Gå til innhold

Kjenne livmoren.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leser fler som kan kjenne toppen av livmoren rundt navelen rundt uke 12-13. hvordan gjør man det? Kjenner ikkeno jeg... :P
Kjenn på magen din, rett over skambenet, når du våkner om morgenen og ligger flatt på ryggen. Da presser urinblæren livmoren opp og ut, og den er enklere å kjenne, som et lite eple der inne. Livmoren synker jo ned igjen i bekkenet når du står opp :-)
Leser fler som kan kjenne toppen av livmoren rundt navelen rundt uke 12-13. hvordan gjør man det? Kjenner ikkeno jeg... :P
Kjenn på magen din, rett over skambenet, når du våkner om morgenen og ligger flatt på ryggen. Da presser urinblæren livmoren opp og ut, og den er enklere å kjenne, som et lite eple der inne. Livmoren synker jo ned igjen i bekkenet når du står opp :-)

Takk for tips! :) Var det jeg lurte på om det kanskje var en sånn smart ting jeg kunne finne på for å kjenne selv. :P Er 13+3, så skal vel kanskje kunne kjenne den da?

Takk for tips! :) Var det jeg lurte på om det kanskje var en sånn smart ting jeg kunne finne på for å kjenne selv. :P Er 13+3, så skal vel kanskje kunne kjenne den da?
Det burde være mulig å kjenne den lille livsklumpen da ja :-) Fikk tipset selv av jordmor når jeg var på samme sted i graviditeten. Nå kjennes livmoren omtrent lik ut som rundt uke 12, 6 dager etter fødselen min :-)

Annonse

Jeg har kjent livmora siden uke 7-8, rett ved skambeinet, men kun på ene sida. Nå i uke 15 er den rundt en cm, halvannen, under navlen, og den er ikke lengre på sida, den har flyttet seg til midten av magen nå, selvom det hender magen min ser litt skjev ut når jeg ligger nede, og den bittelille magekula mi er litt synlig. Livmora føles som en litt hard kant, og er enda lettere å kjenne etter en orgasme, for da blir den hard og "spent".

Det samme med hjertelyden, den finnes ofte rett ved navlen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...