Gå til innhold

Flere under 160cm høy her??

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangs og rager bare 153cm over bakken. Nå er jeg 17 uker på vei og de siste par ukene har magen virkelig bult ut. Ser ut som om jeg skal føde nå snart.. hehe! Nå skal det jo sies at jeg ikke var spes tynn før jeg ble gravid heller da, men har til nå gått opp i underkant av 3 kg til nå så tenker at det kanskje ikke er så ille.. Tenker at jeg sikkert er så svær fordi jeg har kort overkropp og dermed liten plass til alt som skal bo der inne.. Men iallfall så lurer jeg på om det er flere som er i samme situasjon, eller er det bare meg som har det slik??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143967111-flere-under-160cm-h%C3%B8y-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er omtrent like høy som deg, men tredjegangsfødende. Ser ganske gravid ut nå, 15 uker på vei, men ikke nok til at noen har turt å spørre meg. Jeg var heller ikke spesielt tynn fra før, men jeg har ikke gått opp noenting ennå.

Husker det var skikkelig trangt om plassen da jeg fikk førstemann som var godt over 4 kg og 54 cm lang. Men det viste ikke spesielt godt på meg tidlig i svangerskapet den gangen, så jeg tror det kommer litt an på forskjellige ting hvor fort man får mage. Sist gang var jeg også sen med å få mage, mens denne gangen kom den fort.

Jeg er også 153 cm.. Andregangs.. Med førstemann tok det ganske lang tid før magen kom skikkelig.. Men nå har jeg forholdsvis lang overkropp, men innmari korte ben.. Så kunne nok skjule seg inni magen litt lenger enn hos de som har kort overkropp.. Denne gang var det vanskelig å skjule det fram til uke 12.. :) Så er veldig forskjellig :)

Annonse

Ikke misforstå meg, jeg har absolutt ingen problemer med å få stor mage, bare syns det var litt tidlig at den sku være så stor! :) Men veldig kjekt å lese om hvordan andre har det!! :) Så takk for svar!! :)

Jeg er ca. 155 høy og venter nummer to nå. Husker ikke helt når magen kom med førstemann, men denne gangen syntes det rundt uke 15. Men ikke sånn at folk spurte. Har og noen kilo for mye fra før. Nå er jeg nesten 27 uker på vei, og magen er godt synlig. Ble ikke spesielt stor sist, hvertfall ikke sånn jeg følte det selv. Mini var 50 cm og 3750 gr når han var født.

Jeg er 156 cm og venter nr 3.. Jeg er 27 uker på vei og magen er stor allerede, det synes jeg selv, og andre bemerker det. Magen var ganske stor med de to andre også (3680 g og 4160 g) ! På kontroll hos jordmor for et par uker siden ble magen målt over det grønne feltet på helsekortet. Vet at det ikke trenger å ha noe å si på størrelsen på babyen, men har en følelse av at han her blir stor :P.. Jeg tror at magen min ser så enorm ut fordi at jeg er så lav. Det er rett og slett ikke plass til at den vokser andre veier enn utover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...