Bustetroll Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 Ja, det er koselig å gå gravid. Det er fantastisk å høre de første hjerteslagene, og det å se babyen sin på ultralyd, er noe man aldri vil glemme. Se magen vokse, og kjenne det daglige liv. Det er unikt. MEN... At det er 9 mnd med kos og glede, er vel litt å ta i.. Og de som kan være 100% ærlige er nok enige med meg. Først, skal vi gjennom 2 uker med uutholdelig venting, før vi kan ta testen og få vite om strek nr 2 endelig er på plass. Der det ikke var fullt så planlangt, er det noen dager med nervøsitet og bekymringer på sitt høyeste, da mensen aldri dukker opp. Da det endelig er bekreftet, og gleden er tatt innover oss, da starter det for alvor. Menssmerter fra helvete. Alt som kommer inn, går ut igjen samme vei. Så trøtte at vi kunne sovet hele dagen. En tur til postkassa er som å bestige et fjell. Så har det gått 12 uker, den største faren er over, og vi gleder oss til 2. Trimester, alle sier er den behagelige tiden. Kan ikke si meg helt enig.. Blæra har blitt på str med en drue, og tisseturene er gjerne 10 ganger i timen, natt som dag. Vi har så mye luft i magen at det kan gjøre vondt til tider, samtidige som vi er forstoppet, og må sitte å trykke som allerede fødende kvinner når vi går på do. Det kommer kviser, åreknuter, hemoroider, ekstra hårvekst, røyting, pigmentflekker og you name it. Humøret svinger, det blir høylydt gråting, krangling med partner og venner. Vi legger ufrivillig på oss. Og inntil magen er kjempestor, ser kroppen bare feilproposjonert ut, og selvtilliten synker til bunns. Smerter i korsrygg, bekken og bein følger også med. Vi elsker å kjenne lille nurket bevege seg, men hvorfor alltid turning når vi helst skal sove? Ungen dytter alt av systemer oppunder halsen på oss, så sure oppstøt og gulping blir fast rutine. Nå har ikke jeg kommet lengre enn uke 29, så orker ikke engang begynne tenke på fødsel, overtidsventing, +++++. Vi ser magen bevege seg, nurket er livlig, men vi vet at vi må vente og vente på å få babyen vår i armene. UTOLMODIG!!!
katha90 Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 akkurat som jeg skulle skrevet det selv.. hehe
5 søte små blir til 6 Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 hehehehe skal jeg ta de siste ukene jeg da fra 27-39? hehehe. det er det rene helvete med bekkenproblemer, kjennes ut som høna sprenges av hodet til babyen. nesten alle sparkene og romstreringen irriterer nå jævli om nettene. tiispause hvert 10 minutt hvis du klarer å holde ut så mye. magen er i veien , du kræsjer med alt. du lengter sykt etter å få ligge på magen. og irriterer seg grønn over at fødselen kan starte og stoppe flere ganger (flergangs). ja idag er jeg meget drittlei. faktisk mer hormonell idag enn i hele svangerskapet tilsammen. gubben har rømt husa og bikkja fotfølger meg. AMEN
Bustetroll Skrevet 27. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2012 [quote name=4barn+en til ' timestamp='1346069162' post='144495069] hehehehe skal jeg ta de siste ukene jeg da fra 27-39? hehehe. det er det rene helvete med bekkenproblemer, kjennes ut som høna sprenges av hodet til babyen. nesten alle sparkene og romstreringen irriterer nå jævli om nettene. tiispause hvert 10 minutt hvis du klarer å holde ut så mye. magen er i veien , du kræsjer med alt. du lengter sykt etter å få ligge på magen. og irriterer seg grønn over at fødselen kan starte og stoppe flere ganger (flergangs). ja idag er jeg meget drittlei. faktisk mer hormonell idag enn i hele svangerskapet tilsammen. gubben har rømt husa og bikkja fotfølger meg. AMEN Haha. åh som jeg gleder meg !
VinterSol+2 Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Det er en grunn til at dette er aller siste gangen, altså. Leeeeiiii nååå!
Lisse_01 Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Er i uke 36 og har hatt et fantastisk svangerskap. Ingen plager at all. Klarer forsatt å ta på meg sko, og passer klærne jeg alltid har passet. Noe er for lite da seff. Men jeg er psykisk LEI. Skal bli godt å få han i armene <3
YumYum2 Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Fantastisk skrevet! Haha. Tenk at, allikevel er alt verdt det Og vi gjør det ofte flere ganger. Sist begynte jeg fort å savne magen og sparkene på innsiden, nå har jeg litt delte meninger om akkurat det..
Bustetroll Skrevet 27. august 2012 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2012 Er i uke 36 og har hatt et fantastisk svangerskap. Ingen plager at all. Klarer forsatt å ta på meg sko, og passer klærne jeg alltid har passet. Noe er for lite da seff. Men jeg er psykisk LEI. Skal bli godt å få han i armene <3 Heldig da.. Jeg har heldigvis sluppet unna ille kvalme. Men ekstremt trøtt og utslitt, og vondt i hele kroppen..
Bustetroll Skrevet 27. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 27. august 2012 Fantastisk skrevet! Haha. Tenk at, allikevel er alt verdt det Og vi gjør det ofte flere ganger. Sist begynte jeg fort å savne magen og sparkene på innsiden, nå har jeg litt delte meninger om akkurat det.. hehe ja. Når jeg får han i armene mine, gutte jeg sikkert gått gravid et helt liv, bare for han!
sjeroks Skrevet 27. august 2012 #10 Skrevet 27. august 2012 HAHAHAHAHA, jeg er førstegang å bare 15+4 i dag, men har hatt hyperemesis siden uke 5-6 så har stortsett vært sengeliggende hele veien. GøRRKJEDELIG. Har endelig begynt å kjenne ørlite liv, det hjelper litt på humøret. Men skal det fortsette sånn her så tror jeg det blir med dette svangerskapet;P Men må flire av meg selv da. for hadde sett for meg at selve svangerskapet skulle bli problemfritt etter 6 år med prøving og 3 ivf forsøk. HAHA, menmen, blir n ok veldig verdt det;)
Bustetroll Skrevet 27. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2012 HAHAHAHAHA, jeg er førstegang å bare 15+4 i dag, men har hatt hyperemesis siden uke 5-6 så har stortsett vært sengeliggende hele veien. GøRRKJEDELIG. Har endelig begynt å kjenne ørlite liv, det hjelper litt på humøret. Men skal det fortsette sånn her så tror jeg det blir med dette svangerskapet;P Men må flire av meg selv da. for hadde sett for meg at selve svangerskapet skulle bli problemfritt etter 6 år med prøving og 3 ivf forsøk. HAHA, menmen, blir n ok veldig verdt det;) Verdt det blir det nok ja! Jeg syntes jeg har enkelt svangerskap i forhold tilmange andre.. men samtidig syntes jeg synd på meg selv=P
Førstegangsmini Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 Det her var det beste innlegget på lenge. Jeg kommer aldri til å snakke om hvor fantastisk d er å gå gravid, d er rett og slett pyton, men å få d vesle barnet gleder jg mg vanvittig til.
nr.4 på vei Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 ååå ja... så enig... kan ikke fatte at jeg lot meg overtale... selv om jeg nå er veldig glad for det. men etter 8 mnd med kvalme og hodepine er jeg veldig klar for å få henne ut. Og når jeg atpåtil får ei jente etter tre gutter så kan jeg jo bare si at det er verdt det... men GUD det skal blir godt å få igjen kropp og form ))
Bustetroll Skrevet 27. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2012 ååå ja... så enig... kan ikke fatte at jeg lot meg overtale... selv om jeg nå er veldig glad for det. men etter 8 mnd med kvalme og hodepine er jeg veldig klar for å få henne ut. Og når jeg atpåtil får ei jente etter tre gutter så kan jeg jo bare si at det er verdt det... men GUD det skal blir godt å få igjen kropp og form )) kos med ei lita tulle da ja
November-spire-79 Skrevet 28. august 2012 #15 Skrevet 28. august 2012 Hehe ja bortsett fra trettheten så kjenner jeg meg igjen her ja Glemmer ikke den hysteriske, nærmest skrekkblandede latteren jeg hadde da jeg fikk 2 streker på gravidtesten da 29 uker nå men det har jammen vært tøft
Bustetroll Skrevet 28. august 2012 Forfatter #16 Skrevet 28. august 2012 Hehe ja bortsett fra trettheten så kjenner jeg meg igjen her ja Glemmer ikke den hysteriske, nærmest skrekkblandede latteren jeg hadde da jeg fikk 2 streker på gravidtesten da 29 uker nå men det har jammen vært tøft tøft er det ja, men verdt det, er det og !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå