Gå til innhold

Gravid etter p-piller?

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal poste denne mld, men må spørr uansett. Jeg gikk på p-piller (har gjort det i 5-6 år) men nå har jeg og min kjæreste bestemt at vi har lyst til å prøve på en liten en. Så jeg hadde min siste mens/bortfallsblødning fra den 15 aug til ca 18. Jeg sluttet på pillene når brettet var tomt. Det er nå litt over 1,5 uker siden. Så vi tenkte at skjer det så skjer det, uten at vi "prøver" veldig hardt. Men nå har jeg begynt å få litt kalde føtter, og egentlig kunne jeg tenkt å vente kanskje et halvt år til. Så det jeg lurer på er om jeg kan være gravid? Kan man få eggløsning med en gang man slutter med p-piller? Er det noen av dere som har blitt gravid RETT ETTER p-pille slutt? Jeg har ikke giddi å tatt noe g-test enda, siden jeg ikke venter mensen før ca 10-12 sept. Hvis jeg er gravid så blir jeg jo selvfølgelig veldig glad, men hvis ikke så må jeg tenke litt gjennom dette. Dessuten har jeg hatt litt mensmurringer, og vond rygg en stund nå, men jeg vet ikke hva det kan komme av :/ Er det noen av dere som har erfaringer når det gjelder p-pilleslutt og graviditet? Evt. hvor lenge det gikk før dere fikk en spire?

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966897-gravid-etter-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble gravid under en mnd etter p-pilleslutt. Jeg tok siste pille 4. juni, hadde eggløsning 28. juni, og positiv test 10. juli (ca 2 uker etter unnfangelsen), så ja, man kan få eggløsning med en gang, men for noen kan det ta flere mnd. Vi mistet desverre denne spiren :(

Jeg HAR lest at det er større sjanse for spontanabort hvis man blir gravid rett etter p-pilleslutt, men mange sier dette er bare tull. Det skjedde med oss, men vet ikke om det er større sjans for det. Mange svangerskap ender slik, desverre.

Masse lykke til videre, uansett hva dere finner ut :) Håper jeg ikke skremte deg, men dette var det som skjedde MEG, det trenger absolutt ikke skje deg ;)

Hei,

Med forrige karen tok det oss 6pp inkl. pille mens før jeg ble gravid. Da hadde jeg gått og knasket på p-pilller i litt over 10 år. Kroppen min stabiliserte seg med en gang så syklusen min fortsatte med 27 - 28 dager :) Hvis kroppen din gjør det samme så kan mensmurring et tegn på eggløsning mtp at det er 1,5 uker siden du fikk din siste mens?

Takk for svar alle sammen:) Egentlig så vil jeg jo bli gravid, jeg har jo ønsket å bli mamma siden jeg var 16 år, men tror kanskje bare jeg er litt redd. Siden jeg har aldri vært gravid før, og jeg bare er 21 år. Men om det blir noe spire nå eller om 5 mnd så er det veldig velkommen! Er bare litt nærvøs om alt en graviditet og baby innebærer, men er egentlig så er jeg/vi klare :)

Anne Elise: Ja det kan jo stemme, for har ikke de samme plagene nå lenger, ivertfall ikke noe murringer... Hehe, har aldri "følt" på meg at jeg har hatt eggløsning siden jeg hele tiden har gått på p-piller, men det blir spennende å kjenne kroppen sin fremover, istedenfor å proppe i seg kunstige hormoner:)

Lykke til dere alle også, med eller uten spire:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...