YumYum2 Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Jeg har i dag ikke kjent noe liv, bortsett fra nå for en halvtime siden der jeg kjente to dult. Men det er alt.. Blir så bekymra for daglig pleier jeg å kjenne ho ca hver time og da er det så mye og intenst at jeg nesten blir dårlig. Vet jo at det blir mindre plass nå mot slutten, men dette var så stor forandring synes jeg. Flere som opplever dette?
Annthe og gutta :) Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Jeg opplevde det i forrige svangerskap, ringte føden og de ville ta meg inn til sjekk med en gang. Ring du, så slipper du å lure
VinterSol+2 Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Da skal du ta et stort glass iskald saft, legge deg ned og kjenne etter, har ikke dette effelt, skal du ringe føden. Forhåpentligvis ligger bare babyen og døser i dag, men man skal ALLTID sjekke ut.
YumYum2 Skrevet 26. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2012 Har drukket både brus og saft med isbiter. Jeg har dilla på isbiter og ho pleier alltid å bli vill når jeg spiser det, men ikke nå. Skal til legen i morgen og ul på tirsdag så blir kanskje litt dumt å ringe føden da..?
VinterSol+2 Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Nei. Du skal ringe. NÅ. jeg ringte en gang i første svangerskap. Fikk beskjed om å komme inn klokka 23 på kvelden, og fikk kjeft av vakthavemde gynekolog for at jeg i det heøe tatt hadde vurdert å drøye til dagen etter. Ring dem. De vet hva de skal spørre etter. Og i svært sjeldne tilfeller er det faktisk noe galt, og da MÅ du og baby tas hånd om og det kan være snakk om minutter. Heller femten telefoner for mye enn en for lite. Klem til deg.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 Jeg har også en rolig baby i magen (jevnt over), men så snart jeg drikker noe med koffein eller sukker i så kjenner jeg mere. Men er du bekymret så ring Det er det de er der for, og det er bedre med en trygghetsfølelse enn å uroe seg.
lillebie på`n igjen Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Hadde en sånn dag i går...var på nippet å ringe føden men tenkte jeg drikker cola, spiser sjokolade og drikker isvann først ...og det fikk fart på prinsessa , og har styret og romstrert i hele natt føltes det som om prøv å gi et lite sukker kick og kaldt å drikke , er det fortsatt rolig en time etterpå ville jeg ringt føden, så får du en sjekk , bedre enn en gang for mye grunnen til man skal være var på lite liv, er å Evt fange det opp når det ER lite liv, ikke når det er ikke noe liv...så ingen grunn til å vente:)
Elsa88 Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Hvordan går det? Har det blitt mer liv? Har du ringt føden??
Gjest Shanti ♥ Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 Håper du har tatt kontakt med føden og at alt var bra!
førskolelæreren Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Ja ring med en gang!! Jeg kjente lite liv og endte i keisersnitt. Heldigvis gikk alt bra til slutt men det kunne gått skikkelig galt..
VinterSol+2 Skrevet 27. august 2012 #11 Skrevet 27. august 2012 Hvordan er det med deg? Hadde håpet på oppdatering ila natten,merker jeg..
Spira31 Skrevet 27. august 2012 #12 Skrevet 27. august 2012 Venter spent på oppdatering og håper alt går bra!
♫røverdøtreog♪røver Skrevet 27. august 2012 #13 Skrevet 27. august 2012 Venter også. Håper alt er vel med dere. Klem
YumYum2 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #14 Skrevet 27. august 2012 Hei jenter! Så hyggelig at dere tenker på meg. Når sambo kom hjem fra jobb i går kveld fikk vi litt leven:D Hadde legetime i dag tidlig og har aldri vært så ivrig på å komme dit. Fikk høre hjertelyd på 139 og hodet var nå helt festet! Noe som kanskje kan være årsaken? Ellers har jeg tatt blodprøver og det hele. Ikke noe galt der:) Ringte ikke i går da jeg kjente litt og var alene hjemme med 5 åringen. Skal på ul i morgen også, vekst kontroll. Så er mer rolig nå.
Spira31 Skrevet 27. august 2012 #15 Skrevet 27. august 2012 Hodet er helt festet her også, tror ikke det har noenting å si på aktivitet altså! Så ikke nøl med å ringe føden hvis det skulle skje igjen... hva tok du blodprøver for?
Vinterblomst Skrevet 27. august 2012 #16 Skrevet 27. august 2012 Så bra at alt er fint Jeg har dager med veldig lite liv, syns jeg alltid har hatt det sånn, siden jeg begynte å kjenne noe. grunnen er foranliggende morkake sier de. Jeg legger meg ofte litt over på siden og da kjenner jeg liv
YumYum2 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #17 Skrevet 27. august 2012 Hodet er helt festet her også, tror ikke det har noenting å si på aktivitet altså! Så ikke nøl med å ringe føden hvis det skulle skje igjen... hva tok du blodprøver for? Var 3 og siste(?) blodprøve for antistoffer. Er rhesus minus. Langt på vei er du?
YumYum2 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 27. august 2012 Så bra at alt er fint Jeg har dager med veldig lite liv, syns jeg alltid har hatt det sånn, siden jeg begynte å kjenne noe. grunnen er foranliggende morkake sier de. Jeg legger meg ofte litt over på siden og da kjenner jeg liv Min morkake ligger bak så er ikke derfor. Ho er ikke så aktiv i dag heller som h pleier men har kjent ho. Ultralyd i morgen så da blir jeg nok mer rolig. Har litt lyst å spørre om de kan sjekke litt modning og slikt. Om de får sett noe med ul da. Har de siste to ukene, mer de siste dagene hatt masse mensmurringer, smerter og stikkinger. Sambo har og kjent noe vi er rimelig sikre på at er livmortappen. Er ikke klar for noe fødsel ennå altså..
Spira31 Skrevet 27. august 2012 #19 Skrevet 27. august 2012 Hodet er helt festet her også, tror ikke det har noenting å si på aktivitet altså! Så ikke nøl med å ringe føden hvis det skulle skje igjen... hva tok du blodprøver for? Var 3 og siste(?) blodprøve for antistoffer. Er rhesus minus. Langt på vei er du? ok. Jeg er 39 uker imorgen. Skal ta keisersnitt på onsdag..så det nærmer seg veldig her:) hvor mange uker er du?
YumYum2 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #20 Skrevet 27. august 2012 Hodet er helt festet her også, tror ikke det har noenting å si på aktivitet altså! Så ikke nøl med å ringe føden hvis det skulle skje igjen... hva tok du blodprøver for? Var 3 og siste(?) blodprøve for antistoffer. Er rhesus minus. Langt på vei er du? ok. Jeg er 39 uker imorgen. Skal ta keisersnitt på onsdag..så det nærmer seg veldig her:) hvor mange uker er du? Så spennende! Hvorfor KS om jeg kan spørre? Jeg hadde det sist. Jeg er 35 uker i dag.
Spira31 Skrevet 27. august 2012 #21 Skrevet 27. august 2012 Hodet er helt festet her også, tror ikke det har noenting å si på aktivitet altså! Så ikke nøl med å ringe føden hvis det skulle skje igjen... hva tok du blodprøver for? Var 3 og siste(?) blodprøve for antistoffer. Er rhesus minus. Langt på vei er du? ok. Jeg er 39 uker imorgen. Skal ta keisersnitt på onsdag..så det nærmer seg veldig her:) hvor mange uker er du? Så spennende! Hvorfor KS om jeg kan spørre? Jeg hadde det sist. Jeg er 35 uker i dag. Jeg har bak meg to tøffe vaginale fødsler.. siste var ifjor vår.. mistet 1,6 liter blod, morkaken satt fast, før han var født hadde han puls i over 200 lenge, jeg fikk feber ++ varte i 26 timer... så ja. Håper det går bedre med keisersnitt!
VinterSol+2 Skrevet 27. august 2012 #22 Skrevet 27. august 2012 Så bra at alt er i orden med dere begge to! Min har også roet seg/beveger seg annerledes etter at hodet festet, sltså. Pg så kan hun jo rett og slett ha hatt en skikkelig sovedag, men du SKAL alltid sjekke det opp om det skjer!!
Barn 4 :) Skrevet 27. august 2012 #23 Skrevet 27. august 2012 So bra alt var fint da vi har termin samme dag vi men bebissen min er ganske aktiv.. ligger med hodet ned og rompa oppunder ribbebeinet av og til og vrikker hehe.. håper alt er bra på ul imårra
YumYum2 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #24 Skrevet 27. august 2012 Hodet er helt festet her også, tror ikke det har noenting å si på aktivitet altså! Så ikke nøl med å ringe føden hvis det skulle skje igjen... hva tok du blodprøver for? Var 3 og siste(?) blodprøve for antistoffer. Er rhesus minus. Langt på vei er du? ok. Jeg er 39 uker imorgen. Skal ta keisersnitt på onsdag..så det nærmer seg veldig her:) hvor mange uker er du? Så spennende! Hvorfor KS om jeg kan spørre? Jeg hadde det sist. Jeg er 35 uker i dag. Jeg har bak meg to tøffe vaginale fødsler.. siste var ifjor vår.. mistet 1,6 liter blod, morkaken satt fast, før han var født hadde han puls i over 200 lenge, jeg fikk feber ++ varte i 26 timer... så ja. Håper det går bedre med keisersnitt! Oi såpass! Skjønner godt det blir KS nå da. Så deilig å vite at innen onsdag har du babyen din i armene!
YumYum2 Skrevet 27. august 2012 Forfatter #25 Skrevet 27. august 2012 Ja mulig ho bare har en sovedag(er). Sambo spøker med at ho lader opp til fødsel. Barn3: ja vi har termin samme dag vi:) mi pleier og å være veldig aktiv hele tiden. Derfor jeg ble så urolig. Ligger med ryggen og rumpa på min venstre side. Har kjent lite i dag og. Mer naturlige bevegelser som like gjerne kan bli gjort i søvne på en måte. Ikke noe spark men dytting på min høyre side. Spent på hva jordmor sier på ul i morgen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå