Gå til innhold

Noen med erfaringer på stor aldersforskjell mellom barna?

Anbefalte innlegg

Vi har en datter på 4,5år, og skal nå starte opp med nr 2..

Nå er det jo ikke sikkert jeg blir gravid med en gang, men blir minimum 5,5år mellom de hvis jeg skulle bli gravid med en gang.. Mest sannsynlig oppimot 6år.

Har selv en bror som er 6år eldre enn meg, og som små så ble det ganske stor forskjell mellom oss, men nå har vi god kontakt!

Har kanskje noe å si at vi var gutt og jente også...

Hvilke erfaringer har dere med så stor aldersforskjell mellom søsken?

Setter stor pris på andres erfaringer rundt dette :)

Fortsetter under...

Hei, jeg har ingen barn selv, men det er 5 år mellom meg og min yngere søster.

Nå når hun er 17, så jevner det seg sakte men sikkert ut og kontakten blir bare bedre og bedre jo eldre vi blir, men har selv bestemt meg for at så stor aldersforskjell skal det ikke bli mellom mine barn.:)

Jeg tenker vel slik fordi at jeg som storesøster ikke følte mye glede når jeg var 14/15 år med ei som absolutt skulle dilte etter hele tiden;p

Men selvfølgelig har det gått bra me oss to også:)

Endret av Stinea*2013?<3

Min søster er 6år eldre enn meg og min bror er 8år eldre en meg. Jeg har omtrent ingen kontakt med min bror men et godt forholdt til min søster. Det gode forhold til min søster har helt sikkert noe med at hun hadde alt to barn når jeg fikk min sønn. Jeg har stort sett bare hatt dårlig forhold til mine søsken fram til vi ble voksne. Og slik tror jeg det er for de fleste. Tantebarna mine er det også 6år i mellom, hun største blir til tider lei av lillebror men så er hun forferdelig glad i han.

Jeg syns faktisk spørsmåle ditt er ganske morsomt. Fordi jeg satt i dag å pratet med min samboer om hvordan det var for han å ha en 6år yngere lillebror. Han syntes det var ganske kjipt fordi han måtte ta seg så masse av lillebroren. Så hadde du spurt han ville tipse til deg vært: La den eldste få tid uten lillebror/søster, og ikke gi den største for masse ansvar for den yngste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...