Lullunutu Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Ja, har 34 dager igjen til terminen, er tredjegangs. Dro til ei venninne halv4 i ettermiddag, flirte litt og kjente det kom noe vått i trusa. Fant ut jeg måtte kjøre hjem å skifte, så reiste meg opp og det kom masse vann ut, rant nedover buksa mi og på gulvet. Ringte føden og kom dit klokken 18, fikk beskjed om at det var vannet og har nå startet behandling med antibiotikakur. Starter ikke fødselen av seg selv før det har gått ett døgn etter vannavgang, så blir jeg satt igang imorgen. Er enda i sjokk, var jo forberedt på at dette skulle skje om en mnd.. Andre som har opplevd lignende? Erfaringer?
Prøverpåentil Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Ojsann ja det skjedde brått. Men nå er du jo heldigvis langt nok på vei til at det ikke skal være noen fare.. Har du noen rier eller vondt nå da? Gikk vannrt helt plutselig eller har du kjent noe? Har dessverre ikke erfaringer her.. Men har termin i nærheten av deg så kan forstå at du ble ganske satt ut nå!! Masse lykke til..deg skal gå så bra:)
Lullunutu Skrevet 28. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2012 Har termin 1. Oktober:) var så rart for igår vasket jeg huset og pakket fødebagen sånn halvveis klar og fikk vaska opp mesteparten av babyklærne. Var en mening med det Har hatt løs mage de siste dagene, men tenkte ikke at det hadde noe med dette å gjøre. Vannet gikk helt plutselig, og det var veldig spesielt siden det har blitt tatt med de to første. Har endel kynnere, men håper på å få litt vondt snart så slipper jeg ihvertfall å bli satt igang imorgen.. kjeeeeeder meg på dobbeltrom. Er jo litt skummelt siden det er endel for tidlig, men jordmødrene er ikke bekymret, for lillegutten skal jo bare vokse fram til terminen. Hadde liksom en mnd på meg til å forberede meg på fødsel, ordne alt klart osv, men blir godt å få se lillegutt
Tina-30 Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Jeg opplevde det samme i uke 36,vannet gikk plutselig.Så deilig da,så slipper du å vente 1 hel mnd til:). Gutten min veide 3854 g så var ingen problem at han kom tidlig. Ønsker deg masse lykke til!
Nostalgia Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Så spennende:) når i forhold til terminen kom de to første ? Lykke til:))
bomsa Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Ojsann..:-) Har termin samme dag som deg og hatt en heilt for jævelig dag med masse vonde kynnere og nedpress...dårlig i magen er jeg og..:-D Har ingen indikasjon om at det skjer noe før tiden, men da jeg leste om deg så tenkte jeg at det kanskje er på tide å begynne med litt vasking og sånt:-) Lykke til! Skal følge med på deg så du må skrive om det skjer noe...eller ikke..:-)
Sirimor! Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Oioi! Lykke til :-) Har også termin 1.oktober, men vært på kontroll idag og fikk beskjed om at jeg har +4 blod i urin. Å hode var langt nede og godt festet. Jordmor trodde ikke jeg kom til å komme på neste kontroll hos henne 12.sept. Har hatt mye murring og kynnere den siste uken å har vært småløs i magen i 4 dager.. Å det er unormalt her for har vært veldig hard i magen hele svangerskapet, å ikke kommet på do mer enn to ganger i uken. Håper det skjer noe snart :-) lillejenta er 12% over gjennomsnittet stor så tror ikke det er noe fare med at hun kommer før tiden :-)
Lullunutu Skrevet 28. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 28. august 2012 Så spennende:) når i forhold til terminen kom de to første ? Lykke til:)) Første kom 14 dager før og andre kom 6 dager før, så var forberedt på en luring og at det skulle gå to uker over tid ))
Lullunutu Skrevet 28. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2012 Tusen takk Er jo ett tegn med løs mage, men hadde ikke kunne drømt om det allerede nå, blir spennende å se om det begynner med vondter snart, ska opp å skifte bleie nå, rar følelse med det vannet som siver ut heeeeele tiden, tar liksom aldri slutt
Lullunutu Skrevet 29. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2012 Har fått to antibiotikakurer, og nå har riene startet av seg selv, får håpe det blir baby iløpet av dagen
alle gode ting er4 Skrevet 29. august 2012 #12 Skrevet 29. august 2012 Akkurat dette skjedde meg i uke 34, nå koser vi oss med lillebror på 3 uker hjemme.. lykke til
Mammaigjen<3 Skrevet 29. august 2012 #13 Skrevet 29. august 2012 Dette skjedde i uke 34 ved forrige svangerskap. Ble satt igang dagen etter. Lynkjapp og perfekt fødsel- og lillebror var 2700g
bomsa Skrevet 29. august 2012 #14 Skrevet 29. august 2012 juhu, så spennanes..:-) Er det kommet baby enda?
Lullunutu Skrevet 29. august 2012 Forfatter #15 Skrevet 29. august 2012 Alt er stoppet opp, så nå skal de ikke sette meg igang før i morgen, over 1 1/2 døgn etter vannavgang, pga kapasiteten her.. Så kryss fingrene for at det starter av seg selv inatt da jenter
Lullunutu Skrevet 30. august 2012 Forfatter #17 Skrevet 30. august 2012 Kan betrygge dere med at jeg nå har 2-3 cm og ligger med gode rie, får håpe baby er Herborg armene mine snaaaaart:)
Lullunutu Skrevet 31. august 2012 Forfatter #19 Skrevet 31. august 2012 Ja, lilleguttn kom klokken 22.31, er 2984g og 50cm lang, stor og god 32 dager før termin kom han kan fortelle fra fødsel imorgen ! Gonatt fra nybakte 3 barnsmammaen
Sirimor! Skrevet 31. august 2012 #20 Skrevet 31. august 2012 Gratulerer så mye :-) nå er jeg spent på å høre om fødsel :-D
bomsa Skrevet 31. august 2012 #23 Skrevet 31. august 2012 Gratulerer så mye! Gleder emg til å høre om fødselen..:-)
Lullunutu Skrevet 31. august 2012 Forfatter #24 Skrevet 31. august 2012 Ja, fikk første modningstabelett klokken 11, fikk noen rier, men ikke noe å skryte av. Neste tablett fikk jeg klokken 17, og da fikk jeg bedre rier. Har hatt to lange fødsler tidligere, så sa til samboer at han kunne dra til kompis som bor ti minutter unna og se fotballkamp, så kunne jeg ringe hvis det skjedde noe mer.. Ja, så da lå jeg med bedre og bedre rier til klokken 21, fikk føderom, ringte samboer og sa jeg skulle ta en dusj og at jeg skulle ringe når jeg var ferdigdusja. Dusjet i tre kvarter, la meg i senga og skrev mld til samboer klokken 22.00 at han kunne være hos meg klokken 22.30. Da klokken var 22.15 sjekket jordmor åpning, 4 cm, og det var midt i vaktskifte, så jeg lå der alene etterpå, måtte jobbe litt mer med riene og hadde bedt om varmeflaske for å ha på magen. Jordmor kom inn med den, gikk igjen og jeg fikk plutselig tre tette rier som eksploderte inni meg. Ringte alarmen samtidig som jeg ringte samboer, hylte til han at nå måtte han for helvette komme, klokken var 22.27, han var rett rundt hjørnet og jeg kjente pressriene. Jordmor kom springende inn (ei ny ei), og jeg pressa to-tre ganger, så var lillegutten ute. Tre minutter etterpå kom samboer springende inn, vi begynte å gråte begge to, navlestrengen hadde de allerede klipt, og den nybakte trebarnsfaren synes såklart at det var helt forferdelig å ikke komme tidsnok. Han ble født klokken 22.31, det gikk bare ett kvarter fra 4cm til han var ute, kunne aldri drømt om en så lett og intens fødsel. Han hadde litt dårlig pust, så de ville ha ham på nyfødtintensiven å observere ham. Alt så bra ut, og jeg fikk ham med meg da jeg hentet etter noen times søvn. Han var 2984 g og 50 cm lang, hadde masse hår, lange negler og i kjempe form til å komme 32 dager før termin. Har fått navnet Viktor iløpet av dagen og vi storkoser oss på barselavdelingen. Møtte sine to brødre for første gang idag, det var stas:) nå ser vi fram til å mest sannsynlig kunne dra hjem på søndag og nyte tiden sammen hele familien på 5:) *Lykkerus&nyforelska*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå