Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Hurra for Ikea-symaskin! I kveld er det fred i heimen, ingen planer annet enn Grey's, ingen unger under 1,80 og typisk pustehull for mor. Så i dag skal jeg drive med stoff. Grave alle mine kilometer med stoff ut av den digre arvekista og velte meg i enkle prosjekter - verden trenger tross alt alltid ei veske til, eller et mobil-etui, eller noe annet med rette sømmer og stor fleksibilitet. Egentlig vil jeg imidlertid sy meg en topp... har stoff, har en topp å bruke som mønster også, fine Indiska-tunika, bare at da går altså "rette sømmer" ut vinduet og jeg utsetter meg for mulige nedturer av typen *passer bare til en bie eller et gateskilt uten pupper*. Men hei, det kan jo gå? Har tross alt gjort det før - bare at da var jeg yngre og tynnere og mindrepuppete (innsnitt-helvete) og er man ung nok er man pr def så nydelig at skjeve sømmer ikke gjør noe...
Gjest Ziva Skrevet 28. august 2012 #2 Skrevet 28. august 2012 Bokbind. Nye gardiner til hytta for meg (vinduene liker ikke ferdigsydde fra Kid) Sy ferdig min kjole (ambisjoner er noe dritt) Sy inn jaktdressen min (skal ikke klage på at jeg må det) Har drøssevis av prosjekter til deg jeg. Har symaskin, men vi er like vennliginstilt mot hverandre som Nord og Sør Korea.
Gjest Mentha Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Å du flinke kvinne! Det er en stor drøm Å kunne sy, og ikke minst Å kunne sy sine egne klær Jeg stemmer for toppen jeg, Indiska-tunika er kjempefint, og klarer du Å sy noe sÅnt sÅ tror jeg nesten jeg legger inn bestilling Og som et (langt) fotnotespørsmÅl: Er Ikeasymasinen bra?? De feirer visst noe sÅnt som 20-Års jubileum eller noe sÅnt i morgen, og har masse tilbud og fest, sÅ dit skal ho mor og feire som om det er pÅ salg til 19,99. Kanskje jeg kan investere i en sÅnn en om du anbefaler, og kanskje den til og med er pÅ tilbud? Jeg vli lære Å sy! Udugelig kvinnfolk som ikke engang kan stoppe en sokk
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Jeg er def ikke flink, jeg her bare periodevis iherdig. Derfor har jeg inmari mye selvsydd med rette sømmer og kvadratisk form, hehe, fx de fineste spisebrikkene i verden, tjue stk matchende (=ett digert stoff fra Ikeas resteverden). Ikeasymaskin har jeg hatt i hus i ca ei uke og hittil er vi veldig glade i hverandre. Jeg har egt en Bernina men den har knekt et bein eller noe og det er så pes å få den reparert at Ikea var enkleste løsning. Hvis du kan få den enda billigere enn vanlig pris er det absolutt et kupp. Ziva, jeg nekter å sy noe jeg ikke selv får glede av... så syr jeg jaktdress vil jeg ha elgen, syr jeg kjole vil jeg gå på festen, etc.
Gjest Mentha Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 Jeg er overbevist om at du er kjempeflink! Ser for meg at du har godt øye for farger og er flink til å kombinere de Hva er vanlig pris på Ikeasymaskinen da? Skal absolutt se etter det i morgen. De selger stoff på Ikea også ja, det hadde jeg helt glemt. Kanskje de har noen billige lapper jeg kan øve meg på også da Drømmen er å kunne sy egne kjoler, men hvis jeg skal være realistisk så ender det vel heller med bukselapper tenker jeg. Spisebrikker er genialt! Jeg har ikke flere enn to som matcher, så det blir litt kjelkete ved større middager, når vi gjerne er 8-10 klemt sammen rundt bordet. Savner å kunne dekke på noenlunne likt til alle, så _det_ blir et prosjekt jeg kanskje våger å prøve meg på om jeg får tak i symaskin
Gjest amandine Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 AH som vi skal sy! http://www.sweetlivingmagazine.co.nz/sweet-living-magazine-issue-2/ Jeg skal sy med småpisene(jentene) og vi skal sy varmeposekatter og restekaniner som de du ser i sweet living. Har startet pusleklubb for 10-årsjentene her;-) Og pennal, handlenett, mobilposer, gymposer etc Du kan, om du trenger inspirasjon, klikke deg inn på craftgawker og nyte!
Gjest Ziva Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Du syr inn jaktbuksa og jeg byr på elgstek med tilbehør, både i fast og flytende form.
Gjest amandine Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Du syr inn jaktbuksa og jeg byr på elgstek med tilbehør, både i fast og flytende form. Kan jeg sy jakka og få bli med??
Gjest Siklerotte Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 (endret) Sy topp, du klarer hvis du vil, selv uten skjeve sømmer, og det vet du selv! Og blir det skjeve sømmer er det bare sjarmerende, viser at det er alt annet enn masseproduksjon! Det minner meg om at jeg egentlig har et syprosjekt jeg har hatt planer om å begynne på siden april, type dette: http://www.childrensalon.com/girls-pinafore-dress-with-silk-fruit-printed-skirt.html (jeg skal til og med finne annet stoff og lage den i størrelse voksen, så det er ikke heeelt plagiat). Men jeg har ikke hatt tålmodighet og tid (og heller ikke stoff). Enda. Og så er spørsmålet om alle tårer (for det blir det garantert) ville ha vært verdt det hvis resultatet er at kjolen blir liggende urørt i evig tid (siden den jo vil være en forvokst barnekjole sydd av en som bare tror hun kan sy). Endret 28. august 2012 av Siklerotte
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Jeg er overbevist om at du er kjempeflink! Ser for meg at du har godt øye for farger og er flink til å kombinere de Hva er vanlig pris på Ikeasymaskinen da? Skal absolutt se etter det i morgen. De selger stoff på Ikea også ja, det hadde jeg helt glemt. Kanskje de har noen billige lapper jeg kan øve meg på også da Drømmen er å kunne sy egne kjoler, men hvis jeg skal være realistisk så ender det vel heller med bukselapper tenker jeg. Spisebrikker er genialt! Jeg har ikke flere enn to som matcher, så det blir litt kjelkete ved større middager, når vi gjerne er 8-10 klemt sammen rundt bordet. Savner å kunne dekke på noenlunne likt til alle, så _det_ blir et prosjekt jeg kanskje våger å prøve meg på om jeg får tak i symaskin Maskinen kosta ca 500, dvs langt mindre penger, tid og fresende svette enn å få levert annen maskin på rep (som er midt i sentrum hvor man ikke kan parkere og maskinen veier et jævla tonn). Og Ikea har kjempemasse fine stoffer, jeg kjøper resteposene hvor du får større og mindre biter (str angitt på forsiden av posen, som er ferdigpakket og limt) som er rester fra rullene, har fått alt fra seks meter (!) til åtti cm av en fire-fem forskjellige stoffer i hver pose, har gardiner og duker og masse vesker og div (det angis også hvilke stoffer det er så du kan se på dem) for 98 kroner.
bIomstre Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 (endret) Varm opp med rette sømmer. Noen trenger alltid et mobil-etui eller en gympose. Sørg så for at blodsukkeret er på rett nivå og gi deg i kast med toppen. Det blir så bra atter! Og skulle den passe et gateskilt uten pupper, så er det min nye fassong... Her bygger mannen lekestue, så jeg må vel finne frem både malekost og symaskin etterhvert jeg også Foresten, glem gymposer, vinposer er seff tingen! http://karistraa.blogspot.no/search/label/Vin%20pose Endret 28. august 2012 av bIomstre
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 Vinposer skal bli - jula er i boks!
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Hard dag på jobben, kjære... men jeg skal prøve å mønstre The Force etter litt mer sofatid og sette opp maskinen etterpå, kanskje jeg prøver meg på en vinflaskedings da! Rapport følger - det kan jo ikke være spes vanskelig.
Gjest amandine Skrevet 29. august 2012 #15 Skrevet 29. august 2012 (endret) http://www.clickclackclunk.com/2012/08/tutorial-drawstring-laundry-bag.html Dette er iallefall en iiisi piiisi måte å sy gymposer på, kan sikkert brukes til vinposer også. Selv om jeg ikke forstår greia med vinposer?? Er det istedet for innpakningspapir eller er det til pynt, lissom? Til en gave eller til deg selv? *blondie* Endret 29. august 2012 av amandine
Gjest sug lut Skrevet 29. august 2012 #16 Skrevet 29. august 2012 Jeg tenker som innpakning, til en gave. Hva funker egt som gymbag annet enn ordentlig bag? Det er så himla mye som skal med... Ellers ble det ingen sying i går, døde bare hen...
Gjest amandine Skrevet 29. august 2012 #17 Skrevet 29. august 2012 Mine har gymposer, hjemmesydde, det er da ikke såå mye som skal med? Lite håndkle, sko, t-skjorte og en treningsbukse? Og lange nok snorer i posen til at den kan henges som en liten sekk utenpå sekken og få plass inni regntrekket... Usj så var vi der igjen. Høst.
Gjest Ziva Skrevet 29. august 2012 #18 Skrevet 29. august 2012 Eller med en krok på så du kan klipse den fast i sekken.
Gjest Mentha Skrevet 29. august 2012 #19 Skrevet 29. august 2012 Dere er så praktisk anlagte! Jeg skjønner at jeg har mye å lære, der jeg svever med hodet inni min egen lille sky.
*Little Miss Sunshine* Skrevet 2. september 2012 #20 Skrevet 2. september 2012 Jeg har funnet symaskinen frem for første gang i 2012, nå i helgen Sydde ridderkostume til en på 6 år som skal i karnevalsbursdag - var veldig greit, siden jeg brukte filt, men lurer litt på hvor godt det holder og tror kanskje ikke det kan vaskes. Og så sydde jeg et av mine gamle skjørt om så det passer til en 4åring, klippet over, satte elastikk i livet og sydde på noe pyntebånd og blomst.
Gjest sug lut Skrevet 2. september 2012 #21 Skrevet 2. september 2012 Jeg har funnet symaskinen frem for første gang i 2012, nå i helgen Sydde ridderkostume til en på 6 år som skal i karnevalsbursdag - var veldig greit, siden jeg brukte filt, men lurer litt på hvor godt det holder og tror kanskje ikke det kan vaskes. Og så sydde jeg et av mine gamle skjørt om så det passer til en 4åring, klippet over, satte elastikk i livet og sydde på noe pyntebånd og blomst. Kult, omsøm er gøy, får meg til å tenke på ungdommen (akk) da jeg sydde om alt og det ble hårreisende annerledes enn alt annet og jeg gikk med det uansett.
Patetica fåkksi Skrevet 3. september 2012 #22 Skrevet 3. september 2012 Jeg har ikke lest annet enn overskriften så tilgi meg om jeg sier noe som allerede er nevnt; Du skal sy torturkammer til meg. Som jeg skal bruke på du-vet-hvem. Etter det skal du sy en friskhetslue til meg, som jeg kan ta på meg og bli frisk.
Gjest sug lut Skrevet 3. september 2012 #23 Skrevet 3. september 2012 Jeg har ikke lest annet enn overskriften så tilgi meg om jeg sier noe som allerede er nevnt; Du skal sy torturkammer til meg. Som jeg skal bruke på du-vet-hvem. Etter det skal du sy en friskhetslue til meg, som jeg kan ta på meg og bli frisk. Det er allerede på vei til deg i tankene. Men som med elger og nakne menn kan det ta litt tid.
Patetica fåkksi Skrevet 3. september 2012 #24 Skrevet 3. september 2012 De nakne mennene kom med en gang. Det var elgen som tok tid. Skriver mæjl tirræ.
Gjest amandine Skrevet 5. september 2012 #25 Skrevet 5. september 2012 Jeg kan gjerne prøve meg på en friskhetslue, patsy! Kjenner flere somkunne trengt en... Ellers blir dagens prosjekt TADA! Gymposer sydd av voksduk,- adekvat for våte vestlandsdager.. Med refleks for mammaens nerver og med diskret navn for enkelhets skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå