Fru Blåbær Skrevet 29. august 2012 #126 Skrevet 29. august 2012 Det er mange barn som av forskjellige grunner ikke skal ha ditt og datt og svinekjøtt er faktisk en av de vanligste matvarene på den listen. Så dette burde ikke være noe problem for barnehagen.
Tabitha Skrevet 29. august 2012 #127 Skrevet 29. august 2012 Jeg kan forstå at foreldre som en generell regel ønsker at barna skal spise mindre svinekjøtt. Norsk kosthold bugner ofte over av svinekjøtt, både til frokost, lunsj og middag. Det jeg ikke kan skjønne er en irritasjon over at barnet har spist EN skive med skinke i uka, når det ikke ligger noen slags fanatisme bak. For å skjønne irritasjonen over en liten teskje med leverpostei, må jeg nesten ha en knagg å henge det på. Enten religiøsitet eller allergi. Derfor velger jeg å tro at HI kommer fra en adventistisk familie, og selv har valgt bort adventkirken. Da blir det mye lettere for meg å begripe. Jeg vet om flere som har sluttet å spise svinekjøtt, fordi de får fæl akne av det. Men disse er voksne menn som har testosteron i kroppen, så det blir ikke helt det samme med førskolebarn.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #128 Skrevet 29. august 2012 Jeg kan forstå at foreldre som en generell regel ønsker at barna skal spise mindre svinekjøtt. Norsk kosthold bugner ofte over av svinekjøtt, både til frokost, lunsj og middag. Det jeg ikke kan skjønne er en irritasjon over at barnet har spist EN skive med skinke i uka, når det ikke ligger noen slags fanatisme bak. For å skjønne irritasjonen over en liten teskje med leverpostei, må jeg nesten ha en knagg å henge det på. Enten religiøsitet eller allergi. Derfor velger jeg å tro at HI kommer fra en adventistisk familie, og selv har valgt bort adventkirken. Da blir det mye lettere for meg å begripe. Jeg vet om flere som har sluttet å spise svinekjøtt, fordi de får fæl akne av det. Men disse er voksne menn som har testosteron i kroppen, så det blir ikke helt det samme med førskolebarn. Hvorfor i alle dager tror du hi kommer fra en adventistisk familie?? Hun har da virkelig ikke skrevet noe som helst om det. Er det virkelig blitt sånn at man MÅ ha en grunn for å ikke spise svinekjøtt?? Herregud! Jeg er ikke hi- men spiser ikke svinekjøtt rett og slett fordi JEG syns det er drit ekkelt! Men det er MiN mening- hva andre velger å gjøre får de bestemme selv
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #129 Skrevet 29. august 2012 Jeg kan forstå at foreldre som en generell regel ønsker at barna skal spise mindre svinekjøtt. Norsk kosthold bugner ofte over av svinekjøtt, både til frokost, lunsj og middag. Det jeg ikke kan skjønne er en irritasjon over at barnet har spist EN skive med skinke i uka, når det ikke ligger noen slags fanatisme bak. For å skjønne irritasjonen over en liten teskje med leverpostei, må jeg nesten ha en knagg å henge det på. Enten religiøsitet eller allergi. Derfor velger jeg å tro at HI kommer fra en adventistisk familie, og selv har valgt bort adventkirken. Da blir det mye lettere for meg å begripe. Jeg vet om flere som har sluttet å spise svinekjøtt, fordi de får fæl akne av det. Men disse er voksne menn som har testosteron i kroppen, så det blir ikke helt det samme med førskolebarn. Hi skrev jo at det ikke var noe religiøst grunnlag for valget- så hvorfor du antar dette er jo helt bak mål.. Tosk
Chelseafan Skrevet 29. august 2012 #130 Skrevet 29. august 2012 Enig med ho som skriver dette innlegget,barnhagen bør respektere foreldrenes valg,jeg ville gitt et barn det,hvis ikke foreldrene ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #132 Skrevet 29. august 2012 Dette blir som å si "ungen min skal ikke tørkes med Pampers våtservietter, kun Liberos sine".... nei det er absolutt ikke det samme! :S Hadde barnehagen vår gitt barnet vårt svin hadde jeg vært fly forbannet og det hadde de fått høre LENGE! Vi er En norsk familie som ikke spiser svin og de fleste NORSKE vi kjenner spiser heller ikke det. Rett og slett for det er bevist gang på gang at det er usunt for kroppen, det er urin, parasitter og div avfallsstoffer. Derfor salget på svinekjøtt faller som aldri før (ta en titt på VG) å bli fly forbannet hjelper da ingenting. Det eneste du oppnår er å komme på kant med personalet uff uff nei er ikke redd for å komme på KANT med personalet... er tross alt jeg som betaler dem ikke omvendt! Klarer de ikke å følge opp barna mine har de ikke noe i barnehagen å gjøre! men når det er sagt, har jeg aldri opplevd lignende før (heldigvis), I barnehagen vår jobber voksene, oppegående folk så det var ikke nødvendig med forklaring engang! Du betaler ikke personalet en krone, du betaler til eier eller kommune. Haha for noen visdomsord det er det samme som å si at når man ansetter en som vasker hjemme hos seg gjennom et byrå så er det byrået som betaler dem og ikke du... ehhh..... Men det er jo sant det da. Tror du de ansatte får det du betaler???
Tabitha Skrevet 29. august 2012 #133 Skrevet 29. august 2012 Men hvis man skal kjefte på noen, bør man ikke ha en god grunn til å kjefte på dem? Det framstår som litt merkelig hvis man skal dirigere noen "til høyre og venstre" uten at det ligger noen god grunn bak. Det blir litt som "jeg har bestemt at Lasse ikke tåler ull. Han er ikke allergisk mot det, men vi liker ikke ull og derfor må han ikke komme i kontakt med det."
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #134 Skrevet 29. august 2012 Jeg kan forstå at foreldre som en generell regel ønsker at barna skal spise mindre svinekjøtt. Norsk kosthold bugner ofte over av svinekjøtt, både til frokost, lunsj og middag. Det jeg ikke kan skjønne er en irritasjon over at barnet har spist EN skive med skinke i uka, når det ikke ligger noen slags fanatisme bak. For å skjønne irritasjonen over en liten teskje med leverpostei, må jeg nesten ha en knagg å henge det på. Enten religiøsitet eller allergi. Derfor velger jeg å tro at HI kommer fra en adventistisk familie, og selv har valgt bort adventkirken. Da blir det mye lettere for meg å begripe. Jeg vet om flere som har sluttet å spise svinekjøtt, fordi de får fæl akne av det. Men disse er voksne menn som har testosteron i kroppen, så det blir ikke helt det samme med førskolebarn. Hvorfor i alle dager tror du hi kommer fra en adventistisk familie?? Hun har da virkelig ikke skrevet noe som helst om det. Er det virkelig blitt sånn at man Må ha en grunn for å ikke spise svinekjøtt?? Herregud! Jeg er ikke hi- men spiser ikke svinekjøtt rett og slett fordi JEG syns det er drit ekkelt! Men det er MiN mening- hva andre velger å gjøre får de bestemme selv Nei, man Må ikke spise svinekjøtt. Men når man skriker opp om at barnet har fått en skive med skinkeost som inneholder noen få milligram med svinekjøtt, vitner det om fanatisme. Det er ikke rottegift ditt barn fikk i barnehagen, ro ned! En annen ting, hvis HI smører ost med barnet i barnehagen hver dag, så er det ganske naturlig at barnet ikke vil ha det - svett ost er sjeldent godt. Kanskje kjøpe matpakke med kjøleelement for å få osten til å bevare seg bedre? Jeg som voksen og ikke-kresen spiser ikke svett ost, brekker bare av lukta/synet. Forstår at barna ikke vil ha det.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #135 Skrevet 29. august 2012 Men hvis man skal kjefte på noen, bør man ikke ha en god grunn til å kjefte på dem? Det framstår som litt merkelig hvis man skal dirigere noen "til høyre og venstre" uten at det ligger noen god grunn bak. Det blir litt som "jeg har bestemt at Lasse ikke tåler ull. Han er ikke allergisk mot det, men vi liker ikke ull og derfor må han ikke komme i kontakt med det." Huff! Jeg orker ikke begynne engang... Trangsynt
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #136 Skrevet 29. august 2012 Dette blir som å si "ungen min skal ikke tørkes med Pampers våtservietter, kun Liberos sine".... nei det er absolutt ikke det samme! :S Hadde barnehagen vår gitt barnet vårt svin hadde jeg vært fly forbannet og det hadde de fått høre LENGE! Vi er En norsk familie som ikke spiser svin og de fleste NORSKE vi kjenner spiser heller ikke det. Rett og slett for det er bevist gang på gang at det er usunt for kroppen, det er urin, parasitter og div avfallsstoffer. Derfor salget på svinekjøtt faller som aldri før (ta en titt på VG) å bli fly forbannet hjelper da ingenting. Det eneste du oppnår er å komme på kant med personalet uff uff nei er ikke redd for å komme på KANT med personalet... er tross alt jeg som betaler dem ikke omvendt! Klarer de ikke å følge opp barna mine har de ikke noe i barnehagen å gjøre! men når det er sagt, har jeg aldri opplevd lignende før (heldigvis), I barnehagen vår jobber voksene, oppegående folk så det var ikke nødvendig med forklaring engang! Du betaler ikke personalet en krone, du betaler til eier eller kommune. Haha for noen visdomsord det er det samme som å si at når man ansetter en som vasker hjemme hos seg gjennom et byrå så er det byrået som betaler dem og ikke du... ehhh..... Men det er jo sant det da. Tror du de ansatte får det du betaler??? Nei det tror jeg ikke, men det er da jeg som kunde som gir de arbeid og har derfor rett til å få dette arbeide utført slik at jeg er fornøyd og har også rett til å klage om noe er gjort feil ettersom jeg betaler for det som skal bli gjort. Derfor er det de som må tilpasse seg mine behov (innenfor rimelige grenser).
Tipp topp Skrevet 29. august 2012 #137 Skrevet 29. august 2012 I barnehagen til mine barn fikk de brødmat som barna smurte selv. Med 20-30 barn på avdelingen blir det vanskelig å følge med på om Lise tar leverpostei på skiva eller Ole tar skinke. Og til matpakkemåltidet var det mange barn som byttet mat med hverandre. De kan ikke ha en ansatt som passer på hva hvert enkelt barn spiser. Med allergi er det selvfølgelig annerledes da barnet faktisk blir syk. Er enig i at de ansatte ikke trenger å gi noen svin hvis foreldrene ønsker at de ikke skal ha det, men det er fort gjort at barnet ordner dette selv.
Gjest Leaf Skrevet 29. august 2012 #138 Skrevet 29. august 2012 Bursdagsbarnet må gjerne spise winerpølser! Men mitt barn skal ikke ha det! Hva foreslår du at barnehagen gjør? Tror du barnet ditt synes det er koselig at alle andre får pølser, mens barnet må sitte og gnage på ei brødskive? Eller mener du at barnehagen skal kjøpe inn kyllingpølser til kun ditt barn når et annet barn feirer bursdag? For en ego mor, seriøst... Unnskyld meg!! Dette sjokkerer meg at du skriver! Hvordan kan du si nå sånt?? At hun er egosentrisk? Ser du ikke at hun sender med barnet annen mat, at hun sender med annet pølse?? Hva er problemet med at hun og hennes familie ikke vil ha svin? Og av den grunn er hun egoistisk! Blir helt svett av å se på alle disse usmakelige kommentarene."Du er ikke som meg, da kan du ikke være annet enn en idiot" innstilling! Og sistnevnte munner ikke bare på deg, men alle andre usmakelige og rett og slett slemme kommentarer! Lenge leve nettsamfunner! Enig! Man kaller ikke noen ego fordi de har andre meninger enn en selv!! Her virker det som hi har gjort alt hun kan men Alikevel ikke blir hørt. Det er ikke egoistisk. Så absolutt enig. Fatter ikke at det finnes så mange sneversynte mennesker! Grisekjøtt smaker dritt. Men det betyr selvfølgelig ikke at andre mener det samme. Og sånn er verden, ingen får noe smekk på fingrene fra meg selv om de har et annet synspunkt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå