Gå til innhold

Julegaver?

Mamma til ♂ - 2012 og ♂ 2016

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å tenke litt framover, når burde vi åpne pakkene til barnet?

Juleaften i år da er sannsynlig babyen vår 2 mnd og noen dager. Hvordan skal vi åpne julegaver og slik.Eller skal vi bare åpne den i mens den sover'? jeg står helt fast på dette, har sittet å tenkt på dette i noen dager nå. Håper dere skjønner hva jeg mener :-P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, jeg og :)

Er første barnet for oss og baby vil også være ca. 2 mnd på julaften. Babyer er ikke så beviste og jeg tviler på at det er et tap for babyen å ikke være våken under pakkeåpningen.

Vi skal åpne pakker som vi alltid gjør uansett alder på barnet. Dersom barnet har glede av å selv pakke opp pakker så prøver vi å få flest mulig av barnets pakker inn i "køen" (vi pakker opp en og en pakke tilfeldig plukket fra haugen). Om barnet ikke får åpnet alle pakkene sine før det blir for trøtt og må legges får det pakke opp dagen etter. Noe som er veldig stas. Men dette er gjerne med barn fra 2 år og oppover.

En baby på to mnd. kan du fint pakke opp til mens det sover :)

Gleder meg til jul :)

Skrevet

Dette gleder jeg meg veldig til ;)Første julen med en liten baby i hus. Hvis babyen er våken,så får hun være med på gavene , også må vi ta masse bilder. Termin 15 november,så mulig hun sover seg gjennom jula ;)

Skrevet

Det har jeg egentlig ikke tenkt så mye på. Tar det vel som det kommer. Nå har vi en på 8 og ei på 2 1/2 i hus samt besteforeldre, så her tar vi det nok helt som det kommer. Regner med at det er noen som sikkert kommer til å være VELDIG behjelpelig med den pakkeåpningen! :)

Skrevet

Jeg hadde ikke endret noen julaftenrutiner for en så liten baby.

Julen for halvannet år siden var storebror her 6 mnd, vi lot ham få en pakke under middagen, en bil med lys og lyd som vi visste ville falle i smak på den tiden. Deretter la han seg før vi pakket opp resten av gavene.

I fjor tok vi gavene litt tidligere enn normalt for at han skulle få det med seg.

Skrevet

hehe.. alt vi undrer oss over :) Jeg har ikke tenkt på det.. bare undret meg over at denne julen har jeg ei lita tulle på forhåpentligvis 1 måned og 20 dager :) ... og kan ta meg en kald juleøl og aqevit til julemiddagen mmmm :) (regner nemlig med at jeg ikke kan amme da jeg er brystredusert..får heller ta det som en kjempebonus om jeg får melk!!)

Jeg vil nok ikke ta noe hensyn til henne i år :) men koselig om hun er våken :)

Skrevet

Blir nok først neste år snuppa blir med på det her i hus.

Skrevet

Blir nok ikke noe før neste år her :) Da er skatten vår nesten 11mnd :)

Skrevet

Dette hadde ikke jeg tenkt på i det hele tatt. Har ikke tenkt å kjøpe så mye gaver til henne, da vi giftet oss ifjor fikk vi mye gavekort på Glasmagasinet, og da vi til slutt ikke visste hva vi skulle kjøpe mer for gavekortene endte vi med å kjøpe et barneservice med Kardemomme By på. Det har vi tenkt at hun skulle få til jul. Hun er alt fra 4-7 uker da så hun skjønner nok ikke så mye av det. Hadde derimot ikke tenkt på at alle andre i familien sikkert vil gi gaver til henne... hm. Hun må uansett ha hjelp til å pakke opp :-) Vi får ta det som det kommer. Jeg trodde forresten at små babyer sov og våknet igjen, sov og våknet slik at det nesten er umulig å vite om hun da er våken til gaveoppakkingen...

Skrevet

Ok, takk for alle svar.:-) Kun 1 mnd og 14 dager til termin, begynner å smågruer meg, men jeg er sikker på alt går fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...