Gå til innhold

9 mnd og veldig vanskelig og få til og sove på kvelden!!

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 9 mnd som nå har blitt VELDIG vanskelig og legge! Har aldri vært noe problem før og har kunnet legge han i sengen, si natta og gå ut og han har sovnet.

Nå kjenner jeg at han har begynt og teste grensene litt. nå legger vi han i senga, sier natta og går ut og det tar som regel ikke 1 min. en gang før han reiser seg opp i senga og har fast bestemt seg på at han vil IKKE sove, selvom han er trøtt! han begynner med sutring og så går det over til rama skrik, hvor han gråter så høyt og mye at han nester mister pusten og blir kjempe tett!!

Det jeg syns er rart er at dette skjer bare når han sover hos meg. Når han sover borte eller hos pappan sin, så skjer det ikke..!

Jeg har prøvd alt og jeg har gjort de samme rutinene og måtene far gjør det på og kan ikke akkuratt si at jeg "duller" for mye med han heller. Når dette foregår i mange timer og jeg merker at han gråter så fælt at han ikke klarer og roe seg, går jeg inn til han og prøver og roe han. Til slutt sovner han fordi han er så sliten av all gråtinga, og gjerne sovner han feil vei i senga og helst når han er på vei opp for og stå. Far begynner nå så smått og legge dette over på meg og si at dette er min feil. Er dette min feil ? "duller" jeg for mye ?

Hva skal jeg gjøre ? hva gjør jeg feil ? og hvorfor skjer dette bare hos meg ?

hilsen oppgitt og en smule fortvila småbarnsmor...

Fortsetter under...

Hvordan sover han på dagtid da?

Jeg har to barn, og hver gang det har begynt å bli vanskelig med legging har det betydd at vi må kutte ned på dagsovinga.

Gutten min gikk over til 1 dagdupp da han var 9,5 mnd fordi han da hadde vært vanskelig å legge et par ukers tid. Etter et par dager med ny dagrutine forsvant alle leggeproblemer som dugg for solen.

Jeg har to barn, og hver gang det har begynt å bli vanskelig med legging har det betydd at vi må kutte ned på dagsovinga.

Gutten min gikk over til 1 dagdupp da han var 9,5 mnd fordi han da hadde vært vanskelig å legge et par ukers tid. Etter et par dager med ny dagrutine forsvant alle leggeproblemer som dugg for solen.

Han sover en gang før 12 ( han sover gjennom hele natten når han først har sovna og våkner i 7-8 tida) også sover han en gang til på dagen, før han legger seg mellom 7-8.Kan det hjelpe om jeg dropper en av de gangene hans sover? som foreksempel den første, og prøver og drøye den ut lengst mulig?

Vet bare at når han sover lite på dagen blir han veldig overtrøtt og da er det enda vanskeligere.. :S Men forstår fortsatt ikke hvorfor dette bare skjer hos meg!

Det er akkurat som å høre jenta mi. Hu har Kkurat begynt å reise seg i senga, og når vi skal legge henne ta det ikke lang tid før hu står å skriker ved sengekanten. Holder vel på en time før hu gir seg. Merker at hu tester hrensene veldig, men jeg har bestemt megfor å være bestemt og ikke gi meg, selv om det er vanskelig. Jeg går inn, nusser og sier natta og legger henne ned. Sikkert tjue ganger minst før hu gir seg. Og her er det det samme med både mor og far. Det gir seg vel etterhvert når de skjønner at vi bestemmer!

Her sover snuppa tre lurer på dagen, og vi har prøvd alt for å kutte ned på det, men hu er rett og slett så trøtt at hu bare må sove når hu sover. Så jeg lar det skure og gå, til nå har hun nedjustert lurene sine litt selv, fra fem tidligere til tre nå.

Håper det årner seg for dere, tror tålmodighet er en dyd! Lillemor her er også 9mnd.

Endret av SiljeOgLilleLisell♥
Det er akkurat som å høre jenta mi. Hu har Kkurat begynt å reise seg i senga, og når vi skal legge henne ta det ikke lang tid før hu står å skriker ved sengekanten. Holder vel på en time før hu gir seg. Merker at hu tester hrensene veldig, men jeg har bestemt megfor å være bestemt og ikke gi meg, selv om det er vanskelig. Jeg går inn, nusser og sier natta og legger henne ned. Sikkert tjue ganger minst før hu gir seg. Og her er det det samme med både mor og far. Det gir seg vel etterhvert når de skjønner at vi bestemmer! Her sover snuppa tre lurer på dagen, og vi har prøvd alt for å kutte ned på det, men hu er rett og slett så trøtt at hu bare må sove når hu sover. Så jeg lar det skure og gå, til nå har hun nedjustert lurene sine litt selv, fra fem tidligere til tre nå. Håper det årner seg for dere, tror tålmodighet er en dyd! Lillemor her er også 9mnd.

Godt og høre at det er flere som står i samme situasjon! I dag skal han sove hos pappan sin, så blir spennende og se om han fortsatt er like snill der som han pleier, eller om han skal teste grensene litt der også. ( noe han aldri pleier og gjøre ) :-p .

Får håpe det bare er en liten periode hvor de tester grensene våres. har nå også hørt at det blir ofte mer sutring når det er mor som legger, nettopp fordi at barnet er mest med mor og tryggest på mor, så da er det lettere og være litt umulius.. :)

Han sover en gang før 12 ( han sover gjennom hele natten når han først har sovna og våkner i 7-8 tida) også sover han en gang til på dagen, før han legger seg mellom 7-8.Kan det hjelpe om jeg dropper en av de gangene hans sover? som foreksempel den første, og prøver og drøye den ut lengst mulig?

Vet bare at når han sover lite på dagen blir han veldig overtrøtt og da er det enda vanskeligere.. :S Men forstår fortsatt ikke hvorfor dette bare skjer hos meg!

Jeg fikk beskjed av helsesøster at de små trenger to lurer på dagen til de er ca 15 mnd. Har selv erfart at når gutten vår har sovet lite på dagen så blir han overtrøtt og vanskelig å legge.

Annonse

Mener du seriøst at du går inn først etter mange timer? Eller er dette et tulleinnlegg?

Nei ikke etter mange timer da.. var kanskje litt overdriv... men hvis du bare skriver her for og hakke på meg og"ta meg" så kan du gå et annet sted :) eneste jeg spør om er råd.. og jeg er da ikke dum. skrev at jeg da går inn for og roe han... jeg har jo da gått inn et par hundre ganger og lagt han ned igjen...

Jeg skjønte hva du mente. skjønner jo at du ikke lar han ligge i mange timer, men at kampen kan vare i mange timer. Sånn er det her ihvertfall. At hun kan holde på i alt fra en halvtime til to timer å surre. Men jeg går jo inn til henne hele tiden å legger henne ned. Susser, duller og sier god natt og legger ned. Men så er hu nesten på beina før jeg har fått lagt henne ned igjen. Må nesten løpe ut av rommet! hehe. Det er litt av en teknikk hu har:P

Men nå de siste dagene har det blitt bedre. Jeg har lagt henne i vogna på dagtid og bruker senga kun til natta, og det virker som det har bedra seg litt!

Jeg skjønte hva du mente. skjønner jo at du ikke lar han ligge i mange timer, men at kampen kan vare i mange timer. Sånn er det her ihvertfall. At hun kan holde på i alt fra en halvtime til to timer å surre. Men jeg går jo inn til henne hele tiden å legger henne ned. Susser, duller og sier god natt og legger ned. Men så er hu nesten på beina før jeg har fått lagt henne ned igjen. Må nesten løpe ut av rommet! hehe. Det er litt av en teknikk hu har:P Men nå de siste dagene har det blitt bedre. Jeg har lagt henne i vogna på dagtid og bruker senga kun til natta, og det virker som det har bedra seg litt!

Akkuratt sånn er det her også! hehe:) Men har blitt litt bedre de siste dagene. Legger han også i vogna om dagen, hvis ikke det er drittvær og det høljer ned. Da pleier han og få sove inne.. Men er som du sier at det er litt lettere når de skjønner at senga er til og sove i og IKKE turne rundt i :P ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...