Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Det smaker jo det samme, unga liker det, og gud så mye enklere! Bare å skjære dem opp i små ruter etter steking. Jeg hater det der klinet med å fylle ørten muffinsformer...
☆☆☆ Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 På jernia har de en genial flaske for å fylle røren i formene.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Hehe, om du bare finner en oppskrift som smaker supert kan du bruke den til alt Jeg bruker samme oppskrift til muffins, eplekake i langpanne, fruktkake i langpanne (strør frosne bær over kaka før jeg steker den), kanelkake (strør kanel og sukker over før jeg steker) osv.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 På jernia har de en genial flaske for å fylle røren i formene. åhå! Det hørtes lurt ut! Det må jeg skaffe meg altså!... For kanskje små muffins egentlig er morsommere en den trøtte langpanna! ;-) Takk for tipset HI
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Jeg pleier å helle røra i en plastpose å klippe et hull
bIomstre Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 En mugge med god helletut funker da også utmerket til å fylle røra i formene?... Kan styre meg for mer skapfyll, he, he. Men å bruke favorittrøra til at er jo genialt
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Kan du Dele den oppskriften :) LANGPANNEKAKE. 4 egg 5 dl sukker 150g smør 2,25 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver Visp egg og sukker til eggedosis kok opp melk og smør, røres varmt inn i eggedosisen Sikt i hvetemel og bakepulver Det blir en ganske tynn røre som du heller i bakepapirkledd langpanne (eller muffinsformer). Blir utrolig god som eplekake, stikk eplebåter i kaken og strø kanel og sukker over før du steker den (har fått utrolig mye skryt for den eplekaken og har måttet dele oppskrift utallige ganger). Blir utrolig saftig og god
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Jeg bruker en liten sauseøse, den har akkurat passe størrelse. Mange bruker is-skje også, fyller en muffinsform helt perfekt.
sukker & salt Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Jeg pleier å helle røra i en plastpose å klippe et hull Det gjør jeg også. Veldig enkelt og greit!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 Jeg bruker en liten sauseøse, den har akkurat passe størrelse. Mange bruker is-skje også, fyller en muffinsform helt perfekt. men det drypper og blir så masse klin!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 Jeg pleier å helle røra i en plastpose å klippe et hull Det gjør jeg også. Veldig enkelt og greit! så lure dere er :-)
☆☆☆ Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Den flaska har jeg brukt hos svigermor, har ikke laget muffins hjemme siden oppdagelsen. Hjemme har jeg brukt engangs sprøytepose.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Kan du Dele den oppskriften :) LANGPANNEKAKE. 4 egg 5 dl sukker 150g smør 2,25 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver Visp egg og sukker til eggedosis kok opp melk og smør, røres varmt inn i eggedosisen Sikt i hvetemel og bakepulver Det blir en ganske tynn røre som du heller i bakepapirkledd langpanne (eller muffinsformer). Blir utrolig god som eplekake, stikk eplebåter i kaken og strø kanel og sukker over før du steker den (har fått utrolig mye skryt for den eplekaken og har måttet dele oppskrift utallige ganger). Blir utrolig saftig og god Steketid? Lager du eplekake i langpanne også da eller, og bare legger eplebåtene oppå røren og dytter de litt nedi?
Ubrukelige hengerumper... Skrevet 30. august 2012 #15 Skrevet 30. august 2012 Dytter! Vil gjerne ha steketid/ grader :-)
2 hjertegull :) Skrevet 31. august 2012 #17 Skrevet 31. august 2012 Er det noen av dere som pynter muffinsene med sånn eggekrem eller smørkrem (eller hva det nå er!) Noen som har god oppskrift på en sånn krem?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #18 Skrevet 31. august 2012 Dytter! Vil gjerne ha steketid/ grader :-) Sorry, skulle selvfølgelig fått med steketid og grader.... Steker den på 180 grader i drøye 30 min når jeg lager langpannekake. For å få verdens beste eplekake heller jeg røren i langpannen og stikker eplebåter ned i røren over det hele og strør kanel og sukker over.
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #19 Skrevet 31. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1346405136' post='144506381] Er det noen av dere som pynter muffinsene med sånn eggekrem eller smørkrem (eller hva det nå er!) Noen som har god oppskrift på en sånn krem? Angel feather icing er det definitivt beste å ha på muffinsen. Jeg synes det blir altfor mye smør med en klump smørkrem som er nesten like stor som selve muffinsen på toppen, det blir kvalmende synes jeg. Men Angel Feather smelter på tungen Om du googler Angel Feather iscing finner du mange oppskrifter, men Manuela har jo som vanlig en flott prikk-til-prikk forklaring du umulig kan mislykkes med... http://www.passionfo...oppskrifter-pa/
2 hjertegull :) Skrevet 31. august 2012 #20 Skrevet 31. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1346405136' post='144506381] Er det noen av dere som pynter muffinsene med sånn eggekrem eller smørkrem (eller hva det nå er!) Noen som har god oppskrift på en sånn krem? Angel feather icing er det definitivt beste å ha på muffinsen. Jeg synes det blir altfor mye smør med en klump smørkrem som er nesten like stor som selve muffinsen på toppen, det blir kvalmende synes jeg. Men Angel Feather smelter på tungen Om du googler Angel Feather iscing finner du mange oppskrifter, men Manuela har jo som vanlig en flott prikk-til-prikk forklaring du umulig kan mislykkes med... http://www.passionfo...oppskrifter-pa/ Mange takk :-D Da blir det muffins her i helga.. Mmm, herlige DIB = inspirasjon!
Mami_ Skrevet 31. august 2012 #21 Skrevet 31. august 2012 Ikke for å være vanskelig, men blir ikke muffins i langpanne det samme som kake? eller er det jeg som ikke henger helt med...?
Lady lovely locks Skrevet 31. august 2012 #22 Skrevet 31. august 2012 Kan du Dele den oppskriften :) LANGPANNEKAKE. 4 egg 5 dl sukkerGenialt150g smør 2,25 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver Visp egg og sukker til eggedosis kok opp melk og smør, røres varmt inn i eggedosisen Sikt i hvetemel og bakepulver Det blir en ganske tynn røre som du heller i bakepapirkledd langpanne (eller muffinsformer). Blir utrolig god som eplekake, stikk eplebåter i kaken og strø kanel og sukker over før du steker den (har fått utrolig mye skryt for den eplekaken og har måttet dele oppskrift utallige ganger). Blir utrolig saftig og god Genialt. Dette skal prøves
Lady lovely locks Skrevet 31. august 2012 #23 Skrevet 31. august 2012 Kan du Dele den oppskriften :) LANGPANNEKAKE. 4 egg 5 dl sukker 150g smør 2,25 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver Visp egg og sukker til eggedosis kok opp melk og smør, røres varmt inn i eggedosisen Sikt i hvetemel og bakepulver Det blir en ganske tynn røre som du heller i bakepapirkledd langpanne (eller muffinsformer). Blir utrolig god som eplekake, stikk eplebåter i kaken og strø kanel og sukker over før du steker den (har fått utrolig mye skryt for den eplekaken og har måttet dele oppskrift utallige ganger). Blir utrolig saftig og god Hvordan skal den stekes foresten?
Anonym bruker Skrevet 31. august 2012 #24 Skrevet 31. august 2012 Stekingen ble skrevet litt senere i tråden, 180 grader i drøye 30 min, sjekk med stekenål at den er gjennomstekt
Hocapontas Skrevet 31. august 2012 #25 Skrevet 31. august 2012 Kan du Dele den oppskriften :) LANGPANNEKAKE. 4 egg 5 dl sukker Genialt150g smør 2,25 dl melk 6,5 dl hvetemel 3 ts bakepulver Visp egg og sukker til eggedosis kok opp melk og smør, røres varmt inn i eggedosisen Sikt i hvetemel og bakepulver Det blir en ganske tynn røre som du heller i bakepapirkledd langpanne (eller muffinsformer). Blir utrolig god som eplekake, stikk eplebåter i kaken og strø kanel og sukker over før du steker den (har fått utrolig mye skryt for den eplekaken og har måttet dele oppskrift utallige ganger). Blir utrolig saftig og god Genialt. Dette skal prøves Da har jeg lagd kaka og den er goood!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå