C.L.H85 Skrevet 28. august 2012 #1 Del Skrevet 28. august 2012 De siste 3 ukene har vært slitsomme! Først var det 1 uke med ørebetennelse... Og nå de siste 2 ukene (snart på den tredje) har det vært tull med sovinga på grunn av TENNER! Er så mektig lei av tenner!? Hun sliter i uker og det kun for 1 skarve tann! Hvorfor i hule heite kan det ikke komme ihvertfall 2 med en gang?? Tar 1-2 timer å få henne til å sovne på kvelden også er det 2-3 timer oppe på natta... Baaahhhh!!! Skjønner at det ikke er noe hun kan noe for og hun er jo så trøtt selv, men det klør og verker tydeligvis no veldig. I tillegg til at hun er våken i 1-3 timer på natta, så våkner hun omtrent hver time for smokken i løpet av natta.... Også for å ikke glemme all bæsjinga... gjennom klær og dyner.. offfffhh... Sånn.. da har jeg fått sutret litt Andre som har barn som sliter voldsomt med tannfrembrudd? Er faktisk ingen i min omgangskrets som har barn som "sliter" med gummer/tenner. Tennene bare er der helt plutselig?! ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
min<3 Skrevet 28. august 2012 #2 Del Skrevet 28. august 2012 Samme her,selv om det alikevel er litt anderledes. Våkner VANVITTIG tidlig,stønn. Har vært utrolig sutrete,kan ikke vike fra han en meter en gang. Sikler,klager og jamrer. Sover dårlig både dag og natt. Og her har ikke tennene kommet ut en gang :/ men de skal jo igjennom bein,så det er kanskje det som er mest vondt?! Dette var uansett i forrige uke,på Fredag snudde det like pluselig som det kom og han var tilbake til normalen,blid og fornøyd. Meeen merket antydning til at siklingen var tilbake igjen nå i kveld, hurra Han er 15 mnd og har fått 4 jeksler,så det er jo muligens noen hjørnetann jævler som er på vei ut. Han har kun vært sånn med noen av tennene,merkelig det der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144499062 Del på andre sider Flere delingsvalg…
C.L.H85 Skrevet 28. august 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 28. august 2012 Samme her,selv om det alikevel er litt anderledes. Våkner VANVITTIG tidlig,stønn. Har vært utrolig sutrete,kan ikke vike fra han en meter en gang. Sikler,klager og jamrer. Sover dårlig både dag og natt. Og her har ikke tennene kommet ut en gang :/ men de skal jo igjennom bein,så det er kanskje det som er mest vondt?! Dette var uansett i forrige uke,på Fredag snudde det like pluselig som det kom og han var tilbake til normalen,blid og fornøyd. Meeen merket antydning til at siklingen var tilbake igjen nå i kveld, hurra Han er 15 mnd og har fått 4 jeksler,så det er jo muligens noen hjørnetann jævler som er på vei ut. Han har kun vært sånn med noen av tennene,merkelig det der. Her har det tatt 2-5 uker for hver bidige tann... Og hun har ikke en gang fått noen hjørnetann! Grøss og gru til de kommer Fått 1 jeksel oppe og 1 nede så langt da Da har hun 10 tenner og er 17 mnd. Gleeeder meg til at dette tannstyret er over, he he. Du har jo i tillegg sutringa da(blæ), der har hun spart oss litt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144499120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 28. august 2012 #4 Del Skrevet 28. august 2012 Er nok flere som sliter med tannfrembrudd ja. Her syns jeg ikke vi har hatt annet enn tannstyr de siste 6-8 mnd. for en mnd siden kom 4 jeksler på rad og rekke. Nå om dagen er det hjørnetennene som lager trøbbel. Holdt på i 14 dager, men ingen har kommet gjennom enda. Alle 4 står presser på. Sutrete og utilpass, småforkjølet, løs mage, et merkelig utslett som kommer og går(og som trolig klør litt) Selvfølgelig måtte de komme samtidig med barnehagestart, så den fikk en litt trøblete start. Går nå ganske greit da, men hun er ikke i storform, så føles ikke godt å sende henne fra seg. Men skal jeg holde henne hjemme, blir hun jo ikke tilvent på lang tid. Nettene er et kapittel for seg, og har vært det i lang tid. De siste ukene har jeg mistet det siste lille håp om at hun snart skal begynne å sove hele natta. Hun har stort sett våknet annenhver time(noen netter hver time) de siste ukene. En og annen natt har jeg kanskje fått 4 timer i strekk, 5-6 timer totalt. Jeg er utslitt, har vært det lenge og det har ikke blitt bedre av at jeg har vært en del alene med ungene siste tiden. Hjelper heldigvis å få noen timer for seg selv på dagtid nå når hun er i barnehagen. Godt å se at en ikke er alene hvertfall, det føles jo sånn innimellom. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144499143 Del på andre sider Flere delingsvalg…
C.L.H85 Skrevet 28. august 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 28. august 2012 Er nok flere som sliter med tannfrembrudd ja. Her syns jeg ikke vi har hatt annet enn tannstyr de siste 6-8 mnd. for en mnd siden kom 4 jeksler på rad og rekke. Nå om dagen er det hjørnetennene som lager trøbbel. Holdt på i 14 dager, men ingen har kommet gjennom enda. Alle 4 står presser på. Sutrete og utilpass, småforkjølet, løs mage, et merkelig utslett som kommer og går(og som trolig klør litt) Selvfølgelig måtte de komme samtidig med barnehagestart, så den fikk en litt trøblete start. Går nå ganske greit da, men hun er ikke i storform, så føles ikke godt å sende henne fra seg. Men skal jeg holde henne hjemme, blir hun jo ikke tilvent på lang tid. Nettene er et kapittel for seg, og har vært det i lang tid. De siste ukene har jeg mistet det siste lille håp om at hun snart skal begynne å sove hele natta. Hun har stort sett våknet annenhver time(noen netter hver time) de siste ukene. En og annen natt har jeg kanskje fått 4 timer i strekk, 5-6 timer totalt. Jeg er utslitt, har vært det lenge og det har ikke blitt bedre av at jeg har vært en del alene med ungene siste tiden. Hjelper heldigvis å få noen timer for seg selv på dagtid nå når hun er i barnehagen. Godt å se at en ikke er alene hvertfall, det føles jo sånn innimellom. Ja er litt deilig å høre at det ikke er bare min unge som bruker 2-5 uker på 1 tann Ikke misforstå, er ikke sånn at jeg ikke ønsker deg noen timer på øyet, he he Eneste vennene mine har merket i forholdt til tannfrembrudd er litt ekstra sikling! He he, bare "litt" misunnelig der ja Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144499204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyønske �� Skrevet 28. august 2012 #6 Del Skrevet 28. august 2012 Er nok flere som sliter med tannfrembrudd ja. Her syns jeg ikke vi har hatt annet enn tannstyr de siste 6-8 mnd. for en mnd siden kom 4 jeksler på rad og rekke. Nå om dagen er det hjørnetennene som lager trøbbel. Holdt på i 14 dager, men ingen har kommet gjennom enda. Alle 4 står presser på. Sutrete og utilpass, småforkjølet, løs mage, et merkelig utslett som kommer og går(og som trolig klør litt) Selvfølgelig måtte de komme samtidig med barnehagestart, så den fikk en litt trøblete start. Går nå ganske greit da, men hun er ikke i storform, så føles ikke godt å sende henne fra seg. Men skal jeg holde henne hjemme, blir hun jo ikke tilvent på lang tid. Nettene er et kapittel for seg, og har vært det i lang tid. De siste ukene har jeg mistet det siste lille håp om at hun snart skal begynne å sove hele natta. Hun har stort sett våknet annenhver time(noen netter hver time) de siste ukene. En og annen natt har jeg kanskje fått 4 timer i strekk, 5-6 timer totalt. Jeg er utslitt, har vært det lenge og det har ikke blitt bedre av at jeg har vært en del alene med ungene siste tiden. Hjelper heldigvis å få noen timer for seg selv på dagtid nå når hun er i barnehagen. Godt å se at en ikke er alene hvertfall, det føles jo sånn innimellom. Ja er litt deilig å høre at det ikke er bare min unge som bruker 2-5 uker på 1 tann Ikke misforstå, er ikke sånn at jeg ikke ønsker deg noen timer på øyet, he he Eneste vennene mine har merket i forholdt til tannfrembrudd er litt ekstra sikling! He he, bare "litt" misunnelig der ja Om sikling var det eneste vi merket til tennene skulle hun fått sikle i bøtter og spann. Men her er det ikke en dråpe en gang, helt tørt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144499303 Del på andre sider Flere delingsvalg…
oslo37 Skrevet 28. august 2012 #7 Del Skrevet 28. august 2012 Min får åtte samtidig nå... Alle jeksler og hjørnetnner. Ikke å anbefale det heller. Gleder meg til det er over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144499488 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenny251210 Skrevet 28. august 2012 #8 Del Skrevet 28. august 2012 Holdt på sånn her siden mai....endelig har hun fått fire jeksler. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144499558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lene~mor til tre Skrevet 29. august 2012 #9 Del Skrevet 29. august 2012 Samma problemet her. . Synes tennene bruker så lang tid på å komme ut jeg, fra jeg så at tanna var på vei til den stakk litt ut av tannkjøttet så tok det hele 10 dager :-o. Sånn var det med tann nr 4 å som kom nå nettop. De to første kom heldigvis iløpet av 5 dager ;-) det er jo så slitsomt, hun sikler som en foss og snørra renner som regel når hun får tenner også + at hun å bæsjer hele tiden å er sur og grinete å sover urolig og våkner 1-2 ganger på nattan med hyling og sutring. . Merker hun blir ekstra sur av dårlig søvn også :-/ æsj å vi som bare er på tann nr 4, mange igjen. . Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144502502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SophiesMum<3 Skrevet 2. september 2012 #10 Del Skrevet 2. september 2012 Fire jeksler på tur her også. Holder på å bli sprø. Natt = våken hver til annenhver time. Gjerne to til fire timers våkentid fra kl 01 og utover. Hyler og skriker, kjefter og smeller (jenta mi på meg, ikke jeg på henne altså ;-) ) baaare rot med søvnen. Holdt på slik i TRE mnd nå :-0 Dag = sutrete jente pga lite søvn på natten. Barnehagestart som ikke går som en drøm akkurat. En mamma som har verk i hjertet over at jenta ikke koser seg i barnehagen :-( Skulle så gjerne ønske at de tannjævlene kunne komme, slik at hun får det bedre, og jeg litt ekstra søvn på natten :-)) Må innrømme at det føles litt godt å høre at det er flere i samme båt ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144513319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaklemor Skrevet 3. september 2012 #11 Del Skrevet 3. september 2012 Slenger meg med i klubben!! Her har min sønn ikke bare en eller to tenner på vei MEN 8!!!!. Alle ligger rett under og venter på å poppe opp! Sovner greit men når han våkner (samme når på natten) så våkner han og skriker. Sinnaskrik! Han våkner helt opp og leker i senga i alt fra 15 min til to timer... Wuu! Tenner er møkkkkkkkkk..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144513482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maibaby:) Skrevet 5. september 2012 #12 Del Skrevet 5. september 2012 Off kjenner meg igjen! Går i ørska på jobb om dagen, da han har begynt å våkne mellom 5 og 5.30 hver morgen, han driver og å tuller om natta...! Varierer hvor mye fra natt til natt!! Begynte i Bhg forrige uke, og han gråter og klamrer seg til mg når jeg går, er veldig klengete noe han aldri har vært tidligere.. Er 3 tenner på vei ut og han sikler som en foss!! Håper på bedre tider snaaart!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966572-er-mektig-lei-for-%C3%A5-si-det-mildt/#findComment-144521482 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå