Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hadde et skikkelig tungt løft på lørdag, og søndag kveld kom det ganske mye friskt blod. Er 13+6.

Kan det være sammenheng? Hva er årsaken i tilfelle? Jeg har følt meg i veldig fin form, og derfor ikke tatt så mye hensyn til å ikke løfte. Det er upraktisk å ikke kunne løfte sønnen min på 20 kg, og stadig er det ting som må flyttes på...

Men bør jeg unngå det? Og hvor mye må man egentlig blø før det er "farlig"?

Fortsetter under...

all blødning i et svangerskap bør jo sjekkes opp! så har villa ringt legen. jeg blødde frisk ca 9 uker. og det kom fra livmora. så da fikk jeg besjed om å ta det med ro, å at det kom til å tømme seg. jeg syns blødninger er skummelt og tar skrekken med en gang. men vi er alle forkjelige. så lenge det ikke er smerter så kan det jo vare ufarlig. men du har rett på en ultralyd å se hva som forårsaker blødningen.

årsak kan jo bare morkakas plassering, å at du da ikke skal løfte tungt. men det får du bare sjekket ved ul.

Blødning er helt forferdelig å oppleve, tror med en gang at det er abort. Selv om vi så et sprell levende foster på ultralyd for 2 uker siden. En liten aktiv krabat. Morkaken lå langt oppe, så den er i alle fall ikke nederst.

Har hatt to aborter tidligere, og er nok derfor ekstra engstelig. Blir veldig lite søvn når man blør gitt... Fastlegen er håpløst gammeldags, og jeg føler meg som en masekråke når jeg ringer. Får alltid beskjed om å se det an. Sukk. Men - nå skal gynekologen ringe meg i ettermiddag, så kan vi diskutere hva som er lurt å gjøre. Og ingen tunge løft heretter!!!

Ta deg en tur til legen du!

Somregel er det ikke noe tegn på abort når du er kommet såpass langt og det er friskt blod. Jeg mistet i uke 14, men da var det vinrødt blod og mye menssmerter i rygg og mage. Går sikkert helt fint med deg, men all blødning i sv.skap bør kontrolleres. Lykke til.

Annonse

Vet ikke om det kan ha noe sammenheng med løftet, for sånn kan jeg ingenting om, men kan iallefall fortelle at jeg hadde blødninger i uke 14, ganske mye rødt blod. Men det stoppet opp ganske fort også. Fikk ikke annet enn en prat hos legen, så jeg kjøpte en privat ultralyd for å være sikker på at alt var fint, og det var det iallefall da. Gynekolog mente det kunne være et sprengt blodkar eller noe. Kanskje det kan komme av tunge løft? Ble iallefall skremt da det skjedde. Har du vært hos legen med det?

Har det en sammenheng med fargen på blodet?

Jeg har selv hatt en SA og som katta76 skriver hadde jeg og ordentlig vinrødt blod som etterhvert utviklet seg til intense smerter. For da kan man vel også kanskje roe seg ned om det er helt frisk blod. Uansett er det jo positivt om det ikke er smertefullt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...