MillaLilla Skrevet 28. august 2012 #1 Del Skrevet 28. august 2012 Lillenusken på 22 mnd begynte så fint med bleieslutt for et par uker siden da vi hadde to uker sommerferie. Hun sier fint fra når hun må på do, hopper med begge bena samlet, er flink til å helle vann fra en beholder til en annen uten og søle og viser i det hele tatt alle tegn på å være klar for å slutte med bleier. Jeg, på den andre siden, vil veldig gjerne at bleieperioden snart skal være forbi, rett og slett fordi nusken har hatt mye problemer med urinveisinfeksjoner (som har ført til sykehusinnleggelser, balluba og tull som jeg gjerne vil unngå i fremtiden - legen har sagt at når vi slutter med bleier er det stor sannsynlighet for at vi slipper flere infeksjoner) og dessuten bleieutslett. Så - som sagt begynte vi så fint i sommerferien, og jeg tenkte så optimistisk at dette skulle vi få til på en-to-tre - bare at når hun begynte i barnehagen igjen, var det bråstopp med fremgangen. Jeg har forhørt meg i barnehagen, og selv om lillenusken er den minste på avdelingen sin er det ingen av de andre barna som har sluttet med bleie ennå, og det har vel kanskje litt og si. I tillegg vil hun ikke tisse på doen lenger. Hun setter seg gjerne ned og leser og synger og styrer i lang tid, men ingenting kommer ut. De timene hun er hjemme på dagtid (på morgenen før barnehagen og på ettermiddagen etter barnehagen) går hun uten bleie og vi har ikke hatt ett eneste lite uhell de siste to ukene, men det virker som at hun holder seg til hun får på bleie (om morgenen når det er barnehagetid, eller vi skal ut på ettermiddagen), eller til det er badetid på kvelden. Jeg synes det er litt leit, for det gikk jo så fint, og fysisk sett vet jeg at hun er klar for å være bleiefri. Jeg prøver å være tålmodig, ikke presse for mye på og ikke tvinge henne til noen ting (om ettermiddagen hender det for eksempel at hun vil ha på bleie selv om vi er hjemme og innendørs, og da får hun lov til det). Så nå lurer jeg vel egentlig på om det er noen som har noen lure tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143966518-bleieslutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå