Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #26 Skrevet 28. august 2012 Men om du er født med diagnosen er det vel ikke skolegangen som har ført til at du er ufør? Eller mener du å kunne bevise at du ikke hadde blitt ufør pga din diagnose om ting var blitt gjort annerledes i skoleårene dine? Det klassiske ved min diagnose, er at om man går udiagnostisert og blir klandret for symptomene sine langt inn i voksen alder, lærer man seg for det første ikke å mestre den, i tillegg utvikler man andre sykdommer. Dette kan være alt fra angst, depresjon, tvang og/eller personlighetsforstyrrelser. I mitt tilfelle alt sammen. Og foreldrene dine tok ikke tak i det? Man trenger ikke henvisning fra skolen til fastlege eller PPT, som igjen kan henvise til BUP eller andre instanser Jo, man kan selvfølgelig innvende at en del av det som foregikk i utgangspunktet ville vært en sak for en forelder med foreldreansvar. Min mor var alene og syk med begrensede muligheter for å følge meg opp. Hun kan selvfølgelig til en viss grad klandres, men dette opphever ikke læreres meldeplikt, og det rettferdiggjør ikke at de holdt meg ansvarlig for feks anoreksi og behandlet dette som et adferdsproblem. "Nå har jeg sagt dette til deg såååååå ganger! Når har du tenkt til å begynne å forstå at du mååå spise mat? Du må jo tenke på hvor mye merarbeid det blir for meg med alle disse evinnelige elevsamtalene, osv, osv." Dette var standardhåndteringen for absolutt alt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #27 Skrevet 28. august 2012 Men altså... nå tenker jeg bare høyt her. 1. Det er ikke elevens eget ansvar å arkivere elevmappen. De fleste vet omtrent ikke at de har en elevmappe en gang, langt mindre hva som står i den. Og for majoriteten er heller ikke elevmappen av interesse, da det kun vil ligge karakterutskrifter der. Men for en god del finnes det også mye mer relevant informasjon, som referater fra møter, vedtak gjort ved skolen, BUP, IOP-er, TPO-er osv, osv. Altså relevant informasjon for ettertiden, som skolen er pliktig til å legge i mappen (men som dessverre ikke alltid blir fulgt) 2. Skolen/kommunen er pliktig til å oppbevare mappen til den er foreldet, altså til at klagefristen har gått ut (jeg husker ikke hvor mange år dette er snakk om, men det er ganske mange). I dette tilfellet klarer ikke de rette instanser å fremskaffe mappen, altså ligger ansvaret hos dem, ikke hos deg. Så jeg tenker, at dersom du ønsker å gå til sak mot kommunen (som blir parten du saksøker), så er det jo på en måte dem som driter på draget ved ikke å kunne framskaffe mappen. Det vil jo falle på sin egen urimelighet at skolen ikke klarer å skaffe til veie opplysninger om hva som har blitt gjort i ditt tilfelle, for slik jeg forstår ut fra hva du skriver, så er vel nettopp dette problemet: det har ikke blitt gjort noe som helst? Da er jo skolen faktisk oppe i ei enda større suppe enn om de faktisk kunne bevise at de har gjort slik og slik, hvis du forstår hva jeg mener. Du har advokat på saken?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #28 Skrevet 28. august 2012 Men altså... nå tenker jeg bare høyt her. 1. Det er ikke elevens eget ansvar å arkivere elevmappen. De fleste vet omtrent ikke at de har en elevmappe en gang, langt mindre hva som står i den. Og for majoriteten er heller ikke elevmappen av interesse, da det kun vil ligge karakterutskrifter der. Men for en god del finnes det også mye mer relevant informasjon, som referater fra møter, vedtak gjort ved skolen, BUP, IOP-er, TPO-er osv, osv. Altså relevant informasjon for ettertiden, som skolen er pliktig til å legge i mappen (men som dessverre ikke alltid blir fulgt) 2. Skolen/kommunen er pliktig til å oppbevare mappen til den er foreldet, altså til at klagefristen har gått ut (jeg husker ikke hvor mange år dette er snakk om, men det er ganske mange). I dette tilfellet klarer ikke de rette instanser å fremskaffe mappen, altså ligger ansvaret hos dem, ikke hos deg. Så jeg tenker, at dersom du ønsker å gå til sak mot kommunen (som blir parten du saksøker), så er det jo på en måte dem som driter på draget ved ikke å kunne framskaffe mappen. Det vil jo falle på sin egen urimelighet at skolen ikke klarer å skaffe til veie opplysninger om hva som har blitt gjort i ditt tilfelle, for slik jeg forstår ut fra hva du skriver, så er vel nettopp dette problemet: det har ikke blitt gjort noe som helst? Da er jo skolen faktisk oppe i ei enda større suppe enn om de faktisk kunne bevise at de har gjort slik og slik, hvis du forstår hva jeg mener. Du har advokat på saken? Ja, logisk sett burde det være slik at skolen har gitt seg selv "et spark", men jeg tør ikke å håpe for mye på det ennå. Jeg hadde håpet at det kunne være noen her som visste noe for sikkert. Jeg har tatt kontakt med jussformidlingen i dag for en gjennomgang og rådgivning i forhold til saken. Det er imidlertid en foreldelsesfrist på tre år i slike saker. Man regner det da fra den dagen man skjønte eller burde ha skjønt at man kunne ha krav på erstatning. Såvidt jeg har forstått det, er det også et krav at man kan vise til at man har hatt et økonomisk tap og at man kan bevise eller sannsynliggjøre kausalitet. Jeg håper dermed på at det er mulig å regne foreldelsesfristen fra jeg evt blir ufør. Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og håpe jussformidlingen vet hva de snakker om.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #29 Skrevet 28. august 2012 Aldri hørt om elevmapper. Og jeg er lærer og har vært det i ganske mange år. Eneste jeg har hørt om er papirene som følger IOP-elever. Men de papirene er uansett kopier der hvor man finner originalene andre steder. Og vitnemålene selvsagt, men der står utelukkende kar. All data på eleven, kommentarer til arbeid, til foreldresamtaler, elevsamtaler (i de situasjoner de finnes, er vel et fåtall av lærere som fører slikt) osv. blir slettet/makkulert ved årsslutt. -vgs lærer
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #30 Skrevet 28. august 2012 Men: Hva trenger du egentlig elevmappen til? Hva finnes i den som du mener er relevant informasjon i forhold til saken din? For hvis det er snakk om tiltak fra skolen som du mener ikke ble satt i gang, så blir det jo tross alt skolens ansvar å fremskaffe bevis på at de faktisk var tiltak fra skolens side. For er det ikke slik at du føler skolen ikke tok ansvar, elevmappe eller ei? Hvilken informasjon mener du elevmappen kan tilføye?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #31 Skrevet 28. august 2012 Aldri hørt om elevmapper. Og jeg er lærer og har vært det i ganske mange år. Eneste jeg har hørt om er papirene som følger IOP-elever. Men de papirene er uansett kopier der hvor man finner originalene andre steder. Og vitnemålene selvsagt, men der står utelukkende kar. All data på eleven, kommentarer til arbeid, til foreldresamtaler, elevsamtaler (i de situasjoner de finnes, er vel et fåtall av lærere som fører slikt) osv. blir slettet/makkulert ved årsslutt. -vgs lærer Hvilken skole jobber du på? Er du klassekontakt?
Mø schæl! Skrevet 28. august 2012 #32 Skrevet 28. august 2012 Aldri hørt om elevmapper. Og jeg er lærer og har vært det i ganske mange år. Eneste jeg har hørt om er papirene som følger IOP-elever. Men de papirene er uansett kopier der hvor man finner originalene andre steder. Og vitnemålene selvsagt, men der står utelukkende kar. All data på eleven, kommentarer til arbeid, til foreldresamtaler, elevsamtaler (i de situasjoner de finnes, er vel et fåtall av lærere som fører slikt) osv. blir slettet/makkulert ved årsslutt. -vgs lærer Har du aldri hørt om elevmapper? Jeg skal ikke uttale meg for bastant for videregående elever, men på grunnskolen skal det finnes elevmappe på hver enkelt elev. Flere av disse mappene er imidlertid tomme, men det skal fysisk finnes en mappe på hver elev som ideelt sett skal følge eleven. Det er ikke "dagligdags" informasjon som skal finnes i denne mappen. Her finnes informasjon som anses som viktig i forhold til eleven, noen eksempler: - Enkeltvedtak - IOP-er - referat fra elevsamtaler/foreldresamtaler som omhandler noe spesielt, dersom det ble inngått avtaler mellom skole og hjem, feks - kopi av søknad om langtidsfri med svar fra rektor ... ja, og masse mer. Altså ikke kommentarer på elevarbeid og referater fra ordinære foreldresamtaler (noen har kanskje dette også), men "ekstraordinært" materiale som anses som viktig informasjon om eleven og hvilke tiltak som har blitt iverksatt/gitt tilbud om. Hilsen også lærer i mange år (grunnskole)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #33 Skrevet 28. august 2012 Aldri hørt om elevmapper. Og jeg er lærer og har vært det i ganske mange år. Eneste jeg har hørt om er papirene som følger IOP-elever. Men de papirene er uansett kopier der hvor man finner originalene andre steder. Og vitnemålene selvsagt, men der står utelukkende kar. All data på eleven, kommentarer til arbeid, til foreldresamtaler, elevsamtaler (i de situasjoner de finnes, er vel et fåtall av lærere som fører slikt) osv. blir slettet/makkulert ved årsslutt. -vgs lærer :o Hvilken skole jobber du på? Er du klassekontakt? Jeg vet ikke hvilke reglement som gjelder for videregående skoler, for det hører vel under fylkeskommunen. Jeg aner ikke om dere dermed er fritatte fra arkivloven, men det høres rart ut at dere skal falle utenom arkivloven.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #34 Skrevet 28. august 2012 Men: Hva trenger du egentlig elevmappen til? Hva finnes i den som du mener er relevant informasjon i forhold til saken din? For hvis det er snakk om tiltak fra skolen som du mener ikke ble satt i gang, så blir det jo tross alt skolens ansvar å fremskaffe bevis på at de faktisk var tiltak fra skolens side. For er det ikke slik at du føler skolen ikke tok ansvar, elevmappe eller ei? Hvilken informasjon mener du elevmappen kan tilføye? Jeg er jo nødt til å kunne påvise at det forelå forhold som skulle tilsi at skolen burde skjønt at det burde kontaktes eksterne hjelpeapparat. Videre kunne det tenkes at disse var så subtile at det ikke kunne forventes at lærere skulle forstå dette utfra sin kompetanse. Men nå var det imidlertid slik at de henvendte seg til meg for å ta opp den ene alarmerende adferden etter den andre gjentatte ganger gjennom åtte år. Og når dette ikke viste å ha noen effekt, så trappet de bare opp elevsamtalene. Det åttende året mitt på skolen ble det vedtatt at jeg skulle ha to samtaler i uken med kontaktlærer, begge i matematikktimer til tross for nedgang i karakter. Så mye av dette foregikk i enerom.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #35 Skrevet 28. august 2012 Men: Hva trenger du egentlig elevmappen til? Hva finnes i den som du mener er relevant informasjon i forhold til saken din? For hvis det er snakk om tiltak fra skolen som du mener ikke ble satt i gang, så blir det jo tross alt skolens ansvar å fremskaffe bevis på at de faktisk var tiltak fra skolens side. For er det ikke slik at du føler skolen ikke tok ansvar, elevmappe eller ei? Hvilken informasjon mener du elevmappen kan tilføye? Jeg er jo nødt til å kunne påvise at det forelå forhold som skulle tilsi at skolen burde skjønt at det burde kontaktes eksterne hjelpeapparat. Videre kunne det tenkes at disse var så subtile at det ikke kunne forventes at lærere skulle forstå dette utfra sin kompetanse. Men nå var det imidlertid slik at de henvendte seg til meg for å ta opp den ene alarmerende adferden etter den andre gjentatte ganger gjennom åtte år. Og når dette ikke viste å ha noen effekt, så trappet de bare opp elevsamtalene. Det åttende året mitt på skolen ble det vedtatt at jeg skulle ha to samtaler i uken med kontaktlærer, begge i matematikktimer til tross for nedgang i karakter. Så mye av dette foregikk i enerom. Ikke for å skuffe deg, men informasjon om din helse og problemer knyttet til denne ville jeg ikke gått ut fra at nødvendigvis ligger i mappen din. Spesielt ikke hvis skolen har vært så passive som du hevder at de har vært. Og hvis det ikke foreligger informasjon om forhold omkring din helsetilstand i mappen din, er du jo like langt om du har mappen eller ikke. Hvis det ikke har blitt henvist til andre instanser til tross for at det forelå forhold som burde tilsi henvisning, så er jo skolen like mye ute å kjøre som hvis de ikke kan fremskaffe informasjon om at de faktisk har foretatt seg noe.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #36 Skrevet 28. august 2012 Men: Hva trenger du egentlig elevmappen til? Hva finnes i den som du mener er relevant informasjon i forhold til saken din? For hvis det er snakk om tiltak fra skolen som du mener ikke ble satt i gang, så blir det jo tross alt skolens ansvar å fremskaffe bevis på at de faktisk var tiltak fra skolens side. For er det ikke slik at du føler skolen ikke tok ansvar, elevmappe eller ei? Hvilken informasjon mener du elevmappen kan tilføye? Jeg er jo nødt til å kunne påvise at det forelå forhold som skulle tilsi at skolen burde skjønt at det burde kontaktes eksterne hjelpeapparat. Videre kunne det tenkes at disse var så subtile at det ikke kunne forventes at lærere skulle forstå dette utfra sin kompetanse. Men nå var det imidlertid slik at de henvendte seg til meg for å ta opp den ene alarmerende adferden etter den andre gjentatte ganger gjennom åtte år. Og når dette ikke viste å ha noen effekt, så trappet de bare opp elevsamtalene. Det åttende året mitt på skolen ble det vedtatt at jeg skulle ha to samtaler i uken med kontaktlærer, begge i matematikktimer til tross for nedgang i karakter. Så mye av dette foregikk i enerom. Ikke for å skuffe deg, men informasjon om din helse og problemer knyttet til denne ville jeg ikke gått ut fra at nødvendigvis ligger i mappen din. Spesielt ikke hvis skolen har vært så passive som du hevder at de har vært. Og hvis det ikke foreligger informasjon om forhold omkring din helsetilstand i mappen din, er du jo like langt om du har mappen eller ikke. Hvis det ikke har blitt henvist til andre instanser til tross for at det forelå forhold som burde tilsi henvisning, så er jo skolen like mye ute å kjøre som hvis de ikke kan fremskaffe informasjon om at de faktisk har foretatt seg noe. Jeg tenker det samme, om dine lærere på skolen ikke synes "tilstanden" din var alvorlig nok til å kalle inn hjelp utenfra (bup o.l.) har de neppe skrevet om den i mappen din heller. I de aller fleste elevmapper ligger det ingenting annet enn karakterer, det er som regel bare der det er diagnoser, hjelpetiltak osv elevmappen blir utvidet med opplysninger som de du leter etter.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #37 Skrevet 28. august 2012 Men: Hva trenger du egentlig elevmappen til? Hva finnes i den som du mener er relevant informasjon i forhold til saken din? For hvis det er snakk om tiltak fra skolen som du mener ikke ble satt i gang, så blir det jo tross alt skolens ansvar å fremskaffe bevis på at de faktisk var tiltak fra skolens side. For er det ikke slik at du føler skolen ikke tok ansvar, elevmappe eller ei? Hvilken informasjon mener du elevmappen kan tilføye? Jeg er jo nødt til å kunne påvise at det forelå forhold som skulle tilsi at skolen burde skjønt at det burde kontaktes eksterne hjelpeapparat. Videre kunne det tenkes at disse var så subtile at det ikke kunne forventes at lærere skulle forstå dette utfra sin kompetanse. Men nå var det imidlertid slik at de henvendte seg til meg for å ta opp den ene alarmerende adferden etter den andre gjentatte ganger gjennom åtte år. Og når dette ikke viste å ha noen effekt, så trappet de bare opp elevsamtalene. Det åttende året mitt på skolen ble det vedtatt at jeg skulle ha to samtaler i uken med kontaktlærer, begge i matematikktimer til tross for nedgang i karakter. Så mye av dette foregikk i enerom. Ikke for å skuffe deg, men informasjon om din helse og problemer knyttet til denne ville jeg ikke gått ut fra at nødvendigvis ligger i mappen din. Spesielt ikke hvis skolen har vært så passive som du hevder at de har vært. Og hvis det ikke foreligger informasjon om forhold omkring din helsetilstand i mappen din, er du jo like langt om du har mappen eller ikke. Hvis det ikke har blitt henvist til andre instanser til tross for at det forelå forhold som burde tilsi henvisning, så er jo skolen like mye ute å kjøre som hvis de ikke kan fremskaffe informasjon om at de faktisk har foretatt seg noe. Slike jeg har forstått det skal slike mapper inneholde referater fra elevsamtaler og foreldrekonferanser.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #38 Skrevet 28. august 2012 Men: Hva trenger du egentlig elevmappen til? Hva finnes i den som du mener er relevant informasjon i forhold til saken din? For hvis det er snakk om tiltak fra skolen som du mener ikke ble satt i gang, så blir det jo tross alt skolens ansvar å fremskaffe bevis på at de faktisk var tiltak fra skolens side. For er det ikke slik at du føler skolen ikke tok ansvar, elevmappe eller ei? Hvilken informasjon mener du elevmappen kan tilføye? Jeg er jo nødt til å kunne påvise at det forelå forhold som skulle tilsi at skolen burde skjønt at det burde kontaktes eksterne hjelpeapparat. Videre kunne det tenkes at disse var så subtile at det ikke kunne forventes at lærere skulle forstå dette utfra sin kompetanse. Men nå var det imidlertid slik at de henvendte seg til meg for å ta opp den ene alarmerende adferden etter den andre gjentatte ganger gjennom åtte år. Og når dette ikke viste å ha noen effekt, så trappet de bare opp elevsamtalene. Det åttende året mitt på skolen ble det vedtatt at jeg skulle ha to samtaler i uken med kontaktlærer, begge i matematikktimer til tross for nedgang i karakter. Så mye av dette foregikk i enerom. Ikke for å skuffe deg, men informasjon om din helse og problemer knyttet til denne ville jeg ikke gått ut fra at nødvendigvis ligger i mappen din. Spesielt ikke hvis skolen har vært så passive som du hevder at de har vært. Og hvis det ikke foreligger informasjon om forhold omkring din helsetilstand i mappen din, er du jo like langt om du har mappen eller ikke. Hvis det ikke har blitt henvist til andre instanser til tross for at det forelå forhold som burde tilsi henvisning, så er jo skolen like mye ute å kjøre som hvis de ikke kan fremskaffe informasjon om at de faktisk har foretatt seg noe. Slike jeg har forstått det skal slike mapper inneholde referater fra elevsamtaler og foreldrekonferanser. Ikke nødvendigvis, nei. Kun hvis det har vært noe "ekstraordinært" utenom ordinære foreldre/elevsamtaler, og hvis det har blitt inngått noen form for skriftlig avtale mellom lærer og elev/foresatte.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #39 Skrevet 28. august 2012 Det virkelig merkelige her er jo at alle andre elevmapper for dette årskullet ved denne skolen er sendt over til kommunens arkiv (som er stedet de burde havne, etter arkivloven) UNNTATT den ene mappen til eleven som TRENGER den for å gå til erstatningssak mot skolen.... Har de mapper som er tatt vare på for alle de andre elevene, så burde vel din også blitt tatt vare på? Det høres jo ikke ut som om den kan ha vært tom heller, så mange samtaler og vurderinger de har gjort. Men hvor sikker er du på at den ikke befinner seg et eller annet sted i kommunearkivet? Men ikke nødvendigvis sammen med de andre elevmappene? Kanskje saken din var såpass spesiell at skolen beholdt mappen lengre, slik at den er arkivert på en annen årsklasse? Eller kanskje den er arkivert som en annen type mappe, bekymringsmelding barnevern f.eks? Har du snakket med noen eldre, erfarne som jobber på den relevante avdelingen på skolen? Kanskje de har et eget avdelings-roterom/"arkiv" hvor det kan ligge ting? Kan den ha blitt levert skolen såpass seint at den er blitt arkivert elektronisk og ikke som papirmappe?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #40 Skrevet 29. august 2012 Men: Hva trenger du egentlig elevmappen til? Hva finnes i den som du mener er relevant informasjon i forhold til saken din? For hvis det er snakk om tiltak fra skolen som du mener ikke ble satt i gang, så blir det jo tross alt skolens ansvar å fremskaffe bevis på at de faktisk var tiltak fra skolens side. For er det ikke slik at du føler skolen ikke tok ansvar, elevmappe eller ei? Hvilken informasjon mener du elevmappen kan tilføye? Jeg er jo nødt til å kunne påvise at det forelå forhold som skulle tilsi at skolen burde skjønt at det burde kontaktes eksterne hjelpeapparat. Videre kunne det tenkes at disse var så subtile at det ikke kunne forventes at lærere skulle forstå dette utfra sin kompetanse. Men nå var det imidlertid slik at de henvendte seg til meg for å ta opp den ene alarmerende adferden etter den andre gjentatte ganger gjennom åtte år. Og når dette ikke viste å ha noen effekt, så trappet de bare opp elevsamtalene. Det åttende året mitt på skolen ble det vedtatt at jeg skulle ha to samtaler i uken med kontaktlærer, begge i matematikktimer til tross for nedgang i karakter. Så mye av dette foregikk i enerom. Ikke for å skuffe deg, men informasjon om din helse og problemer knyttet til denne ville jeg ikke gått ut fra at nødvendigvis ligger i mappen din. Spesielt ikke hvis skolen har vært så passive som du hevder at de har vært. Og hvis det ikke foreligger informasjon om forhold omkring din helsetilstand i mappen din, er du jo like langt om du har mappen eller ikke. Hvis det ikke har blitt henvist til andre instanser til tross for at det forelå forhold som burde tilsi henvisning, så er jo skolen like mye ute å kjøre som hvis de ikke kan fremskaffe informasjon om at de faktisk har foretatt seg noe. Slike jeg har forstått det skal slike mapper inneholde referater fra elevsamtaler og foreldrekonferanser. Ikke nødvendigvis, nei. Kun hvis det har vært noe "ekstraordinært" utenom ordinære foreldre/elevsamtaler, og hvis det har blitt inngått noen form for skriftlig avtale mellom lærer og elev/foresatte. Men så og si alle elevsamtaler jeg har vært til har vært ekstraordinære. Det at lærere aldri har sett meg spise, burde absolutt være registrert et sted sammen med det at jeg aldri gjorde lekser og hadde seriøse problemer med å ha med meg det jeg skulle og vite hvor jeg hadde gjort av det, osv, osv.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #41 Skrevet 29. august 2012 Det virkelig merkelige her er jo at alle andre elevmapper for dette årskullet ved denne skolen er sendt over til kommunens arkiv (som er stedet de burde havne, etter arkivloven) UNNTATT den ene mappen til eleven som TRENGER den for å gå til erstatningssak mot skolen.... Har de mapper som er tatt vare på for alle de andre elevene, så burde vel din også blitt tatt vare på? Det høres jo ikke ut som om den kan ha vært tom heller, så mange samtaler og vurderinger de har gjort. Men hvor sikker er du på at den ikke befinner seg et eller annet sted i kommunearkivet? Men ikke nødvendigvis sammen med de andre elevmappene? Kanskje saken din var såpass spesiell at skolen beholdt mappen lengre, slik at den er arkivert på en annen årsklasse? Eller kanskje den er arkivert som en annen type mappe, bekymringsmelding barnevern f.eks? Har du snakket med noen eldre, erfarne som jobber på den relevante avdelingen på skolen? Kanskje de har et eget avdelings-roterom/"arkiv" hvor det kan ligge ting? Kan den ha blitt levert skolen såpass seint at den er blitt arkivert elektronisk og ikke som papirmappe? Min siste dag på skolen var utpå høsten i avgangsåret. Jeg ble overført til en annen skole fordi jeg til slutt tok en overdose sovepiller i et selvmordsforsøk. Så man kan jo slutte at noen ante at dette kom til å få konsekvenser på et punkt. Teorien var i utgangspunktet at originalmappen var blitt sendt i sin helhet til min nye skole, og arkivansvarlige gikk så langt som å hevde at dette hadde vært ren rutine hos skolen i alle år. Det tok meg en stund å få dem til å erkjenne at dersom dette skulle være rutine, så hadde skolen vært på kant med loven like lenge. Alle tidligere forklaringer og bortforklaringer er nå trukket tilbake, og man skylder hele historien på at "du har nok bare misforstått". Til og med hun i bortsettingsarkivet prøvde på et punkt å støtte deres forklaring. Jeg har ringt absolutt alle som kan tenkes å ha mappen, også kommunalarkivet. Nå har vi kommet til det igjen at skolen bare setter seg ned og trekker på skuldrene med beklagelser, og ønsker ikke å gjøre mer. Jeg blir så forbanna, for dette føles nesten som å gjennomleve det på nytt! Jeg kan ikke fatte at de skal slippe unna med det så enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå