Lykke26 Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Eneste jeg har hørt om er Janus og Devold... Hva er best på markedet? Og når begynner dere med vinterpose da? Hvor langt ned må man på gradestokken? Jada, jeg er førstegangs mamma;) hehe
☆☆☆ Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Jeg bruker mest janus på bebien, devold på meg selv.
Lille- MO Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Har ikke hørt om så mange selv, men er i allefall veldig fornøyd med janus og tom &trine Vinterposen brukes vel når vi går ned under 5 grader tenker jeg? kommer litt an på.. Blir nok til å bruke lammeskinn og ulltøy/tepper før vi tar i bruk posen her
Jenny251210 Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Janus, POP og Nøstebarn bruker vi. Vinterpose...det er lenge til. Bor i Akershus.
sjeroks Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Nøstebarn er fantastisk. De har de beste synes jeg, både til små og stor. Har flerelongser og gensre til meg selv som er GODT brukt for å si det slik. Fantastisk. Har også en del janus, de synes jeg er utrolig deilige som jobbebukser osv. Men liker nøstebarnulla helt inn til kroppen best.
BareMas Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Janusull har vi brukt en del, og merinoulla til nameit, og joha
Eva_81 Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Jeg liker best Devold! Både til barn og voksne...
Mamma4livet Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Joha har ull med bomull innerst. Dette gjør at ulla ikke klør og er dermed perfekt for gutten min som har atopisk eksem. Jeg er forøvrig selv også følsom for ull rett på kroppen.
LilleVilje Skrevet 27. august 2012 #11 Skrevet 27. august 2012 Her kommer et svar fra en "ulloman:" Det kommer helt an på hva du er ute etter. Ull som kan vaskes på 40 grader, som Janus, Devold og lignende (bare sjekk merkelappen), er kjemisk behandlet for å tåle slik vask. Ulla fra Nøstebarn, Bånsull og slike steder er helt fri for alle kjemiske tilsetningsstoffer, men må vaskes på 30 grader ullvask eller for hånd (de anbefaler for hånd, men har du en god maskin kan ullvaskeprogrammet godt brukes - det gjør jeg). Så først ville jeg funnet ut hva som var viktigst for meg, at det skulle være enkelt å vaske og vedlikeholde, eller om det skulle være fritt for alle kjemiske tilsetninger. Merinoull er den beste ulla for babyer, den skal være kløfri og er veldig myk og god. Den finner du i både 40-graders vaskeull og i håndvaskeull. Unngå mohair og angoraprodukter, disse loer veldig mye, og er plagsomme for små babyer som får det i munnen (de tar jo alt i munnen...). For litt større barn som er ferdige med å prøvesmake alt, kan alpakkaull være et alternativ dersom de klør en del - denne er enda mykere og varmere enn merinoulla. Men den er mye dyrere enn vanlig merinoull. Lykke til i ulljakten
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 Janus bodyer til babyen, Safa ullstrømpebukse. Pierre Robert topper til litt større barn og Safa ullstrømpebukser er gjengangern her. Liker bedre strømpiser enn longs, blir så pes å kjøpe inn mange tynne ullsokker i tillegg til tykkere å ha over..
3 er nok! Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 Bruker janus, claire DK, Pierre Robert og har noe Sara. Er egentlig fornøyd led alt, jeg. Jeg liker ikke nøstebarn, men tror jeg er den eneste i verden som ikke liker det...
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. august 2012 #14 Skrevet 27. august 2012 (endret) Janus bodyer til babyen, Safa ullstrømpebukse. Pierre Robert topper til litt større barn og Safa ullstrømpebukser er gjengangern her. Liker bedre strømpiser enn longs, blir så pes å kjøpe inn mange tynne ullsokker i tillegg til tykkere å ha over.. Fleste barnehager vil ha longs og sokker, siden de da lett kan skifte våte sokker, uten å måtte kle av alt. Endret 27. august 2012 av Nordhagenjentene :)
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. august 2012 #15 Skrevet 27. august 2012 Til baby har jeg handlet Janus og Lilli&Leopold, mens storesøster bruker mest Pierre Robert. Litt usikker på når vi begynte med vinterpose sist, storesøster er født i juni (for 4 år siden, så husker ikke), og lillesøster blir født i desember, så her er det rett i vinterpose ;P Men man kan vel begynne ved 5 grader, og heller ha mindre klær på ungen?
Mor di! Skrevet 27. august 2012 #16 Skrevet 27. august 2012 Bedagelige meg har gått fra å være nøstebarn-fan til janusfan - ene og alene fordi en kan vaske på 40 grader. Dette gjelder hovedsaklig trøyer da det skiftes et par om fagen, men ullfleece og ullribb og andre ullprodukter handler jeg hos NB. Har også noen tykke stillongser som er helt suverene derifra. Ull er gull!:-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #17 Skrevet 27. august 2012 Må bare spørre dere som kan; er det noe galt med Pierre Robert?
Fuglemamma <3 Skrevet 27. august 2012 #18 Skrevet 27. august 2012 Nøstebarn!! Ingen over, ingen ved siden!
kamik Skrevet 27. august 2012 #19 Skrevet 27. august 2012 Janus og Pierre Robert har vi brukt mye, og vært fornøyde med. Men i fjor fant sønnen min ut at trøyene klør, så da kjøpte vi Devold active kids, som har to lag. Innerst noe syntetisk superundertøy-stoff, og ull ytterst. Helt supert! Men litt dyrere. Men stillongsene klør visst ikke, i følge jr, så de kjøper vi fra janus eller PR.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2012 #20 Skrevet 27. august 2012 [quote name=Nordhagenjentene ' timestamp='1346093834' post='144496098] Janus bodyer til babyen, Safa ullstrømpebukse. Pierre Robert topper til litt større barn og Safa ullstrømpebukser er gjengangern her. Liker bedre strømpiser enn longs, blir så pes å kjøpe inn mange tynne ullsokker i tillegg til tykkere å ha over.. Fleste barnehager vil ha longs og sokker, siden de da lett kan skifte våte sokker, uten å måtte kle av alt. Hvis det er et problem for dem å skifte strømpis istedet for sokker, ja da har de virkelig ikke store problemer Har selv jobbet i bhg, og det kunne ikke falle meg inn å klage på noe sånt noe! Strømpis er også veldig praktisk for å slippe den kalde glippen mellom sokk og longs, og mye penere under skjørt og kjoler.
kamik Skrevet 27. august 2012 #21 Skrevet 27. august 2012 Her kommer et svar fra en "ulloman:" Det kommer helt an på hva du er ute etter. Ull som kan vaskes på 40 grader, som Janus, Devold og lignende (bare sjekk merkelappen), er kjemisk behandlet for å tåle slik vask. Ulla fra Nøstebarn, Bånsull og slike steder er helt fri for alle kjemiske tilsetningsstoffer, men må vaskes på 30 grader ullvask eller for hånd (de anbefaler for hånd, men har du en god maskin kan ullvaskeprogrammet godt brukes - det gjør jeg). Så først ville jeg funnet ut hva som var viktigst for meg, at det skulle være enkelt å vaske og vedlikeholde, eller om det skulle være fritt for alle kjemiske tilsetninger. Merinoull er den beste ulla for babyer, den skal være kløfri og er veldig myk og god. Den finner du i både 40-graders vaskeull og i håndvaskeull. Unngå mohair og angoraprodukter, disse loer veldig mye, og er plagsomme for små babyer som får det i munnen (de tar jo alt i munnen...). For litt større barn som er ferdige med å prøvesmake alt, kan alpakkaull være et alternativ dersom de klør en del - denne er enda mykere og varmere enn merinoulla. Men den er mye dyrere enn vanlig merinoull. Lykke til i ulljakten Hvor får man kjøpt alpakkaull? Supert tips, fikk lyst til å teste det da min sønn synes ulltrøyene fra f.eks. Janus og PR klør...
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. august 2012 #22 Skrevet 27. august 2012 [quote name=Nordhagenjentene ' timestamp='1346093834' post='144496098] Janus bodyer til babyen, Safa ullstrømpebukse. Pierre Robert topper til litt større barn og Safa ullstrømpebukser er gjengangern her. Liker bedre strømpiser enn longs, blir så pes å kjøpe inn mange tynne ullsokker i tillegg til tykkere å ha over.. Fleste barnehager vil ha longs og sokker, siden de da lett kan skifte våte sokker, uten å måtte kle av alt. Hvis det er et problem for dem å skifte strømpis istedet for sokker, ja da har de virkelig ikke store problemer Har selv jobbet i bhg, og det kunne ikke falle meg inn å klage på noe sånt noe! Strømpis er også veldig praktisk for å slippe den kalde glippen mellom sokk og longs, og mye penere under skjørt og kjoler. Jepp, mye finere under kjoler - men da er det heller ingen bukse å fjerne for å ta bort det våte Er sikkert som at mange barnehager vi har vanlige bleier fremfor up&go, fordi det kan bli mange å skifte på, og dermed mye jobb. Jeg bestemmer ikke at det er sånn, sier bare at mange barnehager ønsker sokker og longs fremfor strømpebukser for letthet.
Nordhagenjentene :) Skrevet 27. august 2012 #23 Skrevet 27. august 2012 Må bare spørre dere som kan; er det noe galt med Pierre Robert? Ikke hos oss, vi er veldig glad i det. Holder seg supert i vask - ullvask i maskin.
LilleVilje Skrevet 27. august 2012 #24 Skrevet 27. august 2012 Her kommer et svar fra en "ulloman:" Det kommer helt an på hva du er ute etter. Ull som kan vaskes på 40 grader, som Janus, Devold og lignende (bare sjekk merkelappen), er kjemisk behandlet for å tåle slik vask. Ulla fra Nøstebarn, Bånsull og slike steder er helt fri for alle kjemiske tilsetningsstoffer, men må vaskes på 30 grader ullvask eller for hånd (de anbefaler for hånd, men har du en god maskin kan ullvaskeprogrammet godt brukes - det gjør jeg). Så først ville jeg funnet ut hva som var viktigst for meg, at det skulle være enkelt å vaske og vedlikeholde, eller om det skulle være fritt for alle kjemiske tilsetninger. Merinoull er den beste ulla for babyer, den skal være kløfri og er veldig myk og god. Den finner du i både 40-graders vaskeull og i håndvaskeull. Unngå mohair og angoraprodukter, disse loer veldig mye, og er plagsomme for små babyer som får det i munnen (de tar jo alt i munnen...). For litt større barn som er ferdige med å prøvesmake alt, kan alpakkaull være et alternativ dersom de klør en del - denne er enda mykere og varmere enn merinoulla. Men den er mye dyrere enn vanlig merinoull. Lykke til i ulljakten Hvor får man kjøpt alpakkaull? Supert tips, fikk lyst til å teste det da min sønn synes ulltrøyene fra f.eks. Janus og PR klør... Alpakkaull er ikke så vanlig, og kan være vanskelig å få tak i. Jeg strikker selv, det finnes masse deilig garn i denne kvaliteten, men hvis du ikke strikker... Hmm, jeg tror jeg ville begynt på nærmeste strikkebutikk/Husfliden. Strikkebutikker har alltid modeller som de selger, og da kan du jo kjøpe et lite plagg og teste om det fungerer og ikke klør. De vet kanskje også om andre steder å få kjøpt. Ellers ville jeg rett og slett gjort noen grundige nettsøk etter alpakka
kamik Skrevet 27. august 2012 #25 Skrevet 27. august 2012 Her kommer et svar fra en "ulloman:" Det kommer helt an på hva du er ute etter. Ull som kan vaskes på 40 grader, som Janus, Devold og lignende (bare sjekk merkelappen), er kjemisk behandlet for å tåle slik vask. Ulla fra Nøstebarn, Bånsull og slike steder er helt fri for alle kjemiske tilsetningsstoffer, men må vaskes på 30 grader ullvask eller for hånd (de anbefaler for hånd, men har du en god maskin kan ullvaskeprogrammet godt brukes - det gjør jeg). Så først ville jeg funnet ut hva som var viktigst for meg, at det skulle være enkelt å vaske og vedlikeholde, eller om det skulle være fritt for alle kjemiske tilsetninger. Merinoull er den beste ulla for babyer, den skal være kløfri og er veldig myk og god. Den finner du i både 40-graders vaskeull og i håndvaskeull. Unngå mohair og angoraprodukter, disse loer veldig mye, og er plagsomme for små babyer som får det i munnen (de tar jo alt i munnen...). For litt større barn som er ferdige med å prøvesmake alt, kan alpakkaull være et alternativ dersom de klør en del - denne er enda mykere og varmere enn merinoulla. Men den er mye dyrere enn vanlig merinoull. Lykke til i ulljakten Hvor får man kjøpt alpakkaull? Supert tips, fikk lyst til å teste det da min sønn synes ulltrøyene fra f.eks. Janus og PR klør... Alpakkaull er ikke så vanlig, og kan være vanskelig å få tak i. Jeg strikker selv, det finnes masse deilig garn i denne kvaliteten, men hvis du ikke strikker... Hmm, jeg tror jeg ville begynt på nærmeste strikkebutikk/Husfliden. Strikkebutikker har alltid modeller som de selger, og da kan du jo kjøpe et lite plagg og teste om det fungerer og ikke klør. De vet kanskje også om andre steder å få kjøpt. Ellers ville jeg rett og slett gjort noen grundige nettsøk etter alpakka Har prøvd å google litt, og funnet noen nettbutikker. Men har bare funnet gensere ol, klær for lag 2. Altså ikke ullundertøy som er det jeg jakter på. Men gir ikke opp:-) Strikker forresten gjerne, men det blir jo også tykkere plagg. Kanskje alpakka ikke egner seg for undertøy.. Men da får jeg gå for devold active i år også. Blir ikke feil det, bare litt kjedelig. Hehe.. Takk for svar og tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå