfryd, hvor strenge er de på 110 cm regelen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til tusenfryd med to jenter på 5 år. Den ene er stor for alderen og den andre er liten for alderen (hun er bare 106-107 cm). Vil hun ikke få kjøre noen av tingene med 110 cm grense mens den andre jenta som er like gammel får lov?

Blir ikke morsomt for den minste av dem i såfall...

Skrevet

Må bare legge til at jeg selvfølgelig forstår at det dreier seg om sikkerhet, at kroppen må passe i seter/seler/bøyler osv. Men f.eks de små bilene på trafikk-skolen da. Skal ikke jenta mi på 5 få kjøre mens en storvokst 3 åring får lov? Det blir jo litt dumt....

Skrevet

De er særdeles strenge. Det er en pinne som de skal gå under, og om de altså går under, får de ikke kjøre. De sjekker også at barnet ikke går på tærne.

De små bilene på trafikkskolen har en max høyde, vet ikke om det er noen min høyde der, men det er mulig.

Skrevet

Sønnen min var en cm for liten til en attraksjon og fikk ikke kjøre med komposen sin til sin store skuffelse.

Skrevet

det en min høyde på de ja....stakkars jente mi, blir ikke mye hun får kjøre da....

Skrevet

De er strenge, men det er jo en del som kan kjøres i følge med voksen.

Skrevet

Tror nok ikke hun får lov hvis grensen er110 cm og hun er 106 cm.

Men de er ikke like strenge som i Legoland. Der sto vi i kø for å ta dragen hvor grensen er 100 cm. Først målte de med pinnen og så var det bort på veggen for mer nøyaktig mål. Han som målte kom til 99,7 cm og mente hun da ikke fikk kjøre. Greit at de har en grense, men 3 mm for lav! Sa han fikk måle på nytt og ba henne rette seg opp og da kom han til 100,1 cm så da var det greit :-)

Skrevet

Dattera vår var akkurat litt for liten til mange ting egentlig. (Vi målte før vi reiste hjemmefra) Vi passet på å ha på Nike shox skoene hennes som er litt høye, samt at ho fikk beskjed om å rette seg opp i ryggen. Da gikk det akkurat;) Men de er strenge....

Skrevet

Opplevde i sommer at de var veldig (litt for) strenge... Min jente fylte 5 den dagen, og vi kjørte masse karuseller som hun var stor nok for. Gøy det. Men så hadde hun lyst å kjøre de bilene og få sertifikat. Stod mange unger i kø, og jeg så flere som var omtrent på høyde med min jente så jeg tenkte vi kunne prøve oss. Visste jo at hun er i underkant av 110 cm så det var jo min skyld. Etter å ha ventet i 45 min ble det vår tur og hun var en cm for kort! 5 år på dagen og moden for alderen. I akkurat den attraksjonen tenker jeg at høyde ikke er alt! En stor 4- åring hadde jo kanskje kommet inn, men ikke vært moden nok... Synes vel de skal bruke mer skjønn! Det ble en del tårer den dagen, hun ble veldig skuffet:(

Skrevet

De er strenge men joda det er mange ting hun kan ta der.Sønnen min er like høy og vi hadde en flott dag.Mange forskjellige karuseller osv for de små.Det eneste han ikke fikk lov til av de små tingene var de små bilene..

Var så mye annet spennende å gjøre så det blåste han i:)

Det er badeland der med et lite barnebasseng(rekker deg til leggen) det var veldig populært og gjorde dagen ekstra morsom.

Skrevet

Opplevde i sommer at de var veldig (litt for) strenge... Min jente fylte 5 den dagen, og vi kjørte masse karuseller som hun var stor nok for. Gøy det. Men så hadde hun lyst å kjøre de bilene og få sertifikat. Stod mange unger i kø, og jeg så flere som var omtrent på høyde med min jente så jeg tenkte vi kunne prøve oss. Visste jo at hun er i underkant av 110 cm så det var jo min skyld. Etter å ha ventet i 45 min ble det vår tur og hun var en cm for kort! 5 år på dagen og moden for alderen. I akkurat den attraksjonen tenker jeg at høyde ikke er alt! En stor 4- åring hadde jo kanskje kommet inn, men ikke vært moden nok... Synes vel de skal bruke mer skjønn! Det ble en del tårer den dagen, hun ble veldig skuffet:(

Akkurat det samme skjedde med min gutt også (ett par år siden), men jeg hadde målt han og mener han var akkurat høy nok. Han hadde stått tre kvarter i kø og ble sendt gråtende ut..

Skrevet

Kle på henne litt høye sko.

Da jeg var lita var dem egentlig ganske strenge, men kan godt huske at jeg smøyg meg litt på tærne for å nå den ekstra centimeteren :P Ble aldri tatt, heldigvis!

Er en stund siden jeg har vært der nå, men av erfaring vet jeg at de er ganske strenge. Du får bare kle på henne høye sko, be henne strekke seg i ryggen og gjøre noe "ekstra" for å få henne pittelitt høyere.

Er kjipt, men egentlig veldig bra at dem følger med for sikkerhetens skyld. Regner med det blir temmelig mye bråk om det skjer noe, og det kommer frem at en av passasjerene var litt for lave enn det som er ok.

Skrevet

Ha på høye sko, be henne rette seg opp i ryggen og ha en litt lengre vid bukse. Da kan hun stå på tå i skoene uten at det vises:))

Skrevet

Kjedelig når den ene får lov og ikke den andre. Har det samme problemet med tvillingene mine:(

Gjest stårma
Skrevet

De er veldig strenge med denne innen sin! Vi hadde sesongkort med storebror her som var 108cm med sko, lærte han å gjøre seg høyere. strekke seg litt høyere, nesten så han stod på tærne hehe. men det virket og når han stod strak så fikk han kjøre kansellere mens når han stod og virret med bøyd hode så gikk det ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...