Bustetroll Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 (endret) Dere som har født tidligere, er det noe å anbefale? Jeg hører fra venninner at jeg burde føde naturlig. For å virkelig kjenne en ekte fødsel, mens andre sier at smertelindring er et MUST. Jeg har mest lyst til å føde naturlig, da jeg hate rå putte medikamenter i kroppen.. Det sies jo også at fødsler er veldig arvlige.. Og både jeg og broren min ble født på under 30 min (fra hun ankom sykehuset, og helst ville hun innom butikken og handle først, osv:P) og hun syntes ikke det var så ille.. Jeg har også en ganske så høy smerteterskel Endret 26. august 2012 av AiliVeronica
kaklemor Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 (endret) Jeg brukte ikke noe form for smertelindring under fødselen, men så hadde jeg ikke tid til å få noe heller. Jeg syns det var vondt men overlevde jo Ikke bestem deg for noe, bare lytt til kroppen og om du bestemmer deg der for snertelindring så er det ditt valg Jeg stod hjemme til 9 cm åpning så det er sant; alles smerteterskler er annerledes Endret 26. august 2012 av kaklemor
Pellepan07 Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Ta det som det kommer! Husk å puste så kommer du veldig langt;) Selv synes jeg lystgass var helt fantastisk ved siste fødsel for 3 år siden (ved første fødsel fikk jeg ikke lystgassen til å fungere da jeg ikke pustet riktig, ble litt "hyperventilering" og det gjør ting bare verre). Lystgass er noe jeg absolutt vil benytte nå når jeg forhåpentligvis hvert øyeblikk skal føde igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå