Gå til innhold

Oppussingshjelpe behøves.......dør i kjeller!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et hus med en gammel kjeller som vi nå pusser opp og inndeler i flere mindre rom. Dette er en typisk KJELLER ute oppvarming og med lav takhøyde.

Jeg holder nå på med et prosjekt med å lage matbod. Hadde opprinnelig tenkt å ha en norcool kjøledør, men det er det visst ikke plass til pga takhøyden...

Så....hvilke dørtype kan man bruke? Må være en innerdør som tåler temperatursvigninger og evt noe fuktighet

Fortsetter under...

Skrevet
Vi har et hus med en gammel kjeller som vi nå pusser opp og inndeler i flere mindre rom. Dette er en typisk KJELLER ute oppvarming og med lav takhøyde. Jeg holder nå på med et prosjekt med å lage matbod. Hadde opprinnelig tenkt å ha en norcool kjøledør, men det er det visst ikke plass til pga takhøyden... Så....hvilke dørtype kan man bruke? Må være en innerdør som tåler temperatursvigninger og evt noe fuktighet

Tenk godt igjenom korleis dokke bygger i kjelleren. Vist den ikkje har vert brukt før til vanligt oppholdsrom lurer fukten rundt alle gjørner.

Skrevet

Hva med en bod dør?

Skrevet
Vi har et hus med en gammel kjeller som vi nå pusser opp og inndeler i flere mindre rom. Dette er en typisk KJELLER ute oppvarming og med lav takhøyde. Jeg holder nå på med et prosjekt med å lage matbod. Hadde opprinnelig tenkt å ha en norcool kjøledør, men det er det visst ikke plass til pga takhøyden... Så....hvilke dørtype kan man bruke? Må være en innerdør som tåler temperatursvigninger og evt noe fuktighet
Tenk godt igjenom korleis dokke bygger i kjelleren. Vist den ikkje har vert brukt før til vanligt oppholdsrom lurer fukten rundt alle gjørner.

Vi har testet for fuktighet og sopp. det er ikke sopp i kjelleren, men noe høy fuktighet. Har derfor investert i en avfukter som står og går:)

Bruker impregnerte materialer der hvor det er fare for fuktighet. og har satt opp lecavegger for å dele av til rom.

Kjelleren vil ikke ble brukt som ordinære oppholdsrom/soverom. Men skal blant annet lage vaskerom, rom til oppbevaring (ikke klær) og hobbyrom. Vi har vannbåren varme i huset og skal også dra rør ned i kjelleren slik at vi kan installere radiator:)

Skrevet
Hva med en bod dør?

Ja, har sett på boddører. Men de jeg har klart å finne er enten typiske ytterdører. Har funnet noen isolerte dører som er beregnet på kott, men de er jo så små i høyden.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...