Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #26 Skrevet 31. august 2012 Det er oppskriften til min bestemor, hun er nå 94 år gammel og har servert denne som eplekake hver høst så lenge jeg har levd ihvertfall. Hele storfamilien vår bruker denne oppskriften
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #27 Skrevet 31. august 2012 Det er oppskriften til min bestemor, hun er nå 94 år gammel og har servert denne som eplekake hver høst så lenge jeg har levd ihvertfall. Hele storfamilien vår bruker denne oppskriften Hva annet kan man fylle en slik kake, eller muffins med? Jeg tenker at bær må jo bli veldig godt. Andre forslag? Jeg har så dårlig fantasi på slike ting.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 31. august 2012 #28 Skrevet 31. august 2012 Muffins i langpanne er ikke muffins, det er langpannekake.
mariabee Skrevet 31. august 2012 #29 Skrevet 31. august 2012 Kan eplekaken / muffinskaken fryses??? :)
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #30 Skrevet 31. august 2012 Kan eplekaken / muffinskaken fryses??? :) Helt super å fryse. Eplekake er jo godt litt lunken så jeg lar den tine før jeg putter den i ovnen et par minutter for å få lunk. Kjempegod sammen med en god vaniljeis
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #31 Skrevet 31. august 2012 Det er oppskriften til min bestemor, hun er nå 94 år gammel og har servert denne som eplekake hver høst så lenge jeg har levd ihvertfall. Hele storfamilien vår bruker denne oppskriften Hva annet kan man fylle en slik kake, eller muffins med? Jeg tenker at bær må jo bli veldig godt. Andre forslag? Jeg har så dårlig fantasi på slike ting. Grovhakket kokesjokolade er kjempegodt å ha i muffinsene.
Miss Dynamite Skrevet 23. september 2012 #32 Skrevet 23. september 2012 Jeg holder på å steke muffins med denne oppskriften nå. Jeg er en idiot på baking så dette kan jo bli en utfordring. Hvor lang tid ca tar det når det er i muffins former? Jeg må steke over fler omganger (bare et muffins brett) jaja.. Det går vel!!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2012 #33 Skrevet 23. september 2012 Kan denne bli til en sjokoladekake ved å ha i bakekakao? I såfall hvor mye? Og kan den bli til en krydderkake? Hva slags krydder er godt å bruke da? Kanel? Nellikk? Andre ting?
Hønemor30 Skrevet 23. september 2012 #34 Skrevet 23. september 2012 #33 hvis du skal lage krydderkake anbefaler jeg en som inneholder surmelk eller rømme, bare google så finner du mange oppskrifter
Anonym bruker Skrevet 24. september 2012 #35 Skrevet 24. september 2012 Kan du Dele den oppskriften :) LANGPANNEKAKE. 4 egg 5 dl sukker 150g smør 2,25 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver Visp egg og sukker til eggedosis kok opp melk og smør, røres varmt inn i eggedosisen Sikt i hvetemel og bakepulver Det blir en ganske tynn røre som du heller i bakepapirkledd langpanne (eller muffinsformer). Blir utrolig god som eplekake, stikk eplebåter i kaken og strø kanel og sukker over før du steker den (har fått utrolig mye skryt for den eplekaken og har måttet dele oppskrift utallige ganger). Blir utrolig saftig og god Går det an å gjøre sjokoladekake ut av denne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå