Gå til innhold

Er jeg den eneste der ikke bruker ull på nyfødt om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ull er gull:) Både vi og ungene bruker mye ull - helst fin merinoull. Ikke noe problem å få det rent eller bli kvytt svettelukt:) Det er stoooor forskjell på å bli våt eller svett/klam i ull kontra bomull. Prøv selv å gå ute i kulda med en klam/svett bomullstrøye, eller en våt bomullsstrømpebukse! Bomull tøsker ALDRI, mens med ull så merker man ikke at man er våt/svett:)

Slik er det for mange. Men jeg syns det er veldig klamt med ullundertøy. Blir jeg ikke varm og klam, så blir det motsatt, jeg får frysninger og "ståpels". Ull mot huden eller i nærheten av ansiktet er tortur.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg skrev i en annen tråd her, har vi knapt brukt ull i guttens første leveår. Holdt fint m bomull og Evt en ulldress utenpå, så nedi voksi posen. Mulig jeg kommer til å bruke mer ull denne vinteren, nå som han blir et aktivt barnehagebarn, men han har antydning til atopisk hud så er nødvendigvis ikke så bra for han med ull.

Skrevet

Vi har brukt masse ull siden han var nyfødt. Han sover i ull på natten, på sommeren en ull silke blanding. Liker ull veldig godt.

Skrevet

Vi måtte bruke ull da han var nyfødt, fordi han var prematur og klarte ikke holde varmen. Siden har vi brukt det innerst hele tiden. Har prøvd bomull men da blir han kliss våt av svette. For han så fungerer ull best, og jeg føler meg trygg på at han ikke blir svett og deretter kald når han er ute.

Jeg elsker ull selv også. Holder en jevnere temperatur :)

Ull er som flere sier selvrensende, så uhygienisk synes jeg ikke det er.

Kunne aldri falle meg inn å kalle noen for en dårlig mor bare fordi hun ikke bruker ull på barnet sitt. Ikke alle tåler og eller liker det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...