Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #1 Skrevet 31. august 2012 Hvordan gjør dere det med lue på babyene/små barn? Både inne, ute og i bil? På med lue i + 20 grader osv? Fikk beskjed om at barn under 1 år alltid skal ha på lue og at om man spør hvilken som helst lege vil de svare det.. Bare jeg som ikke nødvendigvis putter på babyen lue når vi skal gå ut i bilen i 20 grader og vindstille?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #2 Skrevet 31. august 2012 Har aldri vært noen luenazi, synes det er hysterisk med lue alltid. Hun har aldri hatt øreproblemer, snart 2 år gammel. Enig med deg!
TPK Skrevet 31. august 2012 #3 Skrevet 31. august 2012 Enig jeg også. Bruker aldri lue på babyen inne hvertfall, og ikke til og fra bilen hvis det er varmt.
☆☆☆ Skrevet 31. august 2012 #4 Skrevet 31. august 2012 Bruker ikke lue inne, i bil bare når det er vind/surt. I sommer lå hun også i vogna uten.
Gjest Guava Skrevet 31. august 2012 #5 Skrevet 31. august 2012 Aldri hatt på henne lue inne og ikke ute siden april, med unntak av en natt vi hadde vært på legevakten her om dagen og det var 6 grader
❤lille stjerne❤ Skrevet 31. august 2012 #7 Skrevet 31. august 2012 Jeg brukte ikke bestandig lue på min da hun var under 1 år nei. Hun ble født på høsten så da brukte hun jo naturlig nok lue når vi var ute høst og vinter og et stykke utpå våren. Men jeg tok gjerne av luen i bilen og butikken. Og sommeren før hun fylte 1 år og tidlig høst har vi mange bilder av henne ute uten lue på. I solskinn om sommeren var det ofte solhatt da.
Lettie Skrevet 31. august 2012 #8 Skrevet 31. august 2012 Jeg brukte i vind, kulde eller trekk, ikke ellers. Men svigermor/mamma påpekte stadig vekk at luen måtte på, eller de pakket babyen inn i teppe når han lå der og svettet...! Jeg spurte helsesøster som sa at det viktigste var at de ikke ble utsatt for vind og trekk. Har ikke hatt ørebarn.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 31. august 2012 #9 Skrevet 31. august 2012 Aldri lue inne det var jo ikke noe vits var så varmt inne så. Ikke alltid ute heller, i stekende varme om sommeren var det lueløs baby i vognen. Men selvsagt lue om det var vind eller kaldt.
Mamma med to trollunger Skrevet 31. august 2012 #10 Skrevet 31. august 2012 Husk at babyen regulerer varmen gjennom hodet, så er det kaldt skal luen være på. Men er det veldig varmt mener jeg den godt kan være av. Farligere at babyen er svett enn at den får trekk på seg. Nå fryser små babyer lettere enn en som er nesten 1 år da. Aldri bruket lue inne. Ser ikke poenget med det.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #11 Skrevet 31. august 2012 Hadde ikke lue på nede i bagvogna i sommer, spesielt på varme dager. ALDRI inne, i bil eller på kjøpesentre.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #12 Skrevet 31. august 2012 Vi hadde pre-og dysmatur og fikk beskjed om å bruke lue døgnet rundt det første året. Det er gjennom hodet temp regulreres. Det er helt mulig med en supertynn ull-lue eller bomullslue om sommeren.
1+1=4 <3 Skrevet 31. august 2012 #13 Skrevet 31. august 2012 (endret) Fikk streng beskjed av de på fødeavdelinga at man skal ikke ha på lue inne! Så her har vi nesten ikke brukt lue hele sommeren, han er 3,5 mnd.. Endret 31. august 2012 av 1+1=3 <3
Nirgal Skrevet 31. august 2012 #14 Skrevet 31. august 2012 Ingen har nevnt noe til meg om at man skal ha på lue det første året. Selvfølgelig har og er lua på når det er surt/trekk/vind osv men ho har stort sett liggi i vonga hele sommer uten lue på. bare hvis vi har satt henne opp og tatt ned kalesjen eller hatt henne i ergoen som lue har vært på, en tynn bomullslue. Nå fremover blir det en litt tykkere lue og på oftere etter som det blir kjøligere i lufta. Alt med måte sier jeg og tilpasset babyen1
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #15 Skrevet 31. august 2012 Ikke lue inne, i bilen, eller på kjøpesentret. Jeg har også latt lue være når hun har ligget i bagvogna på varme dager selv om det har blåst litt. Det bør da være ganske lunt nede i en slik bag og varmt nok når hun ligger på skinn? Min baby er som oftest veldig varm så jeg er mer redd for at hun blir for varm enn for kald..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå