Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når sender man inn søknaden om permisjon/foreldrepenger til nav? Og hva legger man med som bevis på termindato? Holder det med svangerskapsskjemaet? På nav sine sider står det at men ikke skal sende den inn for tidlig, for da må man sende inn papirene på inntekt på ny senere. Jeg er i uke 27 nå.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966682-s%C3%B8knaden-til-nav/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På NAV sine sider står det at du må sende med bekreftelse på termin fra lege/jordmor og inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Så det er nå det jeg skal sende med søknaden iallefall :) er også i uke 27, og tenkte jeg skulle sende søknaden neste uke. :) Lykke til:)

Jeg fikk beskjed om å komme tilbake når jeg var i uke 26 fordi i følge NAV så er det ikke noe barn inni der før da. Saksbehandleren syns forøvrig også at det var en snodig regel men hun kunne ikke endre den.

Så jeg får gå ned igjen om 3 uker. :) Dere to kan nok gå å levere søknad nå.

På NAV sine sider står det at du må sende med bekreftelse på termin fra lege/jordmor og inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Så det er nå det jeg skal sende med søknaden iallefall :) er også i uke 27, og tenkte jeg skulle sende søknaden neste uke. :) Lykke til:)

Tusen takk!! Lykke til :)

Annonse

Jeg var på kurs med NAV på mandag som hadde med dette å gjøre. Innteksopplysninger sender arbeidsgiver inn, men de ville ha med noen lønnsslipper alikevel, de 3 siste. Er ingen vits å stresse med søknaden heller, for den blir ikke behandla før den måneden du skal ha første utbetaling alikevel fikk vi beskjed om. Men er jo bare å sende inn. Jeg har tenkt å sende inn søknad nå i slutten av uka, eller begynnelsen av neste. Er 30+4 i dag, på tirsdag er det 6 uker til jeg går inn i permisjon. Inntekstopplysningene fra arbeidsgiver vil de ikke ha før tidligst 6 uker før permisjonstart. Som bekreftelse på termin holder det med helsekortet for gravide. De tar kopi av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...