Gå til innhold

Frysning av kaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt bedt om å bake noen kaker til arrangement i november. Har en veldig god eplekake oppskrift og en haug med gode epler nå..

Hvordan er det å bake noen kaker nå, og ha i fryseren til november?

Og bunn til gulrotkake også..

Fortsetter under...

Skrevet

Hei!

Jeg har pleid å fryse alle typer kaker, både kremkaker, sjokoladekaker og ostekaker. Lærte det at min mor for noen år siden, som igjen hadde fått tips fra en gammel husmor som sa det gikk greit. Har dog ikke prøvd det med eplekaker før. Men man skulle jo tro at det går greit også. Pynt, som f.eks geletopper på kremkaker og sjokoladekaker må man imidlertid vente med. Det vil "flyte utover" når man tiner dem.

Eneste, er at jeg ikke har hatt dem så lenge i fryseren som du tenker, og er de først frosset en gang, så bør man vel kanskje ikke fryse dem ned igjen en gang til.

Skrevet

Eplekake fungerer veldig fint å fryse ned. Hvor lenge kakene holder vet jeg ikke, de pleier ikke få ligge så lenge i fryseren vår ettersom samboeren er et skikkelig kakemonster ;)

Skrevet

Eplekake er perfekt å fryse, gjør det hver gang jeg lager eplekake (lager stor porsjon og fryser det som ikke blir spist).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...