Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lille jente på 8,5 måned har funnet ut hvor morsomt det er og stå oppreist i sengen. Er redd hun skal slippe seg og falle bakover. Hun har godtatt tidligere å sove inne på dagen, men i dag prøvde jeg 2 ganger, uten hell. 1 gangen tok jeg henne ned med en gang hun reiste seg, og lot henne sove i vognen istedet. 2 gangen tenkte jeg at jeg skulle være "sta". Så jeg stod utenfor døren, gikk rett inn og la henne ned, og ut igjen veldig mange ganger på 25 min... tilslutt begynte hun å hylskrike, så tok henne da ned og fikk roet henne. Men hva er det beste man skal gjøre for å unngå at de reiser seg opp i sengen? Noen som har tips? Er spent på hvordan det går i kveld:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966830-st%C3%A5r-oppreist-i-sengen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er mange som har det sånn periode. Jeg har bare latt han styre, han synes jo det er så gøy å reise seg i sengenn da. Og etter noen uker så har han roet seg. Vi har også måtte hatt litt rolige rutiner timen før han skal legge seg (kos, titte i bøker, sang).

Mitt tips er uansett å gjøre forskjell på dag og nattsoving. På natta er det mørkt og vi sover i senga, på dagen kan det være lyst og vi sover i vogna (f.eks).. Det kan ha god effekt.

Hvis barnet er konfertabel med det, så finnes det jo "soveposer" som du stropper fast i senga (er vel egentlig for at de ikke skal snu seg på magen når de er yngre enn din). Dersom hun ikke liker posen, og blir urolig, bør du ikke bruke den.

Ellers har jeg ikke noen tips..

Samma her, hun reiser seg nesten før jeg har fått lagt henne ned. Lar henne styre, men greia er at det virker som hu ikke tør å sette seg ned igjen, så hu blir stående til hun begynner å grine. Så jeg er inne ganske mange ganger for å legge henne ned. Merker at vi er inne i en skikkelig grensetestingsperiode nå. Den kom fort gitt!

Og jeg er enig med deg 2 hjertegull, etter at vi begynte å ha dagsovinga kun i vogn, har det blitt hakket bedre. Også med gardina åpen og vanlig dagslys så hun ikke skal bli forvirra i forhold til dag og natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...