Gå til innhold

Ul-sjekk idag i uke 24+4:)

Anbefalte innlegg

Ei nydelig lita tulle viste seg flott frem på skjermen idag. Både vanlig og 3d ul:) Var til kontroll av livmorhalsen pga consiering i 08. Alt vel med både livmorhals og tulle på tross av mine mange og vonde kynnere med nedpress. Hun veide nå nesten 700 gram og lignet veldig på de 2 minste barna:) En fin dag:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143967430-ul-sjekk-idag-i-uke-244/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en ekstra UL kontroll i sist uke pga mye kynnere,nedpress og jeg er også konisert i 09. Det var en stor lettelse å se at minstemann hadde det bra,og at livmorhalsen var fin og lukket.Sov godt den natten:-) Jeg er idag 24+1! Det svinger fort fra redsel til glede.....:-)))

Da må jeg få lov til å spørre dere som har født fire barn: Hvordan var den fjerde fødselen? Nr tre er ofte en luring, det stemte godt for min del. Venter nr fire nå, og lurer veldig på hva jeg kan forvente :-)
Gikk veldig fint:) Har ikke ordentlig vondt før ved nesten 9 cm, vannet tas og så er det et smertehelvete i 20.30 min før barnet er ute. Går somregel under 4 t fra det starter til det er over. Men jeg går mye med maserier i lang tid da:( Tar ofte feil av rier og kynnere så er i tvil. Ender med at jeg får problemer m å rekke sykehuset! Og nå med 3 tette så blir det extra bekymring om jeg klarer å nå frem! Min nr 3 kom 10 dgr før termin, og nr 4 en dag over termin. Jentene har kommet litt over og guttene før. Venter jente denne gangen og regner med fødsel på julaften:(. Tar også bringebærblad kapsler fra uke 33, det er utrolig effektivt. Får gode rier, lite blødning (slipper å ta den sprøyta etterpå i låret, og jeg har ikke revnet noe med de 2 siste pga dem. Revna med de 2 første, og det var 13 år siden jeg hadde født da jeg skulle ha nr 3 så fryktet dette veldig. Har veeldig sprøyteangst så ville helst unngå dette. Og det slapp jeg. 2 jordmødre sa til meg at de hadde hørt masse positivt om de kapslene, så det står et nytt lager i skapet å venter på meg:)

Annonse

Da må jeg få lov til å spørre dere som har født fire barn: Hvordan var den fjerde fødselen? Nr tre er ofte en luring, det stemte godt for min del. Venter nr fire nå, og lurer veldig på hva jeg kan forvente :-)
Gikk veldig fint:) Har ikke ordentlig vondt før ved nesten 9 cm, vannet tas og så er det et smertehelvete i 20.30 min før barnet er ute. Går somregel under 4 t fra det starter til det er over. Men jeg går mye med maserier i lang tid da:( Tar ofte feil av rier og kynnere så er i tvil. Ender med at jeg får problemer m å rekke sykehuset! Og nå med 3 tette så blir det extra bekymring om jeg klarer å nå frem! Min nr 3 kom 10 dgr før termin, og nr 4 en dag over termin. Jentene har kommet litt over og guttene før. Venter jente denne gangen og regner med fødsel på julaften:(. Tar også bringebærblad kapsler fra uke 33, det er utrolig effektivt. Får gode rier, lite blødning (slipper å ta den sprøyta etterpå i låret, og jeg har ikke revnet noe med de 2 siste pga dem. Revna med de 2 første, og det var 13 år siden jeg hadde født da jeg skulle ha nr 3 så fryktet dette veldig. Har veeldig sprøyteangst så ville helst unngå dette. Og det slapp jeg. 2 jordmødre sa til meg at de hadde hørt masse positivt om de kapslene, så det står et nytt lager i skapet å venter på meg:)
Jeg gikk forresten med 3 cm åpning i lengre tid, noe som er ganske vanlig blandt flergangs gravide. Og 20-30 min skulle det stå!
Slik var min andre fødsel også. Kom på sykehuset med 5 cm åpning, 20 min senere, etter tre pressrier, var det over :-) Hadde heller ikke ordentlig vondt før helt på slutten. Slik ble det ikke med nr tre dessverre....Den gangen gikk jeg også med maserier og to cm åpning en uke. Kanskje jeg kan håpe på en reprise denne gangen da:-) Har du termin i slutten på desember? Blir en skikkelig julegave :-) Er ikke bare bare å dra på sykehuset i full fart med tre små nei, samme situasjon vi også. Tror jeg skal sjekke ut de bringebærbladkapslene forresten :-) Endret av lorthomla
Slik var min andre fødsel også. Kom på sykehuset med 5 cm åpning, 20 min senere, etter tre pressrier, var det over :-) Hadde heller ikke ordentlig vondt før helt på slutten. Slik ble det ikke med nr tre dessverre....Den gangen gikk jeg også med maserier og to cm åpning en uke. Kanskje jeg kan håpe på en reprise denne gangen da:-) Har du termin i slutten på desember? Blir en skikkelig julegave :-) Er ikke bare bare å dra på sykehuset i full fart med tre små nei, samme situasjon vi også. Tror jeg skal sjekke ut de bringebærbladkapslene forresten :-)
Termin 21 des, men regner med å gå litt over som jeg gjør med de andre 2 jentene. Hadde nok enda mer maserier med nr 4, og det tok litt lengre tid siden jeg reiste til sykehuset litt for tidlig siden jeg var redd for hjemmefødsel, men d var slettes ikke vondt før på slutten da og jeg fikk for første gang kost meg i badekaret:) Denne gangen satser jeg på vannfødsel, om jeg rekker det da hehe! De har akkurat fått det og jeg får bruke lystgass der:)

Hos meg var 3 fødsel den enkleste.Den 4 fødselen drøyde,åpningstiden tok veldig lang tid.Og siden jeg begynte å bli utslitt,så ønskte jeg å få epidural.Og det ble innvilget med en gang,hvilken lettelse det var! Og da gikk jeg fra 1 cm åpning til full åpning i løpet av 1.5 timer.Fødselen gikk fint.

Er nok veldig individuelt tror jeg,enten det er nr 2,3 el 4.

Syns også den 3 var den letteste og raskeste, men synes den 4 fødselen var fin da jeg kunne for første gang kose meg i badekaret uten de store smertene før vannet ble tatt ved 8-9 cm, da ble smertene et rent helvete! Men var jo kun for en bitteliten halvtime da! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...