Gjest Shanti ♥ Skrevet 26. august 2012 #1 Skrevet 26. august 2012 Det vanligste er kanskje å "bare" ha med seg mannen... men likevel; hvem skal du ha med deg? Jeg forsøker å overbevise mannen i huset om at vordende mormor også bør få bli med. Både som avlastning for ham og fordi jeg gjerne vil ha henne der selv...
Lisse_01 Skrevet 26. august 2012 #2 Skrevet 26. august 2012 Min mann skal være med. Vil kun ha med han
Sirimor! Skrevet 26. august 2012 #3 Skrevet 26. august 2012 Barnefar og søstra mi skal jeg ha med :-) For da kan han få litt avlastning hvis han trenger det :-) Søstra mi har fått i oppdrag å skrive når riene kommer og hvor tette de er. Og andre ting som skjer som er moro å ha skrevet opp. Hun skal også ta bilder :-)
YumYum2 Skrevet 26. august 2012 #4 Skrevet 26. august 2012 Da er vi i samme situasjon:P jeg vil og ha med mamma både for min del og for sambo sin da han kan få litt avlasting om det drøyer ut.
Gjest -ia- Skrevet 26. august 2012 #5 Skrevet 26. august 2012 Synes ikke du trenger å "overbevise" han for å ta med moren din. Det er jo du som skal føde og føle deg trygg i situasjonen. Og hvis moren din kan hjelpe deg med det, så synes jeg du skal ta henne med. Her blir mamma med på fødsel regner jeg med, men det er fordi barnefaren ikke er i bildet lengre. Hadde vi vært sammen enda, ville jeg ha hatt "bare" han tilstede, men nå er det jo ikke sånn, så da blir mamma med.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 26. august 2012 #6 Skrevet 26. august 2012 Kun barnefar. Noe annet ville vært unaturlig for meg
Lotta2010x2012 Skrevet 26. august 2012 #7 Skrevet 26. august 2012 Her blir det bare pappan, men hadde ikke gjort noe å hatt mamma der også. Men det er mest fordi jeg gjerne vil dele opplevelsen med flere, og ikke fordi jeg trenger å ha henne der. Pappan var veldig flink sist, så holder for meg:)
3 blå Skrevet 26. august 2012 #8 Skrevet 26. august 2012 Jeg skal kun ha med mannen min Han er verdens beste støtte Jeg har et godt forhold til mamma, men tror ikke jeg hadde orka å hatt henne med på fødselen. Hun kan bli litt fort stressa og lave litt og jeg må ha rolige og støttende mennesker rundt meg i de timene
Elsa88 Skrevet 26. august 2012 #9 Skrevet 26. august 2012 Her blir det mannen min, mamma og bestevenninna min Men bare under riene, når selve siste innspurten kommer så vil det bare være mannen min og mamma vis hun vil Ja er voksen men er fremdeles en mammadalt
lillebie på`n igjen Skrevet 26. august 2012 #10 Skrevet 26. august 2012 Jeg skal ha med kona (vi er da to damer) har godt forhold til mamma men hadde ikke orka ha henne med, eller noen andre for den saks skyld
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 26. august 2012 #11 Skrevet 26. august 2012 (endret) Har bare hatt med mannen alle tre gangene. Han er heilt fantastisk å ha med! Veldig glad i mamma, men kunne aldri hatt ho med. Trur Ho bare hadde stressa meg opp og tålt dårlig å sjå meg i smerter. Endret 26. august 2012 av ~HelenMarie+3jenter~
Mango86 Skrevet 26. august 2012 #12 Skrevet 26. august 2012 Kommer til å kun ha med mannen. Det holder i massevis for meg...
VinterSol+2 Skrevet 26. august 2012 #13 Skrevet 26. august 2012 Planen er hjemmefødsel. Mannen skal så klart være med, de ande fødslene har det jo vært han og meg, og vi har ikke hatt behov for mange andre. Denne gangen er mannens bestekompis (og en av mine beste venner også, altså!)invitert med. Han er sykepleier. Han blir med om han rekker og ting går som planlagt, han ikke er på jobb etc. Jobben hans er som observatør, og hjelpe ting med nødvendige ting, feks følge de andre barna el. Backup-person, mao. Så er det jordmor, så klart. Og evnt femåringen. Har ikke bestemt meg der enda, og vi tar det litt som det kommer. Ideelt sett hadde baby blitt født mens de andre barna sover, så vi slipper tenke mer på det. Men hun har veldig lyst til å være med, og dersom alt går glatt ser jg ikke noe problem i det, så lenge "onkel" (altså sykepleierkompis) og pappa er der for å ta seg av henne.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 26. august 2012 #14 Skrevet 26. august 2012 Vil egentlig helst ikke ha med noen, men blir nødt til å ta med samboer, siden han gjerne vil være med.
Lullunutu Skrevet 26. august 2012 #15 Skrevet 26. august 2012 Skal ha med samboer, men kunne godt tenkt meg å hatt med min mamma, fordi jeg vet hun vil og for å avlaste hvis det tar tid. Men tror egentlig jeg hadde gjort det mest for hennes del, og at hun hadde kommet til å irritere meg Har klart meg med bare samboer to ganger, så blir nok slik denne siste gangen også, første gangen kunne han ikke gå to skritt unna før jeg begynte å hylskrike, andre gangen kunne kongen stått å sett på og jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som var tilstede, så veldig spent denne siste gangen
kaklemor Skrevet 27. august 2012 #17 Skrevet 27. august 2012 Jeg skal ha med mannen min Syns det blir for intimt for min del og skulle dele denne opplevelsen med flere!
November-spire-79 Skrevet 27. august 2012 #18 Skrevet 27. august 2012 Jeg er så sjenert så jeg skal iallefall ikke ha med flere enn gubben
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 27. august 2012 #19 Skrevet 27. august 2012 Første gang hadde jeg med sambo og mora mi! Dette fordi jeg følte meg "tryggere" med å ha mamma til stede! for henne var det en så stor opplevelse at hun den dag i dag snakker om det å blir helt rørt! <3 Jeg har nevnt det litt for sambo denne gangen også, han vil helst bare at det er vi to. Han blånektet for at jeg får ta med meg en venninne, det var såpass personlig! Greit nok! Men jeg mener nå at er det han eller jeg som skal ligge i smerteh.. Og blotte seg? Den jeg vil ha med burde jeg få lov til!! Men de jeg tenker denne gang er pappa eller søsteren hans men jeg får tenke litt på det, blir vertfall ikke bare meg å sambo
Namnam:D Skrevet 27. august 2012 #20 Skrevet 27. august 2012 Skal ha med meg samboer (selvfølgelig) og mammaen min Med mine to første hadde jeg også med mamma i tillegg til vordende far, og må si at mamma har vært helt fantastisk å ha med! En kjempestøtte og en trygghet for meg Det jeg er mest spent på denne gang, er hvordan samboer vil oppføre seg når jeg føder. Det er nemlig hans første barn (men mitt tredje). Men er han like rolig og avbalansert som ellers i hverdagen, så kommer dette til bli veldig bra Ca 2 uker til termindato nå...venter i spenning...
|*Mamma til A*| Skrevet 27. august 2012 #21 Skrevet 27. august 2012 Jeg hadde med meg mamma og samboer forrige fødsel, men denne gangen skal kun samboer være med:-) Følte jeg trengte en til der første gangen, visste jo ikke hva jeg gikk til;-) Men denne gangen skal jeg og samboer dele dette "alene" ;-)
elisabeth84 Skrevet 27. august 2012 #22 Skrevet 27. august 2012 Skal bare ha med min kjære! Er vår første gang så gleder meg veldig til å dele dette med han. Synes ikke det er naturlig å ha flere til stede. Han er i tillegg rolig, trygg og den som kjenner meg aller best så tror det blir veldig bra Har en følelese av at det ville blitt noe stressende å ha mamma med...
Sweetpea Skrevet 27. august 2012 #23 Skrevet 27. august 2012 Vil bare ha med mannen For intimt til å ha med flere, vårt barn og vår opplevelse. Mamma har jeg aldri vurdert å ta med.........skulle jeg av uforklarlig grunn ikke kunnet ha med pappa'n ville jeg tatt med en venninnne. Har bare født vaginalt en gang før (KS første gangen) var bare barnefaren med den gangen. Nå er det riktignok ikke samme mann, men vi har begge vært med på hver vår fødsel, så tror dette blir bra....dvs egentlig er jeg kjempe redd, men det er for fødselen ikke selskapet
mgel Skrevet 27. august 2012 #24 Skrevet 27. august 2012 Jeg har kun hatt med barnefar tidligere, og det har vært fine opplevelser Dette er den siste gangen, og da hadde jeg hatt veldig lyst til å ha med moren min, men hun bor 50 mil borte og er yrkesaktiv, og vi vet jo ikke når fødselen blir, i tillegg har fødslene mine gått veldig fort.....Alternativt kunne jeg hatt lyst til å ha med svigermor, men mannen min synes hun er litt stressende og styrete
MammaTilToTette + spire Skrevet 27. august 2012 #25 Skrevet 27. august 2012 Kun barnefar, aldri ville hatt med meg noen andre-føles ikke naturlig for meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå