Gå til innhold

Vann til baby 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på 4 mnd drikker mye mme.. Han får som regel 6 flasker i døgnet på 200 ml (drikker ikke alltid opp). Problemet er at 2 av disse er på natta.. Har såvidt begynt med litt grøt på kvelden, er oppe i ca. 1/2 porsjon. Men føler ikke den store forandringen. Jeg lurer på om han faktisk er sulten på natta, eller om det bare er vanen med å få flaska... Men han virker sulten, for han drikker alltid opp. Er det ok å prøve å tilby vann til han, eller er han for liten? Kanskje han da blir mer sulten på dagtid. Eller bør jeg vente til han har flere måltid med fast føde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å gi snuppa vann rundt 2,5 mnd alder, mest for varmens skyld men og for at ho skulle lære seg å drikke vann. Nå får hun vann på flaske hvis ho våkner mer enn en gang pr natt, ho får og en porsjon grøt på kvelden så ser ikke behovet for mye mat på natt. Det har fungert kjempe fint her igården:D Tror du tjener mye på å gjøre han vant med vann om natten :D

Lykke til:D

Skrevet

Jeg gir noen ganger vann på natten. Noen ganger funker det(altså han var bare tørst og ikke sulten) mens noen ganger må det litt mme til. Han blir 4 mnd denne uken

Skrevet

Min gutt får en til to flasker og pupper et par ganger fra han legger seg rundt 19.00 til han står opp mellom 6 og 7. Barn under 6 mnd kan godt være sultne på natta, så jeg ville ha ventet til barnet er rundt 6 mnd før jeg "nektet" mat på natta. Men kan self prøve vann først, men jeg gir alltid mme eller pupp første gangen han våkner. Ser ikke helt problemet med å gi to flasker på natta, tror det er mer normalt enn uvanlig!

Skrevet

Min fikk 2 flasker på natten helt til nå når han er 6mnd og har begynt å få 2 måltider fast føde i løpet av dagen. Så her handlet det om at han ble sulten tyderligvis.

Det går jo eventuelt an å vanne ut mme. (Det planen min var hvis han ikke sluttet nå med 2 flasker etter å få to gode posjoner grøt/middag i løpet av dagen). Da finner en fort ut om det er sulthet eller kun vanen når det blir mindre og mindre mettende innhold i flasken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...