Gå til innhold

18+2 og kjenner enda ikke liv som tredjegangs (iløpet av 4 år).

Anbefalte innlegg

Hei.

Merker jeg begynner å uroe meg litt at jeg enda ikke kjenner noen tydelige spark fra babyen.

Med første kjente jeg liv når jeg var 18 uker, men andre når jeg var 15/16 uker.

Muligens at jeg har kjent et dult, men det kan gå flere dager mellom at jeg er så heldig å kjenne et spark. Hvis det er det jeg kjenner.

Kan det være at morkaken ligger foran? Er det i så fall vanlig at man ikke kjenner noe i det hele tatt før man er ganske langt på vei?

Har angelsound så hører på hjertelyden et par ganger i uka, og den er sterk og klar:) Så det er jo noen inni der. Var sist på ul da jeg var 12 uker, og alt var i orden. Magen vokser også.

Tenker litt på det om babyen kan være syk, eller vokser for sakte, at det er derfor jeg ikke kjenner noe. Huff, ikke mening å høres så dramatisk ut, vet jo også at det er vanlig å kjenne liv sent, at noen ikke kjenner før etter uke 20. Men så var det jo det at jeg de to andre gangene har kjent liv relativt tidlig.

Blir glad for alle innspill:)

Fortsetter under...

Jeg er fjerdegangsgravid, og kjente ingenting før fullgåtte 21 uker denne gangen!

Har morkaken på fremre vegg, og det spiller så klart inn. Men denne ungen har uansett et helt annet sparkemønster enn søsknene sine, og har også ligget en del med ryggen ut og sparket innover!

Du har ingenting å bekymre deg for enda:)

Samme som henne over her. Er 5 gangs (6) og kjente ikke ordentlig liv før uke 21 og utover, da hadde morkaka flyttet seg litt. Alle de andre gangene har jeg kjent liv ganske tidlig. Trenger ikke å bekymre deg:)

Jeg har morkaken fremme og fikk vite at det er derfor jeg kjenner mindre til det lille livet i min mage. Er nå 20+3 og håper det kommer seg etterhvert som ukene går, da vi mistet sist er jeg ekstra nervøs nå. Og da hjelper det ikke at morkaken ligge å demper for sparkene....!

Takk det var litt betryggende å høre. Skal ikke på ordinær ul før neste torsdag, da vil jeg være 20+0. Er litt spent på hva vi får se. Blir veldig overasket dersom ikke morkaka er foran siden jeg ikke kjenner noe.. Krysser fingrene for en frisk og fin baby:)

Annonse

Kjenner fortsatt ingenting, 19 uker. Fikk en kjapp ul idag, og der så vi en sprellende baby og størrelse etter skjema. Morkaka lå foran og under, så sikkert derfor jeg ikke kjenner noe. Litt lettet over at alt virket ok, så da kan jeg senke skuldrene til den ordinære ul neste torsdag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...