Gå til innhold

Press/stress på jobben. Lite blir tilrettelagt nå som jeg er gravid

Anbefalte innlegg

Har snakket med sjefen og ble møtt med en kald skulder der. Sliter veldig med kvalme og har hatt det vondt pga stress i fjor på jobb.Var da i jobb i 70 pros for å roe litt ned og resten sykemeldt (30). Jeg var tilbake for fullt rundt april,`100 pros. Nå er jeg gravid, og halvveis inn i svangerskapet. Har veldig mye stress på jobben og kommer hjem med vondter i magen. Sliter også med matallergier osv. Har mer eller mindre lyst å gå ut i 100 prosent for å få fred og ro, men har forsøkt å høre litt om tilrettelegging med sjefen for å unngå det. Ble da møtt med følgende holdning:" jeg spydde i 9 måneder jeg, men gikk på jobb for det. Det gikk helt fint". Følte veldig at her kunne man ikke si det helt som det var.

Jeg ønsker jo å klare å jobbe maks, men ser at det kan bli vanskelig hvis kroppen streiker mer og mer som den er i ferd med å gjøre. Mitt spørsmål blir: om jeg blir sykemeldt i 50 prosent nå mister jeg da foreldrepenger/fødselspenger (eller hva det nå heter) når jeg går ut i permisjon i start av januar feks? Jeg har vært ansatt der i 3 år, men var altså delvis sykemeldt i fjor ( 30 pros sykemeldt i 5 mnd til april). Så siden april og til nå har jeg vært i full sving (foruten om ferie da). La oss si at jeg blir sykemeldt i 20 pros frem til perm.start/termin,får jeg bare regnet ut grunnlag på 80 prosent eller öm jeg går ut i sykemld 20 pros? Det vil si at jeg mister 20 prosent av lønnen? Noen som kjenner til regelverket? Takk i så fall..

Fortsetter under...

Vil bare si for en Dust du har til Sjef, har en Mannlig sjef og han er sikkelig Grei, Han sier at jeg bare kan jobbe så lenge jeg vil,og bare ta fri hvis jeg føler for det,er egentlig stort sett i form,men noen ganger er jeg veldig kvalm og trøtt,da tar jeg fri. Det andre du spurte om har jeg ingen pelling på,ville bare støtte deg litt og si fra hva jeg synes om Sjefen din.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...