Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er bare 16+3, men har hatt vondt i korsryggen i noen uker nå. Vondt i ryggen er jo greit nok, men de siste dagene har jeg begynt å fått strålinger fra ene siden av korsryggen og nedover rompa og låret. Innimellom er det så skarpt at foten svikter litt når jeg står oppreist. Er dette bare "litt sånn læll", eller kan dette vært starten på bekkenløsning?? Dette er min første graviditet, så jeg veit ikke helt hvordan det funker. Veit ikke om jeg har vondt i bekkenet heller forsåvidt, for hvor er nå egentlig bekkenet...?? :P

Om det er bekkenløsning, er ikke det fryktelig tidlig?? Hvordan skal da i såfall de neste 5 månedene gå...??

Fortsetter under...

Jeg er 13 uker nå og har hatt bekkenløsning / låsning siden jeg teste positivt.. Så noen ganger starter det tidlig.

Her så langt fått veldig god hjelp fra manuell terapeut. Smertene i korsryggen er borte :) ( så lenge det varer)

Men jeg fikk det påvist i korsryggen hos fysio i uke 9, følte ikke det hun gjorde hjalp, og gikk derfor til en veldig anbefalt manuell terapeut og er nå ett nytt menneske :)

Det at det stråler ned i beinet er at det blir press på ishiasnerven. Trenger ikke være bekkenløsning, kan være en låsning. Slike ryggplager kan bedres senere i svangerskapet når livmora reiser seg mer opp.

Men det kan være bekkenløsning, og det kan man få svært tidlig i svangerskapet.

Etter å ha prøvd google en stund her så innser jeg at dette nok må være bekkenløsning... Tror jeg... Manuellterapaut? Kan man bli henvist til det?
Du trenger ikke å bli henvist til manuellterapaut, det er bare å bestille seg time :)

Annonse

Det at det stråler ned i beinet er at det blir press på ishiasnerven. Trenger ikke være bekkenløsning, kan være en låsning. Slike ryggplager kan bedres senere i svangerskapet når livmora reiser seg mer opp. Men det kan være bekkenløsning, og det kan man få svært tidlig i svangerskapet.

ååååh, kanskje det er noe som går over!! DET hadde jeg likt, jatakk, velger at det går over når babyn flyter opp! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...