Gå til innhold

Hvor lenge sitter barna i vogn egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn som aldri har vært noe gira på å sitte i vogn. Eldste "tvang" jeg til å sitte til han var litt over 2. Gjorde det pga tidspress, måtte rekke tbane og buss, og det gikk for seint å la han gå.

minsta sluttet også med vogn rund 2.5 års alderen. Sise måndene hadde jeg den med bare i fall, hun gikk ved siden av..

jeg har tenkt dette er ganske normalt, eller egentlig ikke tenkt så mye over det i heletatt før nå.

Jeg ser i barnahagen til minsta at de fleste ungene som ikke blir kjørt i barenhagen, sitter i vogn. Noen av de er jo ganske store, 4-5 år

Så jeg bare lurer litt, (helt uten å dømme noen!) hvor lenge er det "normalt" å bruke vogn?

Lenge satt deres barn i vogna?

Skrevet

Det spørs jo helt på hvordan hverdagen skal gå opp i noen tilfeller. Hvis jeg skulle levert ungene til fots i barnehagen, så måtte jeg ha brukt vogn på4-åringen også. Bruker 30 min som voksen å gå dit, og hvis vimsa skulle gått, så hadde det tatt evigheter. De som leverer 4-5 åringer i vogn har sikkert tidspress.

Ellers så brukte jeg vogn ganske mye frem til eldste var 2-2-5 år, og søskenbrett etter det. Har også en sønn på 1 år og 8 måneder, og han bruker lite vogn. Det hender vi tar den med hvis han skal sove, men han klarer å gå kortere turer på skauen osv uten vogn.

Skrevet

Er vel vanlig med 2,5-3.5 år tenker jeg. Kommer an på hva man skal. Kortere turer i skogen feks der man bare tar det med ro og koser seg går jo fint for en 2 åring. Skal man feks være en hel dag i si dyreparken eller tusenfryd så vil nok selv en 4 åring sikkert ha gått av å få sitte i ei trille innimellom. Kommer nok helt an på settingen.

Jenta mi er 2 1/2 og sitter i trille når vi er i byen pga jeg er redd for hun skal løpe ut foran biler, men hun får lov å gå litt selv når vi er skjermet for biler.

Skrevet

Gutten min har aldri likt vogn. Så han "begynte" vel med vogn da han var ca 1 år og sluttet da han var ca 20 mnd. :D Da ble han storebror og så arvet babyen vogna.

Vi går til og fra bhg hver dag. Så da fikk han enten gå selv eller så syklet han på trehjulssykkelen sin (som vi har sånn styrepinne på).

Skrevet

Sluttet vel gradvis. Siste vognturen var i dyreparken da hun var litt over tre år. Veldig glad vi hadde den da. Langt å gå og mye å se på. Greit med en hvileplass.

For de som bruker beina til og fra barnehagen og har et stykke å gå, så er det jo greit å bruke den fordi det tar kortere tid og at ikke alltid "gullet" er så interessert i å gå. Da har man også en plass å slenge ting som skal fraktes til og fra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...