froggy Skrevet 29. august 2012 #1 Skrevet 29. august 2012 Gutten min på 7 mnd hadde et meget stort søvnbehov lenge, helt til han var 6 mnd kunne han bare være våken 1,5 time om gangen, Han har hele tiden hatt korte dupper på dagene, (30min til 1,5 time max), han har sovnet fort når jeg legger han i vogna med ltt trilling. MEN nå har alt forandret seg, Nå såver han ca 2 timer tilsammen på dagen, fordelt på 2 eller 3 dupper. Han er veldig trøtt, men finner ikke roen, Han nekter nesten å legge seg til siste dupp (3,4 tiden), men viss han ikke såver så måtte vi ha lagthan halv 6,6 for kvelden og det syns jeg er litt tidlig. Vet virkelig ikke hva mer jeg kan prøve, legger han i vogn, seng, prøver å bysse han(dette fynket hvertfall ikke for en mnd siden, men nå har har sovnet i armene mine flere ganger). Når han legges for kvelden, pleier det ikke være noe problem, og såver stort sett hele nettene gjennom med noen unntak. Noen som har hatt det slik, og har erfaring med at det blir bedre?? Tenker litt på at han burde ha klart seg med 2 dupper til nå, men det går ikke dersom begge to varer 30 min...
Underveis --> Skrevet 29. august 2012 #2 Skrevet 29. august 2012 Her sover han når han er trøtt, og han sover alt fra 30 min til et par timer. Som regel blir det to dupper om dagen, og så legger han seg mellom 1830 og 1900. Her er det ikke noe fast tidspunkt for dupp, og det fungerer greit at han styrer dette. Noen dager er tyngre enn andre på kvelden siden han da omtrent må holdes våken frem til leggetid ;-) Det går nok over! Det er en periode der i alle fall min virkelig har fått fart på seg motorisk, så det er nok mye som surrer og går i det lille hodet. Han er 6 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå