Gå til innhold

Noen som har Emmaljunga City Cross?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er generelt kjempe fornøyd,så jeg skriver kun inn det jeg har å "klage" på.

Vanskelig å få ned det barnet hvile føttene på når han/hun ligger (hvis det var forstålig?)

Samboer på over 1.90 skulle ønske håndtaket kunne blit enda bittelitt lengre

Mangler håndbrems.

Har ikke hatt den, men kjenner godt ril den.

-den burde hatt lufthjul

-den burde vært litt høyere

-den burde hatt lenger liggelengde, 90cm er en smule kort.

-tungvindt å legge ned ryggen.

-tungvint å regulere fotbrettet

Men det er en god vogn, lett og god å trille.

Hadde en brukt Teutonia Mistral til nr. 1 og kjøpte denne ny til nr.2 fordi jeg hadde hørt så mye bra. Var imidlertid alt i alt mer fornøyd med Mistralen. På Emmaljunga savnet jeg først og fremst lufthjul og at man ikke kan snu håndtaket fram og tilbake og endre kjøreretning for barnet enkelt og greit (kan jo det, men er litt mer tungvint å snu hele sportsdelen). Litt tungvint å administrere/regulere den. Trodde det var mest i starten at alt var "tregt", men det er det fortsatt 2 år etterpå. Litt kort liggelengde. Min 2- åring får nesten ikke plass å sove i en lenger... Hadde ikke det problemet med Mistralen selv om begge barna har vært nokså lik i størrelsen.

Så egentlig deler jeg ikke begeistringen med denne vogna. Grei vogn ja, men ikke så mye mer.

Jeg står mellom Teutonia Prestige og Emmaljunga city cross. Jeg liker det enkle og nette designet til TP best, lufthjulene, at man kan vippe over håndtaket og at den er litt høyere uten at man føler vogna er på stylter. Det jeg liker godt med CC er kalesjen som kan dras fremover, og at sittedelen virker myk og god. Hjulene er vel det jeg er mest skeptisk til og faktisk høydejusteringen av styret, den ene er litt kav og den andre litt høy for meg. Syns den og er litt stiv i starten og har sett på andres godt brukte vogner at den blir litt slarkete, men mulig det kan strammes. Men aller mest altså de brede hjulene som gjør at det føles tyngre å trille enn om det hadde vært smalere hjul.

Annonse

Ikke sikkert man tenker over det med hjulene når man ikke har prøvd så mye annet, jeg har hatt mange vogner og er vel det man kan kalle litt vanskelig og kravstor når det kommer til vogn :-P egentlig finnes ikke den perfekte vognen for meg :-P

Jeg har aldri hatt noe problem med at vognene blir for små jeg, ikke sover de så mye lenger i vogn enn 2 år og når mine barn er 2 år har de to eldste iallefall ikke vært 90cm enda. Har med min snar 4 åring når vi prøver vogner nå og hun kan faktisk ligge i alle vi har prøvd, men hun er fortsatt ikke så stor da.

Jeg er generelt veldig fornøyd med City Cross, spesielt bagvognen. Den er veldig lett å trille og svinge, og jogge med ;-) Sportsvogndelen er litt tyngre, men også grei nok. Synes hjulene er supre på vinterføre så har ikke noe å utsette på det egentlig. Kalesjen kan dras langt frem og den har stor kurv under slik at jeg får plass til 2 store handleposer der. :-)

MEN nå har jeg brukt vogna VELDIG mye. Har nok gått 2 timers tur 4-5 dager i uka i 1,5 år omtrent. Og det tålte ikke vogna helt virket det som. Hjulene har blitt veldig slitt, all mønster er slitt vekk, vogna har sunket veldig sammen, så må ha styret mye høyere opp enn da vi fikk vogna. Og mekanismen for å snu sportsdelen rundt har blitt ødelagt, henger fast så kan ikke snus lenger.

Siden det er 2 års garanti dro vi til babyshop og fikk nye hjul, ny mekanisme og de prøvde å stramme opp fjerningen. (fikk ikke helt til det da;-/) Så nå er den nesten som ny igjen:-)

Ellers er sittedelen litt glatt og ikke dyp nok i setet slik at ungen sklir litt nedover når han sitter, litt irriterende.

Har ikke hatt noen andre vogner så har ikke noe å sammenlikne med, men kommer nok til å kjøpe en enda litt mindre, lettere sportsvogn når vi får ny baby. Gøy med variasjon, og praktisk med en vogn som tar litt mindre plass i bilen.

Men er fornøyd med City Cross altså, tross svakheter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...