Gå til innhold

Feber etter vaksine..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved 3 mnd. vaksinen fikk vår lille krabat feber på kvelden, men neste morgen var han ganske bra! Nå har vi tatt vaksine ved 5 mndr. og fikk feber igjen (noe helsesøster sa vi kunne forvente siden han fikk feber sist), la han til vanlig tid og kjente på han igjen før vi gikk og la oss, og da virket han ikke serlig varm. Men i dag etter ca. en time våken var han ganske varm, og jeg målte han til 39,01 grader og gav en 60 mg paracetamol (burde vel egentlig gi 120mg siden han er over 8 kg, men hadde ikke det i hus). Men synes fortsatt han virker ganske så varm, vil ikke måle nå når han sover, men noen som vet hvor lenge det er "normalt" og ha feber etter vaksine? og ved hvor høy temperatur man bør kontakte lege? Sover foresten mye og er litt slappere og mer sutrete enn vanlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe særlig mer enn 39 grader er ikke vanlig etter vaksine, da er det på tide å lete etter en alternativ årsak til feberen.

Skrevet

Vi har hatt ca. 1 1/2 dag med feber etter 3 og 5 måneds vaksineringen. Går stort sett ikke over 39 har eg hørt

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Begge mine har fått feber etter vaksinene.

Eldste, som nå er 3 år, fikk over 40 hver gang. Men det skal sies at hun alltid får høy feber når hun først har feber. Minstemann lå vel under 39.

Begge to hadde feber samme kveld og det påfølgende døgnet.

Skrevet (endret)

Jeg fikk beskjed om at hvis det gikk over 39 grader skulle vi gi paracet og hvis det varte mere en to dager skulle jeg si ifra..

Endret av 1+1=3 <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...