Gå til innhold

Så glad, og så bra!

eaglebeagle

Anbefalte innlegg

Må bare dele gleden med noen utenfor huset, så da ble der dere andre modne mødre. Dere får bare bære over med meg og min kan hende kvalmende lykkerus.

All skremsel og engstelse mht å bli mor rundt 40, gjorde at jeg kanskje ikke nøt svangerskapet slik jeg burde denne siste gangen. Men nå når resultatet ligger her i kurven ved min side, er det så godt at jeg nesten sprekker!

Fødselen startet akkurat som forventet mht antall dager gravid, og jeg fikk virkelig føde denne gangen, med et normalt langt forløp. Jobbet meg gjennom fødselen, og hadde en utrolig god opplevelse av å få det til. Selv om morkaken satt fast og jeg endte med en utskraping, har det ikke tatt fra meg følelsen av en perfekt fødsel. På den lyse siden av en utskraping, kommer jo at man slipper renselse og veldig vonde etterrier - så jeg følte meg rimelig fit for fight allerede dagen etter.

Nå har vi vært hjemme fire dager, og har ikke hatt en våkenatt. Veslesnupp får melk når vi legger oss halv tolv ca, våkner 4-5 for mat, og deretter sover hun til vi vekker henne halv åtte. Har jo andre barn som må opp.... :-) Hun er en liten marsipanklump som bare ligger der og er deilig vakker. Som mannen sa i går, den som kunne lage en parfyme av slik nyfødtlukt, ville bli meget rik :-)

I dag tråkket jeg på vekten for første gang, og registrerer at jeg er 2 kg unna startvekten - og de to kiloen mistenker jeg er i brystene gitt :-) Med andre ord har jeg mistet 13 kg på fire dager (skal sies at jeg var som en vannballong på slutten), og "understellet" og resten av kroppen har blitt seg selv igjen. I dag skal jeg ha på sko med hæl! En helt fantastisk følelse!!

Til dere som ikke er i mål enda, gled dere! ønsker alle modne mammaer en strålende dag, og føl dere trygge på at dere "virker" som dere skal :-)

Fortsetter under...

Fantastisk! Gratulerer så masse!

Er selv 42, og mitt lille mirakel har blitt 11 uker, og sover akkurat nå søtt i vognbagen ved siden av meg :-) Lykke! Her har også alt gått supert så langt, med lange soveøkter mellom mat, velfungerende mage, superblid og pludrende baby, og ingen ammeproblemer. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med er egen vektutvikling (les manglende vektnedgang). Men akkurat det gidder jeg ikke bekymre meg for, jeg er tydeligvis en av de som tviholder på fettet i ammeperioden i tilfelle magrere tider i vente... Var sånn sist også, da jeg ammet storebror... Det ordner seg om noen måneder.

Vi er visst i hvert fall to i kvalmende lykkerus :-) Nyt tiden videre!

Deilig å lese.Jeg prøver å nyte så godt jeg kan,er nå 24 uker.Og har 50% sykemelding pga tretthet og mye kynnere.Kunne nok klart å gått på jobb,men denne siste gangen vil jeg være egoistisk og tenke masse på meg selv. Og det å nyte freden de morgenen jeg er hjemme er gull verd.Jeg våkner av småspark hver morgen i 08 tiden,fantastisk følelse. Gleder meg veldig til å få se og holde lillegutt,og jeg har jo en redsel for at noe skal gå galt.Da jeg er så gammel,så er det et risikosvangerskap.Men får god oppfølging,og skal prøve å glemme redselen,og bare NYTE.

Gratulerer så mye :-))

Deilig å lese.Jeg prøver å nyte så godt jeg kan,er nå 24 uker.Og har 50% sykemelding pga tretthet og mye kynnere.Kunne nok klart å gått på jobb,men denne siste gangen vil jeg være egoistisk og tenke masse på meg selv. Og det å nyte freden de morgenen jeg er hjemme er gull verd.Jeg våkner av småspark hver morgen i 08 tiden,fantastisk følelse. Gleder meg veldig til å få se og holde lillegutt,og jeg har jo en redsel for at noe skal gå galt.Da jeg er så gammel,så er det et risikosvangerskap.Men får god oppfølging,og skal prøve å glemme redselen,og bare NYTE. Gratulerer så mye :-))
Lykke til videre. Historien din er jo så fantastisk i seg selv, at jeg ikke kan tro annet enn at det kommer til å gå godt med deg og prinsen i innspurten. Ta vare på deg selv, og fortsett å være "egoist", for da er du nettopp det motsatte og gir lillegutt de beste vilkårene.

Annonse

For en herlig historie. Gratulerer med gullet:) Håper jeg fØlger etter. Selv er jeg 39 år og håper på et tredje gull.
Jeg var også 39 når mannen overtalte meg. Han mente vi alltid kom til å angre om vi ikke ga det et forsØk. I dag er jeg glad han "maste" litt på meg, fylte fØrti et par måneder fØr lillemor ble fØdt forrige uke. Ønsker dere masse lykke til!! Endret av eaglebeagle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...