Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte, eller er det vanlig at barn på 7 mnd spiser flere ganger pr natt? Min lille gutt spiser nå to måltider grøt og holder på venne til med litt middag også nå, samt mm rundt tre-fire ganger pr dag. Skulle gjerne sett at han sov natten gjennom, men neida:-)

Kan man gi mer grøt enn den beregningen som står på pakken (ca 1dl). For kanskje han trenger mer før han legger seg, han elsker grøt og blir sint hver gang det er tomt:)

Men mat på natten skal han selvfølgelig få om han trenger det;) når er det vanlig å nattavvenne i tilfellet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Guttemamma :)
Skrevet

Jeg gir grøt laget på 170 ml. (Holle)

Han må jo få spise seg mett :)

Skrevet

Min får 2,5 og 3 dl ferdigblandet grøt morgen + kveld, brødmåltid til lunsj og et middagsglass + frukt + dessert (fruktpurè etter middag).

(min sover ikke rundt for det om..)

Det er hvertfall 3 faste måltider om dagen før man bør nattavvenne de.

Skrevet
Min får 2,5 og 3 dl ferdigblandet grøt morgen + kveld, brødmåltid til lunsj og et middagsglass + frukt + dessert (fruktpurè etter middag). (min sover ikke rundt for det om..) Det er hvertfall 3 faste måltider om dagen før man bør nattavvenne de.

hmm.. glemte meg jo helt, det er jo forskjell på ammebarn og mme-barn..

Skrevet (endret)

Min (7mnd) får fire måltider (to grøtmåltider, et middagsmåltid og et fruktmåltid), pluss mm en del ganger. Hun har aldri spist så mye på natta som nå, har mistet tellingen. Storebror var likedan på denne alderen. Ham nattavvente vi rundt denne alderen og det kommer vi til å gjøre snart med snuppa. Tror ganske sikkert at det har med (u)vane å gjøre heller enn sult. Og jeg er helt zombie om dagen og kan ikke fortsette sånn, særlig siden jeg begynner på jobb snart og må sove...

Endret av Barbarella og froskebarna
Skrevet

La ham spise seg mett og introduser middag. Når han får tre måltider (som han blir mett av) kan du være rimelig sikker på at han i alle fall ikke trenger mer enn ett måltid ila natten. Her får han tre måltider og mm innimellom. Han ammer også mellom 04-05 og tømmer da begge bryst. Han våknet en liten periode rundt 01-02, men det orket jeg ikke (alltid sovet lenge så annså dette som uvane), så da tilbød jeg vann og smokk, samt rugging av vogga. Tok et par dager så hoppet han over å våkne da og er nå altså tilbake til å ville a pupp tidlig på morgenen. Han er 6 mnd. Tror nok det er vanlig å nattavvenne fra 7 mnd, og vi gjorde det med storebror. Denne gangen har jeg ingen tanker om det samme. Tar det som det kommer naturlig siden han noen ganger nå faktisk har sovet rundt helt av seg selv ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...