Gå til innhold

Siden Plantasjen er en komplett nedtur

Anbefalte innlegg

Gjest sug lut
Skrevet

... er det noen som vet hvor (i Oslo-området) de selger storkenebb nå? Jeg mener, det er en av de lengstblomstrende og mest villige plantene i verden, og med over tohundre typer, og møkka-Plantasjen har ingenting i det hele tatt.

De har gode belgiske vafler og kaffe, da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har de belgiske vafler på Plantasjen? Altså hvilken filial? Ang. storkenebb, kanskje Skajems, på Ris. De har bra utvalg, men ingen vafler.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Har du hørt med Ballerud Hagesenter i Bærum eller Plantebørsen i Lier?

Disse to stedene har hjulpet meg når jeg har lett etter spesifikke planter som ikke finnes på Plantasjen.

Gjest sug lut
Skrevet

Ja, men hvor er det Hageland om dagen? Synes de bytter kjedetilhørighet oftere enn godt er, disse hagesentrene.

Skajems kan jeg prøve, ja.

Og det er belgiske vafler på Plantasjen på Hellerudsletta (Skedsmo), og god kaffe også.

Gjest sug lut
Skrevet
Har du hørt med Ballerud Hagesenter i Bærum eller Plantebørsen i Lier? Disse to stedene har hjulpet meg når jeg har lett etter spesifikke planter som ikke finnes på Plantasjen.
Aha, må testes - kan kjøre innom til helga (google maps er min venn). Takker!
Skrevet

Skajems er Hageland, faktisk. Skedsmo blir for langt (men er notert, takk), vi har kvittet oss med bilen. Plantasjen Skullerud har vond kaffe og kjipe vafler, men levende fugler og gullfisk, og lekeplass.

Gjest sug lut
Skrevet

Skullerud var alltid bra da de var Oasen, jeg er bare skeptisk til Plantasifiseringa av hagesentre, det er ingen som har godt av å ha monopol. Jeg kan jo teste det likevel. Enig, gullfisk og fugler er en opptur uansett.

Gjest sug lut
Skrevet
Hageland på Lørenskog, ved Triaden.
Ok, notert. Jeg har mer tro på hva som helst annet enn Plantasjen. (Selv om de hadde mengder av fine coreopsis og annet høstgult er det tross alt jævla smalt om hele hagen til alle menneser skulle bli gul på sensommeren - jeg vil ha Rozanne og andre digre fine lilla storkenebber.)
Skrevet

Det er snålt å sitte og høre dere snakke om mitt gamle nabolag :) På en merkelig måte savner jeg det litt, men egentlig så langt der ifra . Nei, jeg har nok blitt trønder og er verken den ene eller andre siden av Oslo-jente lenger.

Btw så mener jeg det ligger et hagesenter rett ved Skøyen et sted. Har i alle fal lkjørt forbi det med toget x antall ganger, men ikke for mitt bare liv kan jeg huske hva det heter nå.

Gjest amandine
Skrevet
Det er snålt å sitte og høre dere snakke om mitt gamle nabolag :) På en merkelig måte savner jeg det litt, men egentlig så langt der ifra . Nei, jeg har nok blitt trønder og er verken den ene eller andre siden av Oslo-jente lenger. Btw så mener jeg det ligger et hagesenter rett ved Skøyen et sted. Har i alle fal lkjørt forbi det med toget x antall ganger, men ikke for mitt bare liv kan jeg huske hva det heter nå.
Jeg følte det litt sånn, jeg også nå, Mentha! Riktignok ikke trønder men.... kommer nok aldri til å bo i Oslo igjen heller.(heia Lyn)
Gjest sug lut
Skrevet
Det er snålt å sitte og høre dere snakke om mitt gamle nabolag :) På en merkelig måte savner jeg det litt, men egentlig så langt der ifra . Nei, jeg har nok blitt trønder og er verken den ene eller andre siden av Oslo-jente lenger. Btw så mener jeg det ligger et hagesenter rett ved Skøyen et sted. Har i alle fal lkjørt forbi det med toget x antall ganger, men ikke for mitt bare liv kan jeg huske hva det heter nå.
Jeg følte det litt sånn, jeg også nå, Mentha! Riktignok ikke trønder men.... kommer nok aldri til å bo i Oslo igjen heller.(heia Lyn)
Jeg synes dere skal flytte hit, jeg. Men jeg kan ta til takke med besøk.
Skrevet

Ja jeg har mang en gang ønsket det gikk ann å skjære ut eiendommen vår og flytte den lenger sørover. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har ønsket meg så mye regn som jeg har fått siden jeg flyttet hit.

Og jeg er dessverre skadd fra ymse slekt, så heia Brann! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...