Gå til innhold

Noen som har kjøpt madrass til juniorseng på ikea her?

Anbefalte innlegg

Hvilken valgte du? Det er jo en jungel av madrasser der, og jeg aner ikke hva jeg skal se etter. Prisene varierer jo også fra 200-2000 (?), og jeg regner med de som er dyrest er "best", men må man virkelig kjøpe en madrass som er dyrere enn selve senga? Holder det med en av de som ligger på 500-700, eller er det ikke noe å ha på? Hva skal jeg se etter når vi velger madrass?

Veldig takknemlig for svar dersom noen har erfaringer :)

Fortsetter under...

Hei,

da jeg var på IKEA hadde de 5 ulike til juniorseng. Den dyreste kostet 995,- (en med springfjær og en med skumplast) De dyreste var så tykk at det ikke passet til sengen. ærlig talt så jeg heller ikke stor forskjell og han som jobbet der kunne ikke noe om det heller (han passet stasjonen for en som var på pause). De hadde også en heelt tynn og puslete til 300 kroner, men den så ikke god ut. Jeg gikk derfor for den til 695 (el var det 595,-) Her også var det to typer - og jeg gikk for den med fjærer - bare fordi den kjennes best ut. Den var også litt i tykkeste laget for sengen, men ville ikke gå for den andre i skumplast som var litt tynnere men som kjentes veldig hard ut.

De hadde ikke noen som kostet 2000 kroner.

PS: De hadde også de samme madrassene i 80 cm som kostet 100 kroner mer (det er til den voksesengen de har der men er samme madrassen som til juniorsengene).

Ikke akkurat noen faglige innspill om madrasser her, men litt om hvordan jeg tenkte...

Vi kjøpte denne: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00155073/ Synes den virker god, og må innrømme at jeg har sovnet på den et par ganger selv ;)

Det er denne vi også har, men den kostet et par hundre mer enn jeg husket (kjøpte den for en uke siden)... Vel vel ;-)

Jeg kjøpte nettop til storebror her i huset! Valgte også en som var midt på treet prismessig. Valgte heller å kjøpe med overmadrassen, tror den kostet 150 kroner. Ser for meg at den kan være grei å ha over sånn at vi slipper å vaske hele madrassen om uhellet skulle være ute.

De fleste sier jo at de små er så lette at de sover godt neste uansett hva de sover på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...