Gå til innhold

Hvordan klippe meg kort uten å se ut som en kjerring?

Anbefalte innlegg

Jeg er i starten av 20-årene, så vil jo helst se ung ut enda. Men jeg får skikkelig hodepine av å ha håret i strikk, så blir jeg sittende på kvelden med vondt i hodet og kvalme på grunn av at jeg har hatt håret i hestehale hele dagen. Sikkert på grunn av at jeg har veldig tykt hår?

Siden jeg har baby som er veldig glad i å gripe tak i hår og smiler bredere for hver hårtjafs som lugges av meg så trengs det jo enten hårstrikk eller en kort frisyre. Så.. Noen tips?

Fortsetter under...

Annonse

Jeg synes ingenting om at damer har kort hår (synes det er veldig få som kler det), MEN kanskje du kan prøve en litt sånn oppklipt frisyre? F.eks skråe luggen/håret framme og så ganske kort bak, eller noe i den dur?

Gå til en frisør å få forslag. Man trenger ikke å være kjerring selv om man har kort hår hvis man har en ordentlig frisyre. Uansett kan det hjelpe å få stusset på håret du har. Jeg har også tykt hår og de gangene jeg kommer til en ordentlig god frisør, så merker jeg stor forskjell på håret. De flinke tynner det ut, uten at det bare blir tynt og pistrete, i tillegg til å klippe det fint i fasong. Da kan det hende du kan ha hestehale. Og hvis du har veldig langt hår, så vil det sikkert hjelpe å klippe det kortere uten at det nødvendigvis blir helt kort.

Det kommer veldig ann på ansiktsfasongen din. Men jeg synes det er kjempetøft med en lang bob (sånn cirka rett over skuldrene) som er litt lengre foran enn bak. Det er en frisyre som ikke krever så mye i hverdagen, men som kan styles på mange stilige måter når du skal ut på noe.

Og bare så det er sagt: Det finnes mange kule korte frisyrer, så du trenger absolutt ikke se ut som en kjerring! Bare gå til en dyktig frisør så får du nok mange gode tips. Lykke til!

Jeg har veldig tykt hår, og går til drastiske tiltak. Fant ut at det hjelper å klippe litt hår helt inntil hodebunnen, på steder der det ikke vises. Da blir håret tynnet ut.

Altså, du løfter opp litt av håret da, sånn at du kan legge hår med lengde på over der du har klipt det helt inntil hodebunnen? Håper du skjønte hva jeg mente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...