Gå til innhold

Er så utenomjordisk trøtt!! Hvordan få opp energien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover normalt om natta, men kunne lagt meg til å sove hvor som helst og når som helst. Føler meg som verdens lateste, for dagene nå går med til å bare sove.

Står opp klokka 08 med jenta på to år. Leverer henne i barnehagen klokka 10. Drar og handler til middag og er tilbake hjemme i 11 tia. Ofte har jeg ei plan om at jeg skal få gjort litt, men jeg lener meg ofte tilbake i sofaen og spiser litt lunch og så knallet knaller jeg bare.. Og våkner ikke før i 13-14 tia. Helt ødelagt og greier knapt å sette meg opp igjen. Så legger jeg kanskje sammen litt klær og forbereder middag. Hentet jenta tidlig i banehagen og drat hjem og lager middag og leker. Når jeg setter meg ned og ser barnetv med snuppa kjenner jeg bare det kommer sigende på igjen og jeg sliter mednå holde meg våken. Når barnetv er ferdig tar ofte pappan med seg jenta og finner på noe for jeg er så trøtt. Altså.. Er så trøtt at det gjør fysisk vondt. Pleier ikke være slik når jeg ikke er gravid, men likevel er jeg livredd for at det ikke går over i 2.tri. Selv om jeg vet det Gjorde det forrige svangerskap. Da var jeg i knallform i 2.tri.

Hvordan har dere det? Og hva gjør dere for å bryte denne vonde trøtte sirkelen? Eller skal jeg bare slappe av nå siden det tydeligvis er det krippen vil?

Er sykmldt nå pga svangerskapskvalme som også er av og på hele tiden.

Takk for at dere gadd å lese :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøtthet er vel et av de vanligste symptomene i første trimester - det eneste jeg har hatt i samtlige av mine fire svangerskap. Sover også normalt om nettene, men er stuptrøtt hele dagen. Har lyst å gjemme meg under skrivebordet og sove littegranne...

Min erfaring er at det er lite å gjøre for å bryte sirkelen, Frisk luft er det eneste som har hjulpet meg, i alle fall. Hos meg har heldigvis trøttheten gitt seg rundt uke 12, og håper det gjør det denne gangen også.

Skrevet

Jeg er også sinnsykt trøtt, føler jeg kan sove hele dagen lang. Er også veldig kvalm og føler kvalmen blir verre om jeg styrer mye og bedre om jeg slapper av. Jeg er hjemme om dagene pga kronisk migrene og spenningshodepine, så jeg har muligheten til å slappe av og sove litt av og til. Og da gjør jeg det. Kan ikke ligge hele tida selvfølgelig, men kroppen sier fra om det den har behov for. Er man trøtt i 1. trimester (som er veldig vanlig), så bør man sove litt ekstra hvis man har muligheten til det :-)

Skrevet

Jeg skriver under her!! La oss håpe det går over veldig snart!!!!!

Skrevet

Jeg er også trøtt hele tida, er 9+5 og håper det gir seg om et par uker. Jeg sover lenge hver morgen, er på jobb i 3,45 timer( halvt sykemeldt) å det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å legge meg på soffaen, blir til at jeg sover 2-3 timer. Er allikevel stuptrøtt når klokka blir ti- elve og sover greit hele natta.

På jobb gjesper jeg hele tida og hadde jeg hatt mulighet hadde det vært lett å ta en powernap der også :-)

Tror det er viktig å lytte til kroppen sin og sove og slappe av når man har mulighet for det :-)

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er meg som er så "ekstrem" da :) på en måte.. Selv om det er kjipt fr den det gjelder :)

Skrevet

Jeg ble sykemeldt fordi jeg bl. a. var så sinnsykt trøtt. Helt ille. Kunne som du sier bare sovne når som helst hvor som helst! Begynner å komme seg men fremdeles er jeg helt skutt bare jeg henger opp litt klær . håper virkelig det går over i 2 tri... Lykke til og hvis du føler deg som en zombie, husk det går snart over! :)

Skrevet

Jeg er inne fra 2 trimester og i uke 16.

Jeg er fremdeles like trøtt som det du beskriver og orker så ikke rydde klær engang.. Føles helt gele og legger meg tidlig pga 2 åringen...

Så det er ikke alltid det går over ://

Skrevet

Takk for oppmuntringen :P haha! Jeg ig har en 2 åring (snart) som tapper meg for det lille jeg har. Selv håper jeg det går litt over i 2.trinester.. Men skal ikke håpe for hardt :)

Skrevet

Har ikke noen tips egentlig. Men vil bare signere på det med trøtthet. Superkvalm i tillegg. Jeg tar meg rett og slett et par timer med søvn når jeg kommer fra jobb noen dager. Vi har tre barn fra før, men heldigvis aktiverer mannen de mens jeg sover. Satser på at det gir seg snart:) Lykke til videre, så krysser jeg fingrene for at trøttheten gir seg for oss alle trøtte, gravide damer:)

Skrevet

jeg sover hele natta og mye på dagen, men passer meg egentlig greit siden jeg er sykemeldt med lungeinfeksjon og så slutter jeg å røyke, ikke røyket en røyk siden jeg fikk positiv test :-) sikkert bare fordi jeg sover hele tiden :-P

Skrevet

Enig der, trøtt som en dupp!

jeg får også en dundrenes hodepine når energien er brukt opp. Kvalmen kommer som regel hånd i hånd med hodepinen.

Skrevet

er så opplagt som jeg aldri har vært før. våker 6-7 hver eneste dag....jeg sender litt av min energi til deg :-)

Skrevet

Snuppo, hvor langt på vei er du? Jeg vil også sprudle over av energi ;-)

Skrevet

Jeg er 14 uker nå og energien er stigende. Har vært helt i kjelleren, sovet 20t i døgnet osv. Men nå er det heldigvis lettere å gå gjennom dagen. Satser på det letter for alle dere snart også :) <3

Skrevet

Ja takk snuppo, jeg vil også ha litt energi. Jeg er nok ikke hardest rammet av hverken kvalme eller trøtthet, føler meg bare så UVEL hele tiden, småkvalm, svimmel, lurende hodepine osv. Treningen har jeg helt lagt på hyllen inn til videre,kommer bare til å bli superkvalm med dundrende hodepine og det er egentlig et hard slag for meg, men nå må jeg bare tillate meg selv å senke tempoet uten dårlig samvittighet. Er 7+3.

Det som funker best for meg er egentlig å komme seg ut i frisk luft, Gå i rolig tempo til jobb og la jobben sette meg på andre tanker enn graviditet(er velsignet med en lite stressende jobb da), rolige kvelder med gode filmer på TV med kvalmedempemde småsnaks syns jeg også er et herlig remedie

Ah...når jeg tenker over det fortjener jeg en kopp te og en sjokoladebit, he he...

Lykke til alle trøtte damer. Snart er vi i glansperioden 2tri!!

Skrevet

høsten er sååå koselig, endelig kan vi tenne masse lys og kose oss over det lille som vokser i kroppen og nyyyyte det.

kommer vel den tid at jeg blir trøtt tenker jeg, er så tilig enda, kvalme hadde jeg forrige uke,men den la jeg vist på hylla. hahaha. nesten som man lurer på om man er gravid,hehehe. men kjenner murringer der nede.

skal være glad for at man ikke er dårlig.

Skrevet

Deilig å høre at det er flere som er trøtte, selv jeg absolutt ikke er i nærheten av dere...

Jeg pendler til skolen, 1 time hver vei. Og det hender ganske ofte at jeg må stoppe på og sove en stubb før jeg kommer frem... Og på ettermiddagen hender det jeg må stoppe to ganger! Slitsomt og reisevegen tar mye lengre tid enn nødvendig.. Men det er jo den eneste plagen jeg har så jeg skal ikke klage!

Er i dag 9+1 og jeg merker litt forbredring så jeg krysser fingra for dere andre også :)

Skrevet

Samme her.. Er så utrolig trøtt, og kunne sovnet hvor som helst! Jeg slet veldig med kvalme i ca to uker, men dette har gitt seg mer eller mindre nå, men jeg føler meg nesten litt "fyllesyk" hele tiden.. Trøtt, sliten, svimmel og hjertbank.. Jobber fortsatt fullt, men føler at det blir vanskeligere og vanskeligere for hver dag som går når jeg er sånn.. Og de på jobben begynner vel å skjønne hva som er i gjære...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...