Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jammen den er jo positiv, Håpefull!

Skjønner at du avventer pga erfaringen med kjemiske, men den var jo veldig sterk da?

Hjelpes meg så nervepirrende... La det bli mandag fort! :)

Og du har helt rett... Bekymringene vil nok komme i ulike varianter :) Først bekymringene for om ting går bra med spiren i magen, og før man vet ordet av det så får man grå hår av tenåringene i hus ;)

Men, det skal nytes!

Jeg vil nok slappe av og nyte graviditeten mer om noen dager... Er jo bare 4+4 idag :)

Håpefull det ser jo veldig bra ut!!!!!!!!! jeeeeeeeee :) :) på mandag er den sikkert knallsterk!!!

og RT hvis jeg var deg ville jeg også tatt en blodprøve på mandag bare for din egen skyld, så får du en ekstra bekreftelse! jeg trodde det ikke selv den dagen, gikk til en venninne og banka på og sa "hei, jeg tror jeg er gravid" helt rolig... hun bare; tror?? jammen har du testa da?? hadde med meg begge testene i ett papir og hun gråt og jeg var helt kald,... så hun fulgte meg til legen... hehehe vanskelig å tro på det når det endeliiiiiiiiiig skjer!!!!!!!!!!!! nyt dagen jenter:) <3

Den var svak, men sterk?!? Om du skjønner hva jeg mener RT?

Satser på knall strek på mandag, positiv blodprøve på tirsdag og fin stigning på en blodprøve på evt. torsdagen :D

Still på legekontoret når de åpner på mandag RT :)

Hvordan regner man ut hvor lang man er på vei?? Jeg fikk jo inn egg på dag 5 etter EL og egget var 4dager....

Annonse

Der sa du det, monky... Når det endelig skjer, så tror man nesten ikke på det! Så skjønner veeeeldig godt de som tar en ekstra hcg for å sjekke stigning gitt :)

Og er det ikke slik at man trekker antall dager egget er fra innsettingsdatoen? Da finner man befruktningesdagen.

Så siden du hadde innsett den 02. oktober, så blir befruktningsdagen 28. september?

Så da blir terminen 23. juni? Altså at du er 4+1 idag?

Jeg er kanskje heeelt på viddene, men mener jeg leste noe slikt her inne engang :)

Er SUPERSPENT på hva neste test på mandag sier :D

ja vi er tross alt vant til de negative testene og følelsene rundt det, det å være gravid derimot er jo heeelt nytt og har vært en drøm bare;) ikke rart vi trenger litt tid;)

får du ta prøven på klinikken så du får svar samme dag? hos fastlegen tar det ofte mere tid... men du, du er jo GRAVIIIIIIDDDD!!!

Og du håpefull, har du klart å la være å teste idag? ;)

<3

Ja, det går nok mer opp for oss etterhvert som dagene og ukene går :)

Håper bare at det dukker opp flere symptomer snart :) Eneste tegnet på graviditeten sålangt er disse murringene. Tror dette er eneste gangen i livet mitt hvor jeg faktisk ønsker å bli kvalm! :)

Og jeg tror ikke at jeg får tatt blodprøven på klinikken. Ikke at jeg har spurt da men... :)

Det tar vel bare en dag eller to hos fastlegen før man får svar?

Såpass tålmodighet skal jeg ha :D

Tenkte at jeg kanskje skulle smelle til med enda en clearblue med ukeindikator, for siden jeg fikk 2-3 på fredag, bør jeg vel i slutten av denne uken få 3+ :)

Er så vanvittig spent på testene dine, Håpefull :D

Hvordan går det med deg da, monky? :)

Gjest Trulte med to små

Takk for hjelp! :) Vi får se hva testene viser framover :)

Blir blodprøven positiv, så får jeg spørre de når de ringer med resultatet på tirsdag :)

Testen din ser jo absolutt positiv ut da, så da satser vi på det! Håper det blir slik du ønsker og hold oss oppdatert på det endelige resultatet! Lykke til! :)

hvis du skal til fastlegen og går tidlig blir prøvene sendt avgårde til lunsj, og da bør du få svar dagen etter;) ikke ønsk deg å bli kvalm!!! hehehe d er ikke gøyalt ;) men skjønner du leiter etter tegn, men det kommer tidsnok;)

går fint her, begynner å merke at bevegeligheten er blitt mer begrenset og at det er litt vanskeligere å snu seg, finne en god sovestilling osv.. men det hører med, de to inni der begynner å ta endel plass;) denne uken har jeg kjent spark/slag og det er kjempestas!! skal nyte det alt jeg kan før det faktisk blir vondt;)

Lykke hvordan går det med deg?? :)

Ja, vil nok angre på det utsagnet ang kvalmen, men litt flere tegn på at ting vokser og gror, det hadde vært morro :)

Når begynte du å kjenne på kvalmen? Kommer kanskje litt tidligere hvis man venter to da men :)

Skal ta blodprøven så tidlig som mulig :) Hadde vært supert om svaret kom dagen etterpå! :)

Kan tenke meg at det begynner å bli trangt om plassen nå ja :)

Og følelsen av spark må være helt ubeskrivelig herlig! Bare det å kunne "kommunisere" litt med den/de inni magen, må være herlig :)

Hvordan går det med bekkenet ditt?

Har lest at bekkenløsning er slikt som "ligger i familien", at hvis moren din har hatt det, får mest sannsynligvis du også det.

Moren min hadde mega bekkenløsning med både meg og mine to søsken, så det kan blir spennende å se!

å, det er så mye spennende som skjer her inn om dagene! :D

har hatt litt plager med bekkenet, men ikke noe å skrike høyt om;) min mamma var supersprek de gangene hun var gravid, ikke kvalm eller noen andre plager! jeg ble kvalm veldig tidlig og var det hele dagene frem til ca uke 14... men noen blir jo aldri kvalme, la oss håpe du slipper det!! :)

Annonse

Ingen test i dag! :) Venter spendt til i morgen :)

RT symptomene kommer nok snikende etterhvert! :) Kan du ikke ringe til Haukeland mandags morgen å høre om du kan få en test til? Da får jo du svar samme dag! :)

Jeg sliter med kvalme om kvelden når jeg har lagt meg :/ Kjempe irriterende, får ikke sove før langt på natt :(

Så gøy at du har begynt å kjenne bevegelser monky! :) Gleder meg til den dagen det er min tur :D

Dere flotte damer må nyte resten av søndagen! :) Nå skal jeg og mannen på tur i fina været :)

Vi venter også veldig spent på morgendagen, Håpefull :D

Krysser fingre, tær og alt annet som kan krysses :D

Og ja, jeg kan nok kanskje ta en telefon til Haukeland :)

Men ikke noe krise å måtte vente en dag på prøvesvaret heller :)

Hm... Kvalme lover jo godt da! Håper virkelig at det er graviditetssymptomer, og ikke Lutinusen :)

Ha en super søndag selv, Håpefull :D Nydelig vær for en spasertur :)

Fant forresten noe på nettet nå (ja, jeg googler MYE) :)

"Kvalmen dukker for de fleste opp rundt uke 6, for det er først da kroppen produserer nok hcg til å gi utslag som kvalme og oppkast. Dette varierer derimot hos den enkelte, da noen kvinner produserer raskere hcg enn gjennomsittet, eller ved flerlinger som gir høyere hcg-nivå raskere. Man skal heller ikke glemme at det også finnes de kvinnene som ikke kjenner til noe kvalme iløpet av svangerskapet."

Da venter jeg spent på uke 6 ;)

Og så er nok du er en av disse kvinnene som produserer hcg raskere, Håpefull! :D

Huff ja... Googler altfor mye! Når det gjelder det meste egentlig :)

Min kjære kaller meg for en kunnskaps-sluker :)

Og det er overraskende hvor mye jeg lurer på ang graviditeten gitt! :D

Jeg ble veldig dårlig av progesteronstøtten som jeg gikk på ved forsøket hos Hausken. Trodde jeg skulle bli det av lutinusen også, siden man skulle tro det var samme greiene bare fra forskjellige leverandører :) Men den gang ei :)

Selv om jeg ikke unner deg kvalme, så håper jeg da at det er spiren som gjør deg uggen :D

Nei, ikke lenge til 6 uker! På tirsdag er vi 5+0 :D

Gjett om vi skal på kafè sammen mens smårollingene våre sover søtt i vognene sine da :D

Jeg har funnet ut at jo mer jeg googler og finner ut ting, jo flere spørsmål sitter jeg igjen med noen ganger... Veldig lett å ty til nettet når man lurer på ting :)

Kanskje jeg kan få prøve den andre progesteronstøtte ved søsken forsøk ;P Er lov å håpe det er en spire som gjør meg kvalm, men tør ikke helt å tro det... :)

Svigermor og mamma er overbevist om at det har gått bra denne gangen! Ingen av de vet at jeg har testet positivt på test i går... Så er jo spennede dette:) Merker mine forhåpninger om at jeg er gravid har tatt litt over... Blir påvirket av test, men tør alikavel ikke å slippe jubelen løs :(

Tirsdag vil jeg være 4+4 om jeg er gravid!

Hadde vært kjempe kos med kafè besøk og smårollinger i vogn :)

Her er bilde av dagens test....

Innbiller meg den er ganske lik den på lørdag :/ ARGH! angrer på jeg har testet nå ja... Nå får jeg smøre meg med tolmodighet fram til blodprøve i morgen :D

Kjemnpe glad det er testdag i morgen ja! Siste dag med lutinus i dag også! Hurra!! :)

post-514890-0-36442800-1350277731_thumb.jpg

Og for ørtende gang beviser legekontoret mitt at de er supertungvindte...

Må visst ha time for å kunne ta en liten blodprøve, og egentlig hadde de ikke ledig før om 2 uker, men kunne presse meg inn 11:20 idag.

Så får nok ikke svaret før tidligst onsdag :)

hvilken dag er du på Håpefull? vet ikke hvilken dag det er vanlig m blodprøve, de tok ikke det i porsgrunn, jeg bare gjorde d på egenhånd;) den ser jo absolutt positiv ut men forstår jo at du ønsker sterkere strek.. åååå spennende ja!!!!!!

legekontorer kan være noe dritt!!!!!

De fleste legekontor er desverre slik :( Men bra de klarte å skvise deg inn i dag da! :) Blir spennede å se på onsdag hva hcgen er steget til :D

Jeg er på rugedag 13, så føler testen burde vært sterkere!! Med min flaks er det nok enda en kjemisk :(

Synes det er flott at du har såpass sterk strek på rugedag 13 jeg, Håpefull :)

Hadde det vært kjemisk så hadde den vel ikke vært positiv så sent, eller?

Og så tror jeg at det varierer litt fra test til test.

Er nok derfor blodprøve er så absolutt best :D Disse testene tuller bare med hodene våre! :)

Nå er ihvertfall blodprøvene tatt :) 5 rør tok de, på Haukeland tok de bare 1 :-/

Hun sekretæren var så sur i telefonen, og skjønte ikke hvorfor jeg ville ta hcg prøve når jeg hadde fått positiv test. Men når jeg forklarte henne situasjonen vår, så ble jeg møtt med klemmer og hele pakken når jeg kom dit :)

Skulle få svar i morgen, så godt det lot seg gjøre :) De skulle til og med ringe meg, så jeg må vel nesten ta tilbake det jeg sa tidligere om legekontoret ;)

Nei, Håpefull... Skal vi ikke bare legge oss, slik at det blir tirsdag fortere?! :D Er Sååå spent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...