Gå til innhold

Nå skal jeg banne i Kirken.. jeg synes Amerikansk gryte fra Toro er godt jeg.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helt greit ;) Er ikke så ofte vi bruker posesupper eller posegryter nå for tida, men om det er noe man liker skikkelig godt, så hvorfor ikke? Jeg er litt svak for stroganoff :D Men så syns vi begge det er ganske gøy å lage mat fra bunnen av også, så er mye vi klarer å lage sjøl :)

Hm. Nå sitter jeg med en skikkelig snurpemunn mens jeg svarer altså, bare sånn at du vet det.

Personlig laget jeg middag til familien i dag, og den bestod av følgende:

Jeg gikk ut i bakgården vår og fanget en høne med mine egne to hender (høhø, koffert), la den på huggstabben og tok livet av den. Inn med høna på benken, ribbet den for fjær og parterte den. Tok selvsagt - SELVSAGT - vare på alt, her går ingenting til spille, men i dag var det hønsefrikasse som stod på menyen.

Laget jevning av smør (som jeg kinnet i dag morges) og mel (dette har jeg kjøpt på butikken som en nødløsning, fniiiiis, fordi jeg fødte barn i går og ikke fikk malt opp kornet som lå klart i kjelleren) og spedde ut med melk (hånd)melket fra en av våre elleve økologiske kyr.

Ut i vår økologiske hage og trylle fram de lekreste grønnsaker: poteter, gulrøtter og ertbelger.

Nydelig - om litt enkelt - måltid hos oss idag. Og slett ikke så vanskelig.

(alternativt hadde vi grillpølser varmet i vann og Lille Høvding pølsebrød)

:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...