Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid tenkt at den dagen jeg blir gravid skal jeg komme inn hit å fortelle hva jeg gjorde for å bli det. Nå er jeg gravid så tenkte dele noe små tips til de som prøver.

Det hele begynte med at jeg brukte et par måneder til å regne ut syklus. Fant ut at jeg hadde en syklus på 29 dager ca. +/- 1 dag.

Så etter mensen den 6, hadde mensen kun 2 og en halv dag. startet jeg forberedelsene. Jeg kjøpt E-vitamin (øker fruktbarheten) tok 2 tabletter om dagen.

Så kjøpte jeg inn Rosa grapefruktjuice som jeg tok to ganger om dagen. 1 glass morgen og 1 glass på kvelden. øker eggløsningsslim.

Tok da mine vanlige vitaminer ved siden av omega 3, multivitamin, b-vitamin, c-vitamin brusetabletter 1000mg.

Så begynte jeg på solvipec hostesaft 10 dager før eggløsning. Tynner ut eggløsningsslimet. Jeg hadde dog ingen eggløsningsslim, men det gjør ingenting. Denne tok jeg 1 ts morgen og 1 ts kveld.

Hadde også kjøpt inn bli gravid pakke hos Fertil.no. De eggløsningstestene som følger med den pakken føler jeg var vanskelig å forstå, Kjøp heller CB. Begynte før eggløsning å ta Zestica Conception Gel. Dette er en vaginal gel som opprettholder den vaginale balansen og hjelper til med å forebygge BV (Bactriell Vaginose). Tok en tube hver kveld i 5 dager etter mensen. Dette for å ha best mulig miljø i skjeden. Men denne skal ikke tas for tett opp til eggløsning. Da sædceller ikke trives i lav ph.

Så brukte jeg Clearblue eggløsningstester, anbefaler ingen andre. Dette begynte jeg å ta 9 dager etter mensen. Den 21 fikk jeg positiv eggløsningstest på natten, dvs 15 dager etter første mensdag. Hadde fått negativ dagen før. Men merket at det skjedde noe i eggstokkene. Vi hadde ikke sex før dagen etterpå kl 14.00. 1 gang. Da hadde mannen holdt seg i 4 dager. Eggløsningstesten var negativ den morgningen, det vil si da kommer egget. Før vi hadde sex hadde jeg kjøpt Zestica Fertility Lubricant (følger med bli gravid pakken til fertil.no) som øker pH slik at sædcellene har en større sjanse til å overleve turen opp til egget hadde sex. Så dyttet inn en tube med denne før sex, så hadde vi sex.

Rett etter lå jeg med rumpa opp i 1 time og satt inn en cup som jeg kjøpte hos fertil.no. (softcup)Den brukes egentlig for å stoppe mensblødninger, men jeg brukte den for at sæden ikke skulle renne ut, Denne hadde jeg inne i 12 timer. Puttet den inn mens jeg lå med beina opp. Når jeg reiste meg var sæden inni meg. Sov et par timer på venstre side, fikk orgasme på egenhånd da går sæden lengre opp, også fikk jeg fotmassasje og kos når jeg våknet:)

Håper dette er til hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, skulle tro du var "toppidrettsutøver" .... MYE styr for å bli gravid! Hehehe, får håpe du lykkes da ;)

Skrevet

Dette er tips til de som har forsøkt en stund å bli gravide, og som kanskje trenger noen gode tips. Jeg sitter med en baby i magen så det er derfor jeg deler mine erfaringer. Når man sliter med å få barnet man ønsker så leter man etter steder hvor man kan få gode tips og råd til å bli gravid. Det er verdt å prøve alt. Dette er mine erfaringer. Man kan selv velge hva man følger. Håper uansett det er til nytte for noen. Ha en fortsatt fin dag. Smil til livet, og livet smiler til deg;)

Skrevet

Tusen takk for at du delte dine erfaringer :) Tror nok ikke jeg hadde orket alt dette, iallfall ikke samme pp, men hver og en kan jo vurdere hva som passer for en selv ;) Og grattis med baby i magen forresten! :D

• 2 uker senere...
Skrevet

http://natural-fertility-info.com/ ja det var veldig aktivitet hehe bra det hjalp da ihvertfall...

vi lykkes etter 3 ivf og da tok jeg visse vitaminer som bidronning gele og en jus som er rensende på enkelte organer ciaga jus heter den...

Men før denne tid og vi prøvde selv ble vi opplyst om at det er vel så viktig at mannen får i seg vitaminer også for å bdre både antall og kvalitet på spermen...jeg foret mannen min med zink,selen,omega 3, c-vit,multi og etter ett par mnd på dette var sæd prøven meeeget mye bedre!:) just saying;) mange små faktorer kan bli ett stort problem om begge er litt infertile om jeg skal si det sånn..

nå har vi faktisk klart å bli gravid på egenhånd for første gang noensinne.. men mistet veldig tidlig:( vi prøvde ikke engang!

så nå føler vi at det kanskje finnes håp og klare det selv...så nå er det på an igjen med vitaminer til mannen og meg selv og en ellers normal livstil:) ikke for å kuppe tråden altså men tenkte jeg også ville dele mine erfaringer siden du først startet en slik tråd :) hjelper alltids for noen....

Skrevet
http://natural-fertility-info.com/ ja det var veldig aktivitet hehe bra det hjalp da ihvertfall... vi lykkes etter 3 ivf og da tok jeg visse vitaminer som bidronning gele og en jus som er rensende på enkelte organer ciaga jus heter den... Men før denne tid og vi prøvde selv ble vi opplyst om at det er vel så viktig at mannen får i seg vitaminer også for å bdre både antall og kvalitet på spermen...jeg foret mannen min med zink,selen,omega 3, c-vit,multi og etter ett par mnd på dette var sæd prøven meeeget mye bedre!:) just saying;) mange små faktorer kan bli ett stort problem om begge er litt infertile om jeg skal si det sånn.. nå har vi faktisk klart å bli gravid på egenhånd for første gang noensinne.. men mistet veldig tidlig:( vi prøvde ikke engang! så nå føler vi at det kanskje finnes håp og klare det selv...så nå er det på an igjen med vitaminer til mannen og meg selv og en ellers normal livstil:) ikke for å kuppe tråden altså men tenkte jeg også ville dele mine erfaringer siden du først startet en slik tråd :) hjelper alltids for noen....

linken øverst finner du hva de enkelte vitaminene hjelper for! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...