Gå til innhold

2-3 mnd -- døgnrytme

Anbefalte innlegg

Hei hei, og gratulerer med overstått fødsel! :)

Har ei lita snuppe på 2,5 mnd nå, som ennå ikke har noen fast døgnrytme.

Hvordan er dette hos dere? Sover de til faste tider om dagen? Legger de seg til et fast tidspunkt?

Samtidig har jeg et spørsmål jeg slenger på her, for å slippe å lage egen tråd :P

Hvilket vaskemiddel bruker dere for å ta bæsjeflekker på lyse bodyer?

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966967-2-3-mnd-d%C3%B8gnrytme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker vanlig vaskemiddel uten parfyme og vanish :) min sønn er 3,5 mnd og vi hadde ikke faste soverutiner før for et par uker siden! Han har helt siden fødsel hatt lang-søvnen på nattan men han har lagt seg rundt elleve hver kveld helt fram til da. Plutselig nesten over natten var han nattetrøtt halv ni og har "faste" kl slett han sover på dagen! Og det var utrolig deilig å få litt alenetid på kvelden. Men idag igjen har han sovet nå siden syv(!) og jeg håper ikke han er klar for dagen kl fem!:) er det noe jeg har lært nå så er det at når du tror du har kommet i en rutine så vender det raskt igjen :)

Min nærmer seg 4 mnd, men har hatt ca. samme rytme siden han var to mnd. Får flaske, 4 måltidet til dagen, 1-2 om natta. Legger seg 19 og sover til en gang mellom 07-09. 2-3 dupper om dagen.

Ang. vaskemiddelet, jeg bruker neutral color eller

Blenda flytende. Hiver oppi en skje vanish dersom det er vanskelige flekker:)

Min gutt fikk ikke soverytme på dagtid før nå nylig for ett par uker siden.. Hadde sånn halvveis en stund, men nå kan vi stille klokka etter når han sover på dagen! Han er 5 mnd. og en uke..

Vaskemiddel bruker vi parfymefri blenda.. og da trenger vi ikke noe annet enn vaskepulver :)

Vår gutt er 4mnd og vi beg å legge han etter et grøtmåltid når han var rundt 3 mnd, så da er han i seng mellom 19.00 og 20.00. Han sover veldig ujevnt på dagen, så det håper jeg går seg til etter hvert. Han sover lurer på mellom 10 og 40 minutter, skulle ønske at han sov 2-3 timer! Da hadde jeg også kunnet sove litt på dagen, det når jeg aldri nå!

Er det noen som har tips til gode soverutiner på dagen? Hvor lenge er ungene deres våken før første lur/event mellom hver lur???

Vil anbefale vaskemiddel fra amway, tar alt. Tilogmed når eldste gutten hadde blødd neseblod på en lysegul genser så forsvant det. Er også bra med tanke på at det er lite fyllstoff i pulveret, noe som gjør det mye mer konsert. Jeg vasker 1-2 maskiner for dag og en boks varer i flere mnd. Når det ikke er så mye fyllstoff så vaskes pulveret mye lettere ut av klærne også, noe som er bra for allergikere :)

Annonse

Vår gutt er 4mnd og vi beg å legge han etter et grøtmåltid når han var rundt 3 mnd, så da er han i seng mellom 19.00 og 20.00. Han sover veldig ujevnt på dagen, så det håper jeg går seg til etter hvert. Han sover lurer på mellom 10 og 40 minutter, skulle ønske at han sov 2-3 timer! Da hadde jeg også kunnet sove litt på dagen, det når jeg aldri nå! Er det noen som har tips til gode soverutiner på dagen? Hvor lenge er ungene deres våken før første lur/event mellom hver lur??? Vil anbefale vaskemiddel fra amway, tar alt. Tilogmed når eldste gutten hadde blødd neseblod på en lysegul genser så forsvant det. Er også bra med tanke på at det er lite fyllstoff i pulveret, noe som gjør det mye mer konsert. Jeg vasker 1-2 maskiner for dag og en boks varer i flere mnd. Når det ikke er så mye fyllstoff så vaskes pulveret mye lettere ut av klærne også, noe som er bra for allergikere :)

Vi har ikke lange hvilestunder, men her er da våre;

Våkner i 7.00 tiden, får melk, stell og leke litt på gulvet.

9.00 første hvilen. ( sover alt mellom 30 min. til 1 t)

12.00 andre hvilen (sover ca. 1 1/2 t.)

15.30 tredje hvilen, sover mellom 20min. - 1 t.

19.00 legges for kvelden

Når du har kommet i rutiner er det lettere og legge seg selv på dagtid også, for du kan "gjøre deg klar" til og sove når du vet at barnet snart skal sove. Selv om det er mye som skal være gjort mens barnet sover, er det bedre og hvile ut, for da orker du mer på kvelden f.eks.

Har to stk:-). Inntil nylig var det lite forutsigbarhet, bl a skrek de hele kvelden pga mageknip, men sov heldigvis ganske godt om nettene. Relativt plutselig har de nesten slutta å skrike på kvelden og blitt klare for å legge seg tidligere og tidligere, i går ca halv ni. Herlig. Siste uka har de også sovet hele natta til ca halv seks-seks, da våkner den ene for frokost, mens den andre må vekkes. Så kan de sove videre til åtte-ni, spesielt tv 2 som trenger mest søvn. Ila dagen har de ikke faste spise-og sovetider da tv 1 trenger 5 måltider og tv 2 ikke vil ha mer enn 4(gulper bare hvis hun får hyppigere måltider). Men de har som regel en lang dupp fra rundt 12-13 hvis de sover ute i vogn. Herlig:-)(storebror sov bare 20-30 min i strekk, så setter ekstra stor pris på dette).

Skal begynne m grøt nå pga tvilling 2 sine problemer m gulping og litt dårlig vektøkning, da håper jeg ting kan bli litt mer forutsigbart på dagtid også:-).

De er snart 4 mndr forresten:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...