Gå til innhold

Andre med erfaring ved igangsettelse med ballongkateter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg kommet hjem igjen, går med dette ballongkateret, ikke vondt eller noe nedpress, kun irriterende når ein skal tisse:-P håper det detter ut selv at riene begynner, men kommer vel til å gå med det til imorgen.

Fortsetter under...

Skrevet

Ble satt igang med ballongkateter men nr 1. Fikk det satt inn om kvelden og ble på sykehuset. Hadde ganske kraftige "maserier" hele natten. På morgenen datt det ut sammen med vannet som gikk. De avventet noen timer for å se om riene da begynte, men det gjorde de ikke. 12:30 fikk jeg da satt inn pille og en halvtime senere var riene igang... Sterke og tette fra starten av, men åpningsfasen gikk tregt. Sammenlignet med nr. 2 som ikke ble satt igang syntes jeg riene var tettere og mer intense med nr. 1. Men de var ikke så effektive ble jeg fortalt. Fikk drypp en gang i løpet av kvelden for å få framgang. Jenta var ute like etter kl. 24.

Skrevet

Kan ti si tid:( ble satt igang sist også, men det var med piller 1 uke fl

Lr. Nå er det med ballongkateter 3 uker før og er jo ikke litt moden.. Når fødselen starter selv så er riene bedre synes jeg også, mye mer intenst ved igangsetting:( men da får keg bare belage meg på en natt hjemme, å pillekur imorgen trur jeg:)

Skrevet

Jeg fikk kateter søndag, den falt ut kl 21.00. Jeg fikk bare litt murringer.. Mandag ble jeg lagt inn, fikk ei pille..etter 4 timer fikk jeg ei til. De ville ikke gi meg noe mer før natta, da kunne jeg heller få sove. Tirsdag 05.00 gikk vannet, og riene begynte med en gang. 1-3 min mellom, og de varte 50 sek ca. Lang og treg fødsel, og ganske tøff. Jenta var ute onsdag 05.30!! Prøv å gå litt rundt, så den blir litt dratt i, da faller den fortere ut. Når den faller ut er det mist 2 cm åpning:-D Lykke til, det blir stort!!

Skrevet

Off jeg vet va lange fødsler er selv, nr1 65 timer med rier!! Nr2 ble igansatt en mandag kl.08 fikk han tirsdag kl.11, ikke smerter hele dagen da, kun fra mandags kveld! Takk for det, nå skal jeg gå å gå her:))

Skrevet

Ballongkateteret mitt datt ut etter fem timer, det var fem uker før termin og jeg var ikke mer moden enn at livmorhalsen var litt myk. Kjente en del ubehag mens ballongkateteret var i. Tre timer senere skulle jeg få en modningstablett, da viste det seg at jeg hadde tre cm åpning og de kunne ta vannet. Hadde smårier med en gang, men de skikkelige begynte ikke før vel en time etter, og halvannen time etter det var han ute :) Ble igangsatt med piller første gang, og merket egentlig ikke noen forskjell på fødslene annet enn at jeg hadde bedre kontroll selv siste gang :)

To andre som hadde fått innsatt ballongkateter et døgn før meg på observasjonsposten, tok det ut etter 24 timer og fikk flere modningstabletter, jeg fødte før begge, så dette er jo veldig individuelt...

Håper du får en fin og god fødselsopplevelse og at du ikke må vente i sju lange og sju brede før fødselen er skikkelig i gang :) Masse lykke til :)

Annonse

Skrevet

Heldige deg:) ballongkateret datt ut nå kl.06, skal på føden kl.09. Fra kl.13-23 igår hadde jeg rier, intense, kom med 6 min mellomrom og varte over minuttet. Men så stoppet dem opp, har såvet kjempe godt inatt :) håper jeg får det slik som deg at de kan ta vannet idag istedet for piller;)

Skrevet

Jeg fikk ballongkateter på termindatoen. Det falt ut etter noen timer. Dro inn på sykehuset morgenen etter og fikk en pille. Lå de første timene og slappet av før jeg begynte å gå trapper. Svake eier startet opp og da neste pille skulle settes utsatte vi det for å se hva som skjedde. De forsøkte å ta vannet, men klarte ikke. Jeg ble flyttet inn på fødestue og de tok vannet. Denne gangen klarte de det. :) Jeg sto oppreist i hele åpningsfasen på 2,25 timer. Presset i 45 min og så var lillegutt født :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...